Course syllabus - Supervised placement, part 3, for teachers in preschool
Scope
15 credits
Course code
OAU202
Valid from
Autumn semester 2018
Education level
Second cycle
Progressive Specialisation
A1N (Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2016-12-19
Revised
2017-12-12
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
URLs
Handbok för verksamhetsförlagd utbildning
Lärarutbildning. Akademin för utbildning, kultur och kommunikation (UKK), Mälardalens högskola,
URL: Mälardalens högskola
Reference Literature
Från kvalitet till meningsskapande : postmoderna perspektiv – exemplet förskolan
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 328 s.
ISBN: 9789147111725 LIBRIS-ID: 16771381
Att undervisa barn i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 117 s.
ISBN: 9789147111329 LIBRIS-ID: 14225731
Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan : hallå, hur gör man?
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 215 s.
ISBN: 9789147114184 LIBRIS-ID: 14223757
Den moderna barndomen och barns vardagsliv
Stockholm : Carlsson, 2007 - 199 s.
ISBN: 978-91-7331-067-3 (inb.) LIBRIS-ID: 10304857
Föräldrar, förskola och skola : om mångfald, makt och möjligheter
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 244 s.
ISBN: 978-91-44-07952-3 LIBRIS-ID: 13753655
Lek på allvar : en spännande utmaning
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 245 s.
ISBN: 978-91-47-10548-9 LIBRIS-ID: 14228994
Kamratkulturer i förskolan : en lek på andras villkor
2., [rev.] uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 120 s.
ISBN: 9789147114528 LIBRIS-ID: 15416598
Utbildningsvetenskap för förskolan
Andra utgåvan : Stockholm : Natur & kultur, [2017] - 331 sidor
ISBN: 978-91-27-81876-7 LIBRIS-ID: 19873465
Läroplansteori och didaktik
Andra upplagan : Malmö : Gleerup Utbildning AB, 2016 - 213 sidor
ISBN: 978-91-40-69476-8 LIBRIS-ID: 19667115
Utvärdering & pedagogisk bedömning i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2015 - 244 s.
ISBN: 9789147111954 LIBRIS-ID: 17274147
Other Materials
Litteratur i tidigare kurser eller av handledaren föreslagen, som kan ses som relevanta i sammanhanget
-
Compendiums
Studentbok för verksamhetsförlagd utbildning
Lärarutbildning, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation (UKK), Mälardalens högskola. Aktuell version,
URLs
Other Materials
Handbok för verksamhetsförlagd utbildning
Lärarutbildning, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation (UKK), Mälardalens högskola. Aktuell version,
Litteratur i tidigare kurser eller av handledaren föreslagen, som kan ses som relevanta i sammanhanget
Examination
VFU1, Placement, 10 credits, completed teaching practice and documentation in student book concerning learning outcomes 1-8, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with Distinction (VG).
INL1, Written assignment, 4 credits, assignment concerning learning outcomes 1-9, grades Fail (U) or Pass (G).
SEM1, Seminar, 1 credit, seminar with oral and/or written presentation concerning learning outcomes 1-8, grades Fail (U) or Pass (G).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail