Course syllabus - Qualitative Preschool Environments
Scope
7.5 credits
Course code
PEA071
Valid from
Autumn semester 2018
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-15
Revised
2017-12-12
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Från kvalitet till meningsskapande : postmoderna perspektiv – exemplet förskolan
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 328 s.
ISBN: 9789147111725 LIBRIS-ID: 16771381
Pedagogisk dokumentation som aktiv agent : introduktion till intra-aktiv pedagogik
1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning, 2012 - 153 s.
ISBN: 9789140673459 LIBRIS-ID: 12468120
Måluppfyllelse i förskolan
Stockholm : Skolverket, 2017 - 35 s.
ISBN: 978-91-7559-269-5 LIBRIS-ID: 20182630
Barns lärande : fokus i kvalitetsarbetet
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2016] - 122 sidor
ISBN: 978-91-47-12206-6 LIBRIS-ID: 19045380
Utbildning och undervisning i förskolan : omsorgsfullt och lekfullt stöd för lärande och utveckling
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2018] - 212 sidor
ISBN: 9789147127757 LIBRIS-ID: s25j30x1qnhzgpwp
Clark, A & Moss, P. (2017). Listening to Young Children, Expanded. Third Edition. London : National Children's Bureau ISBN: 9781909391260
Web Addresses
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Undervisning i förskolan : en kunskapsöversikt
Stockholm : Skolverket, 2018-03-23T10:00:00+01:00 - 112 s.
ISBN: 978-91-7559-318-0 LIBRIS-ID: 22521455
URL: Link
-
Books
Från kvalitet till meningsskapande : postmoderna perspektiv – exemplet förskolan
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 328 s.
ISBN: 9789147111725 LIBRIS-ID: 16771381
Pedagogisk dokumentation som aktiv agent : introduktion till intra-aktiv pedagogik
1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning, 2012 - 153 s.
ISBN: 9789140673459 LIBRIS-ID: 12468120
Barndom, lärande och ämnesdidaktik
Lund : Studentlitteratur, 2013 - 228 s.
ISBN: 978-91-44-09103-7 LIBRIS-ID: 13926312
Måluppfyllelse i förskolan
Stockholm : Skolverket, 2017 - 35 s.
ISBN: 978-91-7559-269-5 LIBRIS-ID: 20182630
Barns lärande : fokus i kvalitetsarbetet
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2016] - 122 sidor
ISBN: 978-91-47-12206-6 LIBRIS-ID: 19045380
Listening to young children : the mosaic approach
2nd ed. : London : National Children's Bureau, c2011. - xi, 84 p.
ISBN: 9781907969263 LIBRIS-ID: 17544164
Undervisning i förskolan : att skapa lärande undervisningsmiljöer
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, 2017 - 201 sidor
ISBN: 9789127818392 LIBRIS-ID: 20793406
Web Addresses
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Other Materials
-
Books
Från kvalitet till meningsskapande : postmoderna perspektiv – exemplet förskolan
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 328 s.
ISBN: 9789147111725 LIBRIS-ID: 16771381
Pedagogisk dokumentation som aktiv agent : introduktion till intra-aktiv pedagogik
1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning, 2012 - 153 s.
ISBN: 9789140673459 LIBRIS-ID: 12468120
Barndom, lärande och ämnesdidaktik
Lund : Studentlitteratur, 2013 - 228 s.
ISBN: 978-91-44-09103-7 LIBRIS-ID: 13926312
Måluppfyllelse i förskolan
Stockholm : Skolverket, 2017 - 35 s.
ISBN: 978-91-7559-269-5 LIBRIS-ID: 20182630
Barns lärande : fokus i kvalitetsarbetet
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2016] - 122 sidor
ISBN: 978-91-47-12206-6 LIBRIS-ID: 19045380
Listening to young children : the mosaic approach
2nd ed. : London : National Children's Bureau, c2011. - xi, 84 p.
ISBN: 9781907969263 LIBRIS-ID: 17544164
Undervisning i förskolan : att skapa lärande undervisningsmiljöer
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, 2017 - 201 sidor
ISBN: 9789127818392 LIBRIS-ID: 20793406
Web Addresses
Förskola i utveckling: bakgrund till ändringar i förskolans läroplan
Utbildningsdepartementet, 2010
URL: http://www.regeringen.se/content/1/c6/15/89/51/20e75aa2.pdf
Other Materials
Examination
TEN1, Individual take-home examination, 5 credits, marks Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
GRU1, Oral group assignment with field study, 1,5 credits, marks Fail (U) or Pass (G).
GRU2, Oral group assignment, 1 credit, marks Fail (U) or Pass (G).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that mark for TEN1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail