Course syllabus - Aesthetic learning processes in preschool
Scope
7.5 credits
Course code
PEA088
Valid from
Autumn semester 2018
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2017-12-12
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Estetiska uttrycksformer i teori och praktik : bild-, drama- och musikdidaktik
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 158 sidor
ISBN: 9789147131778 LIBRIS-ID: 6h3shfj84rslfcps
Kreativitet i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 144 s.
ISBN: 978-91-44-10817-9 LIBRIS-ID: 19230809
Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. uppl.] : Stockholm : Skolverket, 2016 - 16 s.
ISBN: 9789138326909 LIBRIS-ID: 19509152
URL: Link
Articles
Educational drama in education for sustainable development: ecopedagogy in action
Pedagogy, Culture & Society, 2010
Reference Literature
Titta - jag kan! : en bok om rytmik för små barn
Mölndal : Lutfisken, cop. 1998 - 64 s.
ISBN: 9188496163 LIBRIS-ID: 7772356
Kultur, estetik och barns rätt i pedagogiken
1. uppl. : Malmö : Gleerups, 2012 - 221 s.
ISBN: 978-91-40-67784-6 LIBRIS-ID: 12736850
Utveckla språket med musik : Rörliga rytmer och toner att ta på
Hestra : Isaberg förlag, 2013 - 157 s.
ISBN: 9789176948880 LIBRIS-ID: 14207571
Undervisa i pedagogiskt drama : från dramaövningar till utvecklingsarbete
4., [moderniserade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 275 s.
ISBN: 9789144115306 LIBRIS-ID: 19592488
-
Books
Bild, konst och medier för yngre barn : kulturella redskap och pedagogiska perspektiv
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 166 s.
ISBN: 9789144089935 LIBRIS-ID: 16961331
Att lära av och med varandra : en etnografisk studie av musik i förskolan i en flerspråkig miljö
Örebro : Musikhögskolan, Örebro universitet, 2012 - 196 s.
ISBN: 978-91-7668-886-1 LIBRIS-ID: 13527506
URL: Link
Kreativitet i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 144 s.
ISBN: 978-91-44-10817-9 LIBRIS-ID: 19230809
Konst och lärande : essäer om estetiska lärprocesser
Huddinge : Södertörns högskola, 2014 - 512 s.
ISBN: 9789186069919 LIBRIS-ID: 16551858
URL: Fritt tillgänglig via http://sh.diva-portal.org/smash/get/diva2:718031/FULLTEXT01.pdf
Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. uppl.] : Stockholm : Skolverket, 2016 - 16 s.
ISBN: 9789138326909 LIBRIS-ID: 19509152
URL: Link
Undervisa i pedagogiskt drama : från dramaövningar till utvecklingsarbete
4., [moderniserade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 275 s.
ISBN: 9789144115306 LIBRIS-ID: 19592488
Musikdidaktik i förskolan : att utveckla barns skapande förmåga
1. uppl. : Stockholm : Gothia fortbildning, 2015 - 102 s.
ISBN: 9789188099211 LIBRIS-ID: 18723632
Articles
Educational drama in education for sustainable development: ecopedagogy in action
Pedagogy, Culture & Society, 2010
Reference Literature
Titta - jag kan! : en bok om rytmik för små barn
Mölndal : Lutfisken, cop. 1998 - 64 s.
ISBN: 9188496163 LIBRIS-ID: 7772356
Kultur, estetik och barns rätt i pedagogiken
1. uppl. : Malmö : Gleerups, 2012 - 221 s.
ISBN: 978-91-40-67784-6 LIBRIS-ID: 12736850
Utveckla språket med musik : Rörliga rytmer och toner att ta på
Hestra : Isaberg förlag, 2013 - 157 s.
ISBN: 9789176948880 LIBRIS-ID: 14207571
-
Books
Bild, konst och medier för yngre barn : kulturella redskap och pedagogiska perspektiv
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 166 s.
ISBN: 9789144089935 LIBRIS-ID: 16961331
Att lära av och med varandra : en etnografisk studie av musik i förskolan i en flerspråkig miljö
Örebro : Musikhögskolan, Örebro universitet, 2012 - 196 s.
ISBN: 978-91-7668-886-1 LIBRIS-ID: 13527506
URL: Link
Kreativitet i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 144 s.
ISBN: 978-91-44-10817-9 LIBRIS-ID: 19230809
Konst och lärande : essäer om estetiska lärprocesser
Huddinge : Södertörns högskola, 2014 - 512 s.
ISBN: 9789186069919 LIBRIS-ID: 16551858
URL: Fritt tillgänglig via http://sh.diva-portal.org/smash/get/diva2:718031/FULLTEXT01.pdf
Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. uppl.] : Stockholm : Skolverket, 2016 - 16 s.
ISBN: 9789138326909 LIBRIS-ID: 19509152
URL: Link
Undervisa i pedagogiskt drama : från dramaövningar till utvecklingsarbete
4., [moderniserade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 275 s.
ISBN: 9789144115306 LIBRIS-ID: 19592488
Musikdidaktik i förskolan : att utveckla barns skapande förmåga
1. uppl. : Stockholm : Gothia fortbildning, 2015 - 102 s.
ISBN: 9789188099211 LIBRIS-ID: 18723632
Articles
Educational drama in education for sustainable development: ecopedagogy in action
Pedagogy, Culture & Society, 2010
Reference Literature
The wow factor : global research compendium on the impact of the arts in education
2. ed. : Münster : Waxmann, 2009 - 178 s.
ISBN: 9783830916178 LIBRIS-ID: 11900505
Kultur, estetik och barns rätt i pedagogiken
1. uppl. : Malmö : Gleerups, 2012 - 221 s.
ISBN: 978-91-40-67784-6 LIBRIS-ID: 12736850
Musikvetenskap för förskolan
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2012 - 190 s.
ISBN: 978-91-27-13234-4 (inb.) LIBRIS-ID: 12594535
Examination
GRU1, Group assignment, 2.5 credits, group assignment concerning learning outcomes 2 and 3, grade Fail (U) or Pass (G).
SEM1, Seminar, 1 credit, active participation in seminar concerning learning outcome 3, grade Fail (U) or Pass (G).
SEM2, Seminar, 1 credit, active participation in seminar concerning learning outcome 1, grade Fail (U) or Pass (G).
INL1, Written assignment, 3 credits, assignment concerning learning outcomes 1-3, grade Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail