Course syllabus - Supervised placement, part 3, for supplementary educational programme
Scope
15 credits
Course code
OAU096
Valid from
Autumn semester 2018
Education level
Second cycle
Progressive Specialisation
A1N (Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2017-12-12
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
URLs
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet
Utbildningsdepartementet, 2018
URL: Skolverket
Handbok för verksamhetsförlagd utbildning
Lärarutbildning. Akademin för utbildning, kultur och kommunikation (UKK), Mälardalens högskola,
URL: Mälardalens högskola
Reference Literature
Ämnesdidaktik : en undervisningskonst
Stockholm : Norstedt, 2010 - 156 s.
ISBN: 978-91-1-302281-9 (inb.) LIBRIS-ID: 11814514
Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
5. uppl. : Umeå : Fundo, 2012 - 71 s.
ISBN: 9789197558457 LIBRIS-ID: 13487704
Engelsk språkdidaktik : texter, kommunikation, språkutveckling
3., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 546 s.
ISBN: 978-91-44-07714-7 LIBRIS-ID: 12336091
Lärande, skola, bildning : [grundbok för lärare]
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2010 - 630 s.
ISBN: 978-91-27-11800-3 LIBRIS-ID: 11496418
Inkludering i skolan : undervisningsstrategier som fungerar
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur, 2015 - 397 s.
ISBN: 9789127143593 LIBRIS-ID: 18358368
Pedagogiskt ledarskap : om att skapa goda relationer i klassrummet
1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning, 2011 - 204 s.
ISBN: 978-91-40-67238-4 LIBRIS-ID: 12072066
Reflektion och praktik i läraryrket
2., [rev. och uppdaterade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2007 - 280 s.
ISBN: 978-91-44-01786-0 LIBRIS-ID: 10352188
Vägar till lärares lärande
Lund : Studentlitteratur, 1996 - 141 s.
ISBN: 91-44-00073-1 LIBRIS-ID: 7274347
Other
Litteratur i tidigare kurser eller av handledaren föreslagen, som kan ses som relevanta i sammanhanget.
-
Books
Reflektion och praktik i läraryrket
2., [rev. och uppdaterade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2007 - 280 s.
ISBN: 978-91-44-01786-0 LIBRIS-ID: 10352188
Vägar till lärares lärande
Lund : Studentlitteratur, 1996 - 141 s.
ISBN: 91-44-00073-1 LIBRIS-ID: 7274347
Ämnesdidaktik : en undervisningskonst
Stockholm : Norstedt, 2010 - 156 s.
ISBN: 978-91-1-302281-9 (inb.) LIBRIS-ID: 11814514
Lärande, skola, bildning : [grundbok för lärare]
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2010 - 630 s.
ISBN: 978-91-27-11800-3 LIBRIS-ID: 11496418
Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
5. uppl. : Umeå : Fundo, 2012 - 71 s.
ISBN: 9789197558457 LIBRIS-ID: 13487704
URLs
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet
Utbildningsdepartementet, 2018
URL: Skolverket
Handbok för verksamhetsförlagd utbildning
Lärarutbildning. Akademin för utbildning, kultur och kommunikation (UKK), Mälardalens högskola,
URL: Mälardalens högskola
Reference Literature
Inkludering i skolan : undervisningsstrategier som fungerar
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur, 2015 - 397 s.
ISBN: 9789127143593 LIBRIS-ID: 18358368
Pedagogiskt ledarskap : om att skapa goda relationer i klassrummet
1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning, 2011 - 204 s.
ISBN: 978-91-40-67238-4 LIBRIS-ID: 12072066
Other
Litteratur i tidigare kurser eller av handledaren föreslagen, som kan ses som relevanta i sammanhanget.
-
Books
Reflektion och praktik i läraryrket
2., [rev. och uppdaterade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2007 - 280 s.
ISBN: 978-91-44-01786-0 LIBRIS-ID: 10352188
Vägar till lärares lärande
Lund : Studentlitteratur, 1996 - 141 s.
ISBN: 91-44-00073-1 LIBRIS-ID: 7274347
Ämnesdidaktik : en undervisningskonst
Stockholm : Norstedt, 2010 - 156 s.
ISBN: 978-91-1-302281-9 (inb.) LIBRIS-ID: 11814514
Lärande, skola, bildning : [grundbok för lärare]
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2010 - 630 s.
ISBN: 978-91-27-11800-3 LIBRIS-ID: 11496418
Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
5. uppl. : Umeå : Fundo, 2012 - 71 s.
ISBN: 9789197558457 LIBRIS-ID: 13487704
URLs
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet
Utbildningsdepartementet, 2018
URL: Skolverket
Handbok för verksamhetsförlagd utbildning
Lärarutbildning. Akademin för utbildning, kultur och kommunikation (UKK), Mälardalens högskola,
URL: Mälardalens högskola
Other
Litteratur i tidigare kurser eller av handledaren föreslagen, som kan ses som relevanta i sammanhanget.
Examination
VFU1, Placement, 5 credits, completed teaching practice and documentation in student book concerning learning outcomes 1-9, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
INL1, Assignment, 4 credits, assignment with oral and/or written presentation concerning learning outcomes 3-5, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
INL2, Assignment, 2 credits, assignment with oral and/or written presentation concerning learning outcomes 1, 2 and 6, grades Fail (U) or Pass (G).
INL3, Assignment, 4 credits, assignment (teaching philosophy) with oral and/or written presentation concerning learning outcomes 1-9, grades Fail (U) or Pass (G).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that grade for VFU1 and INL1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail