Course syllabus - Qualitative Preschool Environments
Scope
7.5 credits
Course code
PEA371
Valid from
Autumn semester 2020
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2019-12-09
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Utbildning och undervisning i förskolan : omsorgsfullt och lekfullt stöd för lärande och utveckling
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2018] - 212 sidor
ISBN: 9789147127757 LIBRIS-ID: s25j30x1qnhzgpwp
Listening to young children. : a guide to understanding and using the mosaic approach
Expanded Third Edition : London : Jessica Kingsley Publishers, 2017 - 1 onlineresurs (192 sidor)
ISBN: 9781909391260 LIBRIS-ID: 22396729
Från kvalitet till meningsskapande : postmoderna perspektiv – exemplet förskolan
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 328 s.
ISBN: 9789147111725 LIBRIS-ID: 16771381
Pedagogisk dokumentation som aktiv agent : introduktion till intra-aktiv pedagogik
1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning, 2012 - 153 s.
ISBN: 9789140673459 LIBRIS-ID: 12468120
Barns lärande : fokus i kvalitetsarbetet
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2016] - 122 sidor
ISBN: 978-91-47-12206-6 LIBRIS-ID: 19045380
Att bli förskollärare - Mångfacetterad komplexitet
2 uppl. : Liber, 2020 - 348 sidor
ISBN: 9789147139910 LIBRIS-ID: 7kw7cwb9549cjn0p
URLs
Undervisning i förskolan : en kunskapsöversikt
Stockholm : Skolverket, 2018-03-23T10:00:00+01:00 - 112 s.
ISBN: 978-91-7559-318-0 LIBRIS-ID: 22521455
URL: Link
Måluppfyllelse i förskolan
Stockholm : Skolverket, 2017 - 35 s.
ISBN: 978-91-7559-269-5 LIBRIS-ID: 20182630
Reference literature
Undervisning i förskolan : en kunskapsöversikt
Stockholm : Skolverket, 2018-03-23T10:00:00+01:00 - 112 s.
ISBN: 978-91-7559-318-0 LIBRIS-ID: 22521455
URL: Link
Att studera på högskolan : studieteknik och motivation på vägen
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2018 - 181 sidor
ISBN: 9789144124032 LIBRIS-ID: 4c0z6m2l287hsp2t
-
Books
Utbildning och undervisning i förskolan : omsorgsfullt och lekfullt stöd för lärande och utveckling
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2018] - 212 sidor
ISBN: 9789147127757 LIBRIS-ID: s25j30x1qnhzgpwp
Listening to young children. : a guide to understanding and using the mosaic approach
Expanded Third Edition : London : Jessica Kingsley Publishers, 2017 - 1 onlineresurs (192 sidor)
ISBN: 9781909391260 LIBRIS-ID: 22396729
Från kvalitet till meningsskapande : postmoderna perspektiv – exemplet förskolan
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 328 s.
ISBN: 9789147111725 LIBRIS-ID: 16771381
Pedagogisk dokumentation som aktiv agent : introduktion till intra-aktiv pedagogik
1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning, 2012 - 153 s.
ISBN: 9789140673459 LIBRIS-ID: 12468120
Barns lärande : fokus i kvalitetsarbetet
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2016] - 122 sidor
ISBN: 978-91-47-12206-6 LIBRIS-ID: 19045380
URLs
Undervisning i förskolan : en kunskapsöversikt
Stockholm : Skolverket, 2018-03-23T10:00:00+01:00 - 112 s.
ISBN: 978-91-7559-318-0 LIBRIS-ID: 22521455
URL: Link
Måluppfyllelse i förskolan
Stockholm : Skolverket, 2017 - 35 s.
ISBN: 978-91-7559-269-5 LIBRIS-ID: 20182630
Reference literature
Undervisning i förskolan : en kunskapsöversikt
Stockholm : Skolverket, 2018-03-23T10:00:00+01:00 - 112 s.
ISBN: 978-91-7559-318-0 LIBRIS-ID: 22521455
URL: Link
Other Materials
Examination
INL1, Written assignment, 5 credits, individual written assignment concerning learning outcomes 1, 3 and 5, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
FSR1, Field study report, 1.5 credits, oral and digital field study report concerning learning outcomes 2-4 and 6, grades Fail (U) or Pass (G).
GRU1, Group assignment, 1 credit, oral group assignment concerning learning outcomes 1, 3 and 6, grades Fail (U) or Pass (G).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail