Course syllabus - Organisation, Purpose and Content in Preschool
Scope
15 credits
Course code
OAU259
Valid from
Autumn semester 2020
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2019-12-09
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Didaktik i förskolan
Första upplagan : Malmö : Gleerups, [2020] - 207 sidor
ISBN: 9789151101026 LIBRIS-ID: t5szbk6vrwjphqw2
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Lärande för hållbar utveckling - är det någonting för förskolan, eller? : rapport om OMEP:s projekt Lärande för hållbar utveckling i praktiken
[Stockholm] : Svenska OMEP, [2012] - 38 s.
ISBN: 978-91-633-8207-9 LIBRIS-ID: 13426729
Att bli förskollärare - Mångfacetterad komplexitet
2 uppl. : Liber, 2020 - 348 sidor
ISBN: 9789147139910 LIBRIS-ID: 7kw7cwb9549cjn0p
Förskolans århundrade : pedagogiska nyckeltexter om förskolans framväxt och idéarv
1. uppl. : Malmö : Gleerups Utbildning, 2016 - 296 s.
ISBN: 978-91-40-68846-0 LIBRIS-ID: 19466394
Tio år efter förskolereformen : nationell utvärdering av förskolan
Stockholm : Skolverket, 2008 - 125 s.
Utbildningsvetenskap för förskolan
Andra utgåvan : Stockholm : Natur & kultur, [2017] - 331 sidor
ISBN: 978-91-27-81876-7 LIBRIS-ID: 19873465
Articles
Lärande för hållbar utveckling - är det någonting för förskolan, eller? : Rapport om OMEP:s projekt Lärande för hållbar utveckling i praktiken
Stockholm : Svenska OMEP, 2012 - 38
URL: Link
Nuets didaktik : förskolans lärare talar om läroplan för de yngsta
Kristianstad : Kristianstad University Press, 2011 - 137 s.
ISBN: 9789197942218 LIBRIS-ID: 12278874
URL: Online
Working with gender pedagogics at 14 Swedish preschools
2015 - 1 online resource (1 video file (17 min., 4 sec.))
ISBN: 9781473942264 LIBRIS-ID: lvpw95dfjwgwdjsk
Naturmöten och källsortering - En kvantitativ studie om lärande för hållbar utveckling i förskolan. Nordina 12(2), 140-156.
2016
Omsorgsfull och lekfull utbildning och undervisning i förskolan. I S. Sheridan & P., Williams, (red.). Undervisning i förskolan. En kunskapsöversikt. Stockholm: skolverket
URLs
Skolverket (2018). Läroplan för förskolan: Lpfö18. Stockholm: Skolverket
UNICEF. Barnkonventionen: FN:s konvention om barnets rättigheter. Stockholm: UNICEF
URL: https://unicef.se/barnkonventionen/las-texten#hela-texten
Reference Literature
Att göra sig gällande : mångfald i förskolebarns kamratkulturer
Umeå : Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap, Umeå universitet, 2012 - [1], ix, 184, 16, [6] s.
URL: Link
Other Materials
Examination
INL1, Written assignment, 4.5 credits, individual written assignment concerning learning outcomes 1, 2 and 7, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
INL2, Written assignment, 4.5 credits, individual written assignment concerning learning outcomes 3, 4 and 7, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
SEM1, Seminar, 1.5 credits, active participation and oral performance concerning learning outcomes 3, 4 and 7, grades Fail (U) or Pass (G).
SEM2, Seminar, 1.5 credits, active participation concerning learning outcomes 4, 5 and 7, grades Fail (U) or Pass (G).
FSR, Field study report, 3 credits, oral and written field study concerning learning outcomes 3, 6 and 7, grades Fail (U) or Pass (G).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that grade for INL1 and INL2.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail