Course syllabus - Children's Development and Learning in Preschool, part II
Scope
7.5 credits
Course code
PEA163
Valid from
Autumn semester 2020
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2019-12-09
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Rum, barn och pedagoger : om möjligheter och begränsningar för lek, kreativitet och förhandlingar
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2017 - 157 s.
ISBN: 978-91-47-11218-0 LIBRIS-ID: 19753774
Kooperativt lärande i förskolan och skolans första år : lärande och utveckling genom samarbete
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2020] - 162 sidor
ISBN: 9789144133942 LIBRIS-ID: dqqbgvv1bhkzm5gr
Kan Batman vara rosa? : förhandlingar om pojkighet och normalitet på en förskola
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2010 - 241, [5], 9 s.
ISBN: 9789173466899 LIBRIS-ID: 11901093
URL: Link
Barns kamratrelationer i förskolan : samhörighet, tillhörighet, vänskap, utanförskap
Malmö : Lärarutbildningen, Malmö högskola, 2007 - 201 s.
ISBN: 978-91-976537-7-0 LIBRIS-ID: 10451159
URL: Elektronisk resurs
Kamratkulturer i förskolan : en lek på andras villkor
2., [rev.] uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 120 s.
ISBN: 9789147114528 LIBRIS-ID: 15416598
När barn lär av varandra : samlärande i praktiken
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 113 sidor
ISBN: 9789147140855 LIBRIS-ID: 9m2l0w2z7rs6mbwd
Klass, etnicitet och kön : en introduktion för lärare
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2021] - 111 sidor
ISBN: 9789144134581 LIBRIS-ID: q49q34psncxxsh8v
Articles
Children, Outdoor Play, and Loose Parts
Del av: Journal of childhood studies (Prospect Bay), p.53-60, 2018
URL: https://journals.uvic.ca/index.php/jcs/article/view/18103
Reference Literature
Klassmärkt barndom. En etnografisk studie om social ojämlikhet i förskoleklassen Barn nr 1 2019: 47-62 ISSN 2535-5449
Att arbeta med hållbar utveckling i förskolan
Första upplagan : Malmö : Gleerups, [2021] - 159 sidor
ISBN: 9789151105420 LIBRIS-ID: 5jh17lv03m6w3x6v
We´re friends right?: Childrens use of access rituals in a nursery school. Language in Society. Vol. 8 No. 3 (1979) pp 315-336, Cambridge university press
Interkulturellt arbete i förskolan : med läroplanen som grund
Första utgåvan : [Stockholm] : Natur & Kultur, [2019] - 160 sidor
ISBN: 9789127822726 LIBRIS-ID: cnhqmbqq9bm3hcvn
-
Books
Rum, barn och pedagoger : om möjligheter och begränsningar för lek, kreativitet och förhandlingar
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2017 - 157 s.
ISBN: 978-91-47-11218-0 LIBRIS-ID: 19753774
Kooperativt lärande i förskolan och skolans första år : lärande och utveckling genom samarbete
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2020] - 162 sidor
ISBN: 9789144133942 LIBRIS-ID: dqqbgvv1bhkzm5gr
Kan Batman vara rosa? : förhandlingar om pojkighet och normalitet på en förskola
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2010 - 241, [5], 9 s.
ISBN: 9789173466899 LIBRIS-ID: 11901093
URL: Link
Barns kamratrelationer i förskolan : samhörighet, tillhörighet, vänskap, utanförskap
Malmö : Lärarutbildningen, Malmö högskola, 2007 - 201 s.
ISBN: 978-91-976537-7-0 LIBRIS-ID: 10451159
URL: Elektronisk resurs
Kamratkulturer i förskolan : en lek på andras villkor
2., [rev.] uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 120 s.
ISBN: 9789147114528 LIBRIS-ID: 15416598
När barn lär av varandra : samlärande i praktiken
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 113 sidor
ISBN: 9789147140855 LIBRIS-ID: 9m2l0w2z7rs6mbwd
Articles
"Exploring early childhood teachers beliefs and practices about preschool outdoor play: A qualitative study." Journal of early childhood teacher education36.1 (2015): 24-43
Valbar artikel ca 15 sidor
Reference Literature
Klassmärkt barndom. En etnografisk studie om social ojämlikhet i förskoleklassen Barn nr 1 2019: 47-62 ISSN 2535-5449
Att arbeta med hållbar utveckling i förskolan
Första upplagan : Malmö : Gleerups, [2021] - 159 sidor
ISBN: 9789151105420 LIBRIS-ID: 5jh17lv03m6w3x6v
We´re friends right?: Childrens use of access rituals in a nursery school. Language in Society. Vol. 8 No. 3 (1979) pp 315-336, Cambridge university press
Interkulturellt arbete i förskolan : med läroplanen som grund
Första utgåvan : [Stockholm] : Natur & Kultur, [2019] - 160 sidor
ISBN: 9789127822726 LIBRIS-ID: cnhqmbqq9bm3hcvn
-
Books
Rum, barn och pedagoger : om möjligheter och begränsningar för lek, kreativitet och förhandlingar
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2017 - 157 s.
ISBN: 978-91-47-11218-0 LIBRIS-ID: 19753774
Kan Batman vara rosa? : förhandlingar om pojkighet och normalitet på en förskola
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2010 - 241, [5], 9 s.
ISBN: 9789173466899 LIBRIS-ID: 11901093
URL: Link
Barns kamratrelationer i förskolan : samhörighet, tillhörighet, vänskap, utanförskap
Malmö : Lärarutbildningen, Malmö högskola, 2007 - 201 s.
ISBN: 978-91-976537-7-0 LIBRIS-ID: 10451159
URL: Elektronisk resurs
Kamratkulturer i förskolan : en lek på andras villkor
2., [rev.] uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 120 s.
ISBN: 9789147114528 LIBRIS-ID: 15416598
När barn lär av varandra : samlärande i praktiken
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2006 - 108 s.
ISBN: 91-47-08404-9 LIBRIS-ID: 10243016
URL: Omslagsbild
Kooperativt lärande i förskolan och skolans första år : lärande och utveckling genom samarbete
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2020] - 162 sidor
ISBN: 9789144133942 LIBRIS-ID: dqqbgvv1bhkzm5gr
Articles
"Exploring early childhood teachers beliefs and practices about preschool outdoor play: A qualitative study." Journal of early childhood teacher education36.1 (2015): 24-43
Valbar artikel ca 15 sidor
Examination
INL1, Written assignment, 5 credits, written assignment concerning learning outcomes 1, 3 and 5, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
GRU1, Group assignment, 2.5 credits, oral group assignment concerning learning outcomes 2, 4 and 6, grades Fail (U) or Pass (G).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail