Course syllabus - Swedish for teachers in Preschool class and Compulsory school years 1-3 (work-integrated)
Scope
15 credits
Course code
SVA033
Valid from
Autumn semester 2018
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2018-06-21
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Barn med flera språk : tvåspråkighet och flerspråkighet i familj, förskola, skola och samhälle
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2003 - 206 s.
ISBN: 91-47-05199-X (korr.) : 298:00 LIBRIS-ID: 9062841
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011
Stockholm : Skolverket, 2011 - 279 s.
ISBN: 978-91-38-32541-4 LIBRIS-ID: 12163488
URL: Fritt tillgänglig
Skönlitteratur för barn och unga : historik, genrer, termer, analyser
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2015 - 248 s.
ISBN: 9789144086767 LIBRIS-ID: 17286095
Att skriva sig till läsning : IKT i förskoleklass och skola
2., [rev.] uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 326 s.
ISBN: 9789147114108 LIBRIS-ID: 14751508
Barnbokens byggklossar
Upplaga 3 : Lund : Studentlitteratur, 2017 - 393 sidor
ISBN: 9789144114675 LIBRIS-ID: 20006756
Akademiskt läsande och skrivande
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2015 - 202 s.
ISBN: 9789144092546 LIBRIS-ID: 18092376
Språkglädje : språklekar i förskola och skola
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2005 - 204 s.
ISBN: 91-44-03900-X LIBRIS-ID: 9828205
Bygga broar och öppna dörrar : att läsa, skriva och samtala om texter i förskola och skola
2., uppdaterade uppl. : Stockholm : Liber, 2016 - 217 s.
ISBN: 9789147117192 LIBRIS-ID: 19666072
Aktiv läskraft : att undervisa i lässtrategier för förståelse : fk-årskurs 3
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, 2017 - 303 sidor
ISBN: 9789127136007 LIBRIS-ID: 15989755
Compendiums
Grammatik för språkstudenter vid Mälardalens högskola
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Tankar om barnlitteraturen
,, 1963
Barnlitteraturanalyser
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 213 s.
ISBN: 9789144040288 LIBRIS-ID: 10724306
Barnlitteraturens värden och värderingar
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 346 s.
ISBN: 978-91-44-08667-5 LIBRIS-ID: 13623427
"Lennar Hellsing- barnpoesins Orfeus"
Lyrikvännen, 2010
Web Addresses
Reference Literature
Den meningsfulla språkväven : om textsamtalets och den gemensamma litteraturläsningens möjligheter
Lund : Studentlitteratur, 2005 - 224 s.
ISBN: 91-44-03883-6 LIBRIS-ID: 9933802
Other Materials
Aktuella artiklar och kompendier tillkommer
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Följande skönlitterära verk läses i valfri upplaga
Examination
INL1, Children's literature, 5 credits, Written examination concerning learning outcomes 6-9, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
PRO1, Field study report, 1.5 credits, Oral performance concerning learning outcomes 5 and 10, grades Fail (U) or Pass (G).
SEM1, Language stimulated way of working, 2 credits, Workshops concerning learning outcomes 3, 5, and 10, grades Fail (U) or Pass (G).
TEN1, Language structure, 2.5 credits, Written examination concerning learning outcome 1, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
TEN2, Children's language development and acquisition of reading and writing skills, 4 credits, Written examination concerning learning outcomes 2, 3, 4, 6 and 10, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that grade for at least 7.5 credits.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail