Course syllabus - Social Subjects - Pre-School and School Years 1-3 (work-integrated)
Scope
15 credits
Course code
PEA100
Valid from
Autumn semester 2019
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2018-12-07
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
En svensk historia från vikingatid till nutid
2., [bearb.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 404 s.
ISBN: 978-91-44-05246-5 LIBRIS-ID: 11491973
Samhällsämnenas didaktik : F - åk 3
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 139 s.
ISBN: 9789144089652 LIBRIS-ID: 14740658
Värdegrund och samhällsutveckling
[Ny utg.] : Stockholm : HLS förl., 2000 - 58 s.
ISBN: 91-7656-480-0 LIBRIS-ID: 8375725
Forntid i Sverige : en introduktion
Stockholm : Natur och kultur, 2004 - 132, [6] s.
ISBN: 91-27-09764-1 (inb.) : LIBRIS-ID: 9337667
Ämnesdidaktik för SO-ämnena : för grundskolan
1. uppl. : Malmö : Gleerup, 2014 - 135 s.
ISBN: 9789140685919 LIBRIS-ID: 16412436
Religion och andra livsåskådningar 1 och 2
Liber, 2015 - 364 s.
ISBN: 9789147117284 LIBRIS-ID: 17884835
Samhällskunskap.
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 575 s.
ISBN: 978-91-47-09273-4 LIBRIS-ID: 12907385
Geografi : människan, resurserna, miljön, hållbar utveckling.
3., [rev.] uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 314 s.
ISBN: 978-91-47-10339-3 (inb.) LIBRIS-ID: 12100246
Articles
Den ofrånkomliga värdegrunden Nordisk Tidskrift för Allmän Didaktik Vol.2, No. 1, november 2016, 74-78
Värdegrundens vara eller icke vara Nordisk Tidskrift för Allmän Didaktik Vol. 2, No. 1, november 2016, 69-73
Reference Literature
Storylineboken : handbok för lärare
1. uppl. : Hässelby : Runa, 2004 - 336 s.
ISBN: 91-88298-67-1 (inb.) LIBRIS-ID: 9362908
Religionssociologi : en introduktion
1. uppl. : Malmö : Liber, 2005 - 308 s.
ISBN: 91-47-07562-7 LIBRIS-ID: 9955006
Kulturgeografi : en ämnesteoretisk introduktion
1. uppl. : Malmö : Liber, 2003 - 224 s.
ISBN: 9789147065042 LIBRIS-ID: 9060099
Historieundervisningens byggstenar : : grundläggande pedagogik och ämnesdidaktik
3., [rev. och utvidgade] uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 299 s.
ISBN: 9789147106608 LIBRIS-ID: 14703754
Religionsdidaktik : om teori, perspektiv och praktik i religionsundervisningen
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2006 - 183 s.
ISBN: 91-47-05322-4 LIBRIS-ID: 10094474
URL: Omslagsbild
Islam, muslimer och den svenska skolan
Lund : Studentlitteratur, 2000 - 148 s.
ISBN: 91-44-00945-3 ; LIBRIS-ID: 8352760
Samhällsorienterande ämnen : en samtalsguide om kunskap, arbetssätt och bedömning
Stockholm : Myndigheten för skolutveckling, [2008] - 80 s.
ISBN: 9789185589647 LIBRIS-ID: 11200978
URL: Fulltext
Plats - identitet - lärande : närområdesstudier i skolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 256 s.
ISBN: 978-91-44-05612-8 LIBRIS-ID: 11659556
Svenska skrivregler
2., [utök.] uppl. : Stockholm : Liber, 2000 - 216 s.
ISBN: 91-47-04974-X (korr.) ; LIBRIS-ID: 8354362
Other Materials
Aktuella läromedel
Vetenskapliga artiklar
Valfri atlas (Totalt cirka 100 s.)
Examination
TEN1, Written examination, 4.5 credits, written examination concerning learning outcomes 1, 2, 4, 5 and 7, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
HEM1, Take-home examination, 3.5 credits, concerning learning outcomes 3, 5, and 7, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
SEM2, Seminar, 2 credits, oral examination concerning learning outcome 4, grades Fail (U) or Pass (G)
PRO1, Project report, 3.5 credits, concerning learning outcomes 1-3, and 5-7, grades Fail (U) or Pass (G).
SEM1, Seminar, 1.5 credits, concerning learning outcome 6, grades Fail (U) or Pass (G).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that grade for TEN1 and HEM1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail