Course syllabus - Preschool in collaboration
Scope
7.5 credits
Course code
PEA078
Valid from
Autumn semester 2018
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2014-01-24
Revised
2017-12-12
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Professionellt föräldrasamarbete
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2008 - 184 s.
ISBN: 9789147093687 LIBRIS-ID: 11196195
URL: Omslagsbild
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Sekretess och anmälningsplikt i förskola och skola
Sjunde upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2019] - 288 sidor
ISBN: 9789144132266 LIBRIS-ID: fqpt0g49cpgwqpc6
Hem och förskola : samverkan i förändring
Upplaga 2 : Stockholm : Liber, [2020] - 142 sidor
ISBN: 9789147126514 LIBRIS-ID: bnjpqrkg83050cr9
Skollagen
Svensk författningssamling,
Articles
Förändrade relationer mellan lärare och föräldrar i förskolan - aspekter av en förändrad lärarprofession, Pedagogisk Forskning i Sverige, 19:4-5, ISSN 1401-6788
2014
URL: https://open.lnu.se/index.php/PFS/article/view/1395/1239
Föräldraidentiteter som skapas och formas under inskolningen i förskolan, Venue, 7, 1-6. ISSN 2001-788X
2018
URL: http://liu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A1194320&dswid=9260
Learning in the home and at school: how working class children `succeed against the odds´. British Educational Research Journal. 36(3), 463 - 482
2010
URL: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01411920902989201
Perspectives on Parenting Responsibility: Contextualizing Values and Practices. Law and Society. 35(1), 95-112
2008
URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1467-6478.2008.00416.x/full
Other Materials
Ca 200 sidor valbar referenslitteratur (se studiehandledning).
-
Books
Föräldrar, förskola och skola : om mångfald, makt och möjligheter
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 244 s.
ISBN: 978-91-44-07952-3 LIBRIS-ID: 13753655
Professionellt föräldrasamarbete
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2008 - 184 s.
ISBN: 9789147093687 LIBRIS-ID: 11196195
URL: Omslagsbild
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Sekretess och anmälningsplikt i förskola och skola
Sjunde upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2019] - 288 sidor
ISBN: 9789144132266 LIBRIS-ID: fqpt0g49cpgwqpc6
Skollagen
Svensk författningssamling,
Articles
Förändrade relationer mellan lärare och föräldrar i förskolan - aspekter av en förändrad lärarprofession, Pedagogisk Forskning i Sverige, 19:4-5, ISSN 1401-6788
2014
URL: https://open.lnu.se/index.php/PFS/article/view/1395/1239
Föräldraidentiteter som skapas och formas under inskolningen i förskolan, Venue, 7, 1-6. ISSN 2001-788X
2018
URL: http://liu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A1194320&dswid=9260
Learning in the home and at school: how working class children `succeed against the odds´. British Educational Research Journal. 36(3), 463 - 482
2010
URL: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01411920902989201
Perspectives on Parenting Responsibility: Contextualizing Values and Practices. Law and Society. 35(1), 95-112
2008
URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1467-6478.2008.00416.x/full
Other Materials
Ca 200 sidor valbar referenslitteratur (se studiehandledning).
-
Books
Föräldrar, förskola och skola : om mångfald, makt och möjligheter
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 244 s.
ISBN: 978-91-44-07952-3 LIBRIS-ID: 13753655
Professionellt föräldrasamarbete
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2008 - 184 s.
ISBN: 9789147093687 LIBRIS-ID: 11196195
URL: Omslagsbild
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Sekretess och anmälningsplikt i förskola och skola
Sjätte upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2017] - 298 sidor
ISBN: 978-91-44-12175-8 LIBRIS-ID: 20846477
Skollagen
Svensk författningssamling,
Articles
Parenting among wealthy Danish families: a concerted civilizing process. Etnography and Education. 9(2), 224-237
2014
URL: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/17457823.2014.885846
Perspectives on Parenting Responsibility: Contextualizing Values and Practices. Law and Society. 35(1), 95-112. URL
2008
URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1467-6478.2008.00416.x/full
Learning in the home and at school: how working class children `succeed against the odds´. British Educational Research Journal. 36(3), 463 - 482. URL:
2010
URL: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01411920902989201
Parents as educators: languages of education, pedagogy and parenting, Ethics and Education, 6:2, 197-212, DOI: 10.1080/17449642.2011.623002
2011
Other Materials
Ca 200 sidor valbar referenslitteratur (se studiehandledning).
-
Books
Föräldrar, förskola och skola : om mångfald, makt och möjligheter
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 244 s.
ISBN: 978-91-44-07952-3 LIBRIS-ID: 13753655
Professionellt föräldrasamarbete
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2008 - 184 s.
ISBN: 9789147093687 LIBRIS-ID: 11196195
URL: Omslagsbild
Skollagen
Svensk författningssamling,
Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. uppl.] : Stockholm : Skolverket, 2016 - 16 s.
ISBN: 9789138326909 LIBRIS-ID: 19509152
URL: Link
Sekretess och anmälningsplikt i förskola och skola
Sjätte upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2017] - 298 sidor
ISBN: 978-91-44-12175-8 LIBRIS-ID: 20846477
Articles
Parenting among wealthy Danish families: a concerted civilizing process. Etnography and Education. 9(2), 224-237
2014
URL: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/17457823.2014.885846
Perspectives on Parenting Responsibility: Contextualizing Values and Practices. Law and Society. 35(1), 95-112. URL
2008
URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1467-6478.2008.00416.x/full
Learning in the home and at school: how working class children `succeed against the odds´. British Educational Research Journal. 36(3), 463 - 482. URL:
2010
URL: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01411920902989201
Parents as educators: languages of education, pedagogy and parenting, Ethics and Education, 6:2, 197-212, DOI: 10.1080/17449642.2011.623002
2011
Other Materials
Ca 200 sidor valbar referenslitteratur (se studiehandledning).
-
Books
Föräldrar, förskola och skola : om mångfald, makt och möjligheter
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 244 s.
ISBN: 978-91-44-07952-3 LIBRIS-ID: 13753655
Professionellt föräldrasamarbete
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2008 - 184 s.
ISBN: 9789147093687 LIBRIS-ID: 11196195
URL: Omslagsbild
Sekretess och anmälningsplikt i förskola och skola
4., [omarb. och utök.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 279 s.
ISBN: 978-91-44-07486-3 LIBRIS-ID: 12320907
Skollagen
Svensk författningssamling,
Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. uppl.] : Stockholm : Skolverket, 2016 - 16 s.
ISBN: 9789138326909 LIBRIS-ID: 19509152
URL: Link
Articles
Parenting among wealthy Danish families: a concerted civilizing process. Etnography and Education. 9(2), 224-237
2014
URL: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/17457823.2014.885846
Perspectives on Parenting Responsibility: Contextualizing Values and Practices. Law and Society. 35(1), 95-112. URL
2008
URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1467-6478.2008.00416.x/full
Learning in the home and at school: how working class children `succeed against the odds´. British Educational Research Journal. 36(3), 463 - 482. URL:
2010
URL: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01411920902989201
Other Materials
Ca 200 sidor valbar referenslitteratur (se studiehandledning).
Examination
Exercise (TEN1), 4,5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Exercise (GRU1), 1,5 credits, marks Pass (G)
Seminar (SEM1), 1,5 credits, marks Pass (G)
To obtain an overall grade of Pass with Distinction the student must have achieved this grade on TEN1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail