Course syllabus - Children's development and learning in pre-school part II
Scope
7.5 credits
Course code
PEA063
Valid from
Autumn semester 2018
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Revised
2017-12-12
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Rum, barn och pedagoger : om möjligheter och begränsningar för lek, kreativitet och förhandlingar
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2017 - 157 s.
ISBN: 978-91-47-11218-0 LIBRIS-ID: 19753774
Kan Batman vara rosa? : förhandlingar om pojkighet och normalitet på en förskola
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2010 - 241, [5], 9 s.
ISBN: 9789173466899 LIBRIS-ID: 11901093
URL: Link
Barns kamratrelationer i förskolan : samhörighet, tillhörighet, vänskap, utanförskap
Malmö : Lärarutbildningen, Malmö högskola, 2007 - 201 s.
ISBN: 978-91-976537-7-0 LIBRIS-ID: 10451159
URL: Elektronisk resurs
Kamratkulturer i förskolan : en lek på andras villkor
2., [rev.] uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 120 s.
ISBN: 9789147114528 LIBRIS-ID: 15416598
När barn lär av varandra : samlärande i praktiken
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2006 - 108 s.
ISBN: 91-47-08404-9 LIBRIS-ID: 10243016
URL: Omslagsbild
Articles
"Exploring early childhood teachers beliefs and practices about preschool outdoor play: A qualitative study." Journal of early childhood teacher education36.1 (2015): 24-43
Other Materials
Tillkommer: Valbar referenslitteratur, ca 100 sidor
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail