Course syllabus - Education 1-30
Scope
30 credits
Course code
PEA093
Valid from
Autumn semester 2019
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
Education
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2016-12-19
Revised
2018-12-07
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Introduktion till pedagogik
Referera reflekterande : konsten att referera och citera i beteendevetenskaperna
2. uppl. : Studentlitteratur AB, 2015 - 111 s.
ISBN: 9789144068879 LIBRIS-ID: 18542064
Pedagogik för förändring : röster som utmanat kunskap och samhälle
Andra upplagan : Lund : Studentlitteratur, 2017 - 333 sidor
ISBN: 978-91-44-11392-0 LIBRIS-ID: 20575011
Pedagogik som vetenskap : en inbjudan
Första upplagan, första tryckningen : Malmö : Gleerups, [2018] - 198 sidor
ISBN: 9789140697202 LIBRIS-ID: 22687526
Pedagogik i ett samhälleligt perspektiv
Anställningsbarhet : perspektiv från utbildning och arbetsliv
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 237 s.
ISBN: 9789144104904 LIBRIS-ID: 18850696
Pedagogik i ett kulturellt perspektiv
Makt
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 128 s.
ISBN: 9789147087464 LIBRIS-ID: 10414841
URL: Omslagsbild
Meningsskapande och delaktighet : om vår tids socialpedagogik
Göteborg : Daidalos, 2008 - 264 s.
ISBN: 978-91-7173-266-8 LIBRIS-ID: 10670150
Vetenskapsteori och metod 1
Grundkurs i statistik
7., rev. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 396 s.
ISBN: 978-91-27-12236-9 LIBRIS-ID: 12101735
Kritiskt tänkande
Tredje upplagan : Stockholm : Liber, [2018] - 269 sidor
ISBN: 9789147113651 LIBRIS-ID: 22573193
Vetenskapsteori för nybörjare
Upplaga 3 : Stockholm : Liber, [2019] - 203 sidor
ISBN: 9789147127788 LIBRIS-ID: grg82f09d9gs79vt
Compendiums
Introduktion till pedagogik
Articles
Pedagogik i ett kulturellt perspektiv
Reference Literature
Rapporter och uppsatser
3. uppl. : Studentlitteratur AB, 2016 - 223 s.
ISBN: 9789144097329 LIBRIS-ID: 18714387
Introduktion till forskningsmetodik
5., [uppdaterade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 311 s.
ISBN: 978-91-44-11062-2 LIBRIS-ID: 18719204
Other Materials
Ytterligare artiklar till alla delkurser kan tillkomma!
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
-
Books
Introduktion till pedagogik
Referera reflekterande : konsten att referera och citera i beteendevetenskaperna
2. uppl. : Studentlitteratur AB, 2015 - 111 s.
ISBN: 9789144068879 LIBRIS-ID: 18542064
Pedagogik för förändring : röster som utmanat kunskap och samhälle
Andra upplagan : Lund : Studentlitteratur, 2017 - 333 sidor
ISBN: 978-91-44-11392-0 LIBRIS-ID: 20575011
Pedagogik som vetenskap : en inbjudan
Första upplagan, första tryckningen : Malmö : Gleerups, [2018] - 198 sidor
ISBN: 9789140697202 LIBRIS-ID: 22687526
Pedagogik i ett samhälleligt perspektiv
Anställningsbarhet : perspektiv från utbildning och arbetsliv
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 237 s.
ISBN: 9789144104904 LIBRIS-ID: 18850696
Pedagogik i ett kulturellt perspektiv
Makt
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 128 s.
ISBN: 9789147087464 LIBRIS-ID: 10414841
URL: Omslagsbild
Meningsskapande och delaktighet : om vår tids socialpedagogik
Göteborg : Daidalos, 2008 - 264 s.
ISBN: 978-91-7173-266-8 LIBRIS-ID: 10670150
Vetenskapsteori och metod 1
Grundkurs i statistik
7., rev. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 396 s.
ISBN: 978-91-27-12236-9 LIBRIS-ID: 12101735
Kritiskt tänkande
Tredje upplagan : Stockholm : Liber, [2018] - 269 sidor
ISBN: 9789147113651 LIBRIS-ID: 22573193
Vetenskapsteori för nybörjare
Upplaga 3 : Stockholm : Liber, [2019] - 203 sidor
ISBN: 9789147127788 LIBRIS-ID: grg82f09d9gs79vt
Compendiums
Introduktion till pedagogik
Articles
Pedagogik i ett kulturellt perspektiv
Reference Literature
Rapporter och uppsatser
3. uppl. : Studentlitteratur AB, 2016 - 223 s.
ISBN: 9789144097329 LIBRIS-ID: 18714387
Introduktion till forskningsmetodik
5., [uppdaterade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 311 s.
ISBN: 978-91-44-11062-2 LIBRIS-ID: 18719204
Other Materials
Ytterligare artiklar till alla delkurser kan tillkomma!
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Requirements
General entry requirements
Examination
TEN1, Examination, 7.5 credits, individual written examination concerning learning outcomes 1 and 2, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
TEN2, Examination, 7.5 credits, individual written examination concerning learning outcomes 3 and 4, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
TEN3, Examination, 6.5 credits, Individual written examination concerning learning outcomes 5 and 6, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
SEM1, Seminar, 1 credit, oral performance concerning learning outcomes 5 and 6, grades Fail (U), Pass (G).
TEN4, Examination, 7.5 credits, individual written examination concerning learning outcomes 7 and 8, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that grade for three of the individual written examinations.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail