Course syllabus - Mathematics for Teachers in Compulsory School Years 4-6, part 1B
Scope
7.5 credits
Course code
MAA033
Valid from
Spring semester 2021
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2019-12-09
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Att bli lärare i matematik
Första upplagan : 2018 - 241 sidor
ISBN: 9789147122585 LIBRIS-ID: 21977602
Lära och undervisa matematik : från förskoleklass till åk 6
2 uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 320 s.
ISBN: 9789144102481 LIBRIS-ID: 16442856
Geometri för lärare
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 148 s.
ISBN: 978-91-44-08390-2 LIBRIS-ID: 13908932
Matematiska samtal i klassrummet : vägar till elevers lärande
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2019] - 157 sidor,
Matematik för lärare. : My Elever med särskilda behov
Malmö : Gleerups, 2011 - 68 s.
ISBN: 978-91-40-67398-5 LIBRIS-ID: 12231208
Förstå och använda tal : en handbok
Upplaga 2:1 : Göteborg : Nationellt centrum för matematikutbildning, 2020 - 248 s.
ISBN: 9789185143405 LIBRIS-ID: 5jgmt92c3c31vqp8
Aritmetik för lärare : tal och de fyra räknesätten
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2015 - 200 s.
ISBN: 9789144109756 LIBRIS-ID: 18748839
URLs
Läroplan för grundskolan samt för förskoleklassen och fritidshemmet, LGR22
Matematiklyftet
Skolverket,
URL: http://www.skolverket.se/kompetens-och-fortbildning/larare/matematiklyftet
-
Books
Att bli lärare i matematik
Första upplagan : 2018 - 241 sidor
ISBN: 9789147122585 LIBRIS-ID: 21977602
Lära och undervisa matematik : från förskoleklass till åk 6
2 uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 320 s.
ISBN: 9789144102481 LIBRIS-ID: 16442856
Geometri för lärare
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 148 s.
ISBN: 978-91-44-08390-2 LIBRIS-ID: 13908932
Matematiska samtal i klassrummet : vägar till elevers lärande
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2019] - 157 sidor,
Matematik för lärare. : My Elever med särskilda behov
Malmö : Gleerups, 2011 - 68 s.
ISBN: 978-91-40-67398-5 LIBRIS-ID: 12231208
Förstå och använda tal : en handbok
Upplaga 2:1 : Göteborg : Nationellt centrum för matematikutbildning, 2020 - 248 s.
ISBN: 9789185143405 LIBRIS-ID: 5jgmt92c3c31vqp8
Aritmetik för lärare : tal och de fyra räknesätten
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2015 - 200 s.
ISBN: 9789144109756 LIBRIS-ID: 18748839
URLs
Läroplan, LGR11, kommentarmaterial, diskussionsunderlag, diagnosmaterial, forskning m.m.
Skolverket,
URL: www.skolverket.se
Matematiklyftet
Skolverket,
URL: http://www.skolverket.se/kompetens-och-fortbildning/larare/matematiklyftet
-
Books
Lära och undervisa matematik : från förskoleklass till åk 6
2 uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 320 s.
ISBN: 9789144102481 LIBRIS-ID: 16442856
Att bli lärare i matematik
Första upplagan : 2018 - 241 sidor
ISBN: 9789147122585 LIBRIS-ID: 21977602
Matematik för lärare. : My Elever med särskilda behov
Malmö : Gleerups, 2011 - 68 s.
ISBN: 978-91-40-67398-5 LIBRIS-ID: 12231208
Geometri för lärare
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 148 s.
ISBN: 978-91-44-08390-2 LIBRIS-ID: 13908932
Aritmetik för lärare : tal och de fyra räknesätten
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2015 - 200 s.
ISBN: 9789144109756 LIBRIS-ID: 18748839
Förstå och använda tal : en handbok
Upplaga 2:1 : Göteborg : Nationellt centrum för matematikutbildning, 2020 - 248 s.
ISBN: 9789185143405 LIBRIS-ID: 5jgmt92c3c31vqp8
URLs
Läroplan, LGR11, kommentarmaterial, diskussionsunderlag, diagnosmaterial, forskning m.m.
Skolverket,
URL: www.skolverket.se
Matematiklyftet
Skolverket,
URL: http://www.skolverket.se/kompetens-och-fortbildning/larare/matematiklyftet
Examination
OVN1, Exercise, 1 credit, active participation in presentations of tasks and problems concerning learning outcomes 1, 3 and 4, grades Fail (U) or Pass (G).
LAB1, Laboratory work, 0.5 credit, active participation in laboratory works concerning learning outcomes 1 and 3, grades Fail (U) or Pass (G).
TEN1, Written examination, 2 credits, individual written examination concerning learning outcomes 1, 3 and 4, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
FSR1, Field study report, 2 credits, planning, implementation and report of a limited mathematical area concerning learning outcomes 2 and 5-7, grades Fail (U) or Pass (G).
SEM1, Seminar, 2 credits, active participation in seminars connected to field days and literature concerning learning outcomes 1, 5 and 6, grades Fail (U) or Pass (G).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail