Course syllabus - Special education for Teachers in Pre-School and Compulsory School Years 1-3
Scope
7.5 credits
Course code
OAU188
Valid from
Autumn semester 2018
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2016-02-23
Revised
2017-12-12
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Specialpedagogik och funktionshinder
Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 334 s.
ISBN: 978-91-27-12020-4 (inb.) LIBRIS-ID: 11891406
Elevhälsa : samverka, förebygga, bygga
Malmö : Gleerups, 2017 - 130 s.
ISBN: 978-91-40-69491-1 LIBRIS-ID: 19986687
Tidiga insatser och barns utbildningsvägar : inkludering och specialpedagogik
Första utgåvan : 2018 - 198 sidor
ISBN: 9789127819115 LIBRIS-ID: 22073361
Inkluderande undervisning : vad kan man lära av forskningen
[Härnösand] : Specialpedagogiska skolmyndigheten, 2013 - 95 s.
ISBN: 9789128004596 LIBRIS-ID: 14804594
URL: Fulltext
Arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram
Stockholm : Skolverket, 2014 - 78 s.
ISBN: 9789175591162 LIBRIS-ID: 16882819
Compendiums
Barnkonventionen. FN:s konvention om barnets rättigheter
UNICEF,
Vi lämnar till skolan det käraste vi har [Elektronisk resurs] - : om samarbete med föräldrar - en relation som utmanar
Stockholm : Myndigheten för skolutveckling, 2008 - 187 s.
Articles
Specialpedagogik, vilka är de grundläggande perspektiven?
Pedagogisk forskning i Sverige, 2005
Framgång i undervisningen -en sammanställning av forskningsresultat som stöd för granskning på vetenskaplig grund i skolan
Skolinspektionen, Dnr. 2010:1284,
Reference Literature
FN:s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning
Socialdepartementet, 2008:23
APA - manual för referenshantering
Pedagogisk kartläggning : att utreda och dokumentera elevers behov av särskilt stöd
3., [uppdaterade] uppl. : Malmö : Gleerup, 2015 - 134 s.
ISBN: 9789140686022 LIBRIS-ID: 17065312
Att anpassa undervisning : till individ och grupp i klassrummet
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, 2017 - 222 sidor
ISBN: 978-91-27-14560-3 LIBRIS-ID: 19873521
Other Materials
Skollagen och relevanta läroplaner
Vetenskapliga artiklar och webblänkar kan tillkomma vid kursstart
-
Books
Specialpedagogik och funktionshinder
Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 334 s.
ISBN: 978-91-27-12020-4 (inb.) LIBRIS-ID: 11891406
Elevhälsa : samverka, förebygga, bygga
Malmö : Gleerups, 2017 - 130 s.
ISBN: 978-91-40-69491-1 LIBRIS-ID: 19986687
Tidiga insatser och barns utbildningsvägar : inkludering och specialpedagogik
Första utgåvan : 2018 - 198 sidor
ISBN: 9789127819115 LIBRIS-ID: 22073361
Inkluderande undervisning : vad kan man lära av forskningen
[Härnösand] : Specialpedagogiska skolmyndigheten, 2013 - 95 s.
ISBN: 9789128004596 LIBRIS-ID: 14804594
URL: Fulltext
Arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram
Stockholm : Skolverket, 2014 - 78 s.
ISBN: 9789175591162 LIBRIS-ID: 16882819
Compendiums
Barnkonventionen. FN:s konvention om barnets rättigheter
UNICEF,
Vi lämnar till skolan det käraste vi har [Elektronisk resurs] - : om samarbete med föräldrar - en relation som utmanar
Stockholm : Myndigheten för skolutveckling, 2008 - 187 s.
Articles
Specialpedagogik, vilka är de grundläggande perspektiven?
Pedagogisk forskning i Sverige, 2005
Bureaucracies in SchoolsApproaches to Support Measures in Swedish Schools Seen in the Light of Skrtics Theories
Scandinavian Journal of Educational Research, ISSN: 0031-3831 (Print) 1470-1170,
Framgång i undervisningen -en sammanställning av forskningsresultat som stöd för granskning på vetenskaplig grund i skolan
Skolinspektionen, Dnr. 2010:1284,
Reference Literature
FN:s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning
Socialdepartementet, 2008:23
APA - manual för referenshantering
Pedagogisk kartläggning : att utreda och dokumentera elevers behov av särskilt stöd
3., [uppdaterade] uppl. : Malmö : Gleerup, 2015 - 134 s.
ISBN: 9789140686022 LIBRIS-ID: 17065312
Att anpassa undervisning : till individ och grupp i klassrummet
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, 2017 - 222 sidor
ISBN: 978-91-27-14560-3 LIBRIS-ID: 19873521
Other Materials
Skollagen och relevanta läroplaner
Vetenskapliga artiklar och webblänkar kan tillkomma vid kursstart
Examination
INL1, Written assignment, 4 credits, individual written assignment concerning learning outcomes 1 and 3-5, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
SEM2, Seminar, 3.5 credits, active participation in seminar concerning learning outcomes 1, 2 and 4, grades Fail (U) or Pass (G).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail