Course syllabus - Understanding children´s language in preschool
Scope
7.5 credits
Course code
SVA022
Valid from
Autumn semester 2018
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2015-12-10
Revised
2017-12-12
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Litteraturläsning i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 128 s.
ISBN: 9789144078137 LIBRIS-ID: 14083669
Att undervisa barn i förskolan
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2019] - 128 sidor
ISBN: 9789147131051 LIBRIS-ID: 6g0qh8tr4ww9lgnh
Barn med flera språk : tvåspråkighet och flerspråkighet i familj, förskola, skola och samhälle
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2003 - 206 s.
ISBN: 91-47-05199-X (korr.) : 298:00 LIBRIS-ID: 9062841
Det tidiga språkbadet
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 285 s.
ISBN: 978-91-44-04802-4 LIBRIS-ID: 11359439
Barnbokens byggklossar
Upplaga 3 : Lund : Studentlitteratur, 2017 - 393 sidor
ISBN: 9789144114675 LIBRIS-ID: 20006756
Språkglädje : språklekar i förskola och skola
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2005 - 204 s.
ISBN: 91-44-03900-X LIBRIS-ID: 9828205
Articles
Komma till tals
Myndigheten för skolutveckling, 2004
Barn utvecklar sitt språk
2., [uppdaterade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2010 - 296 s.
ISBN: 9789144067438 LIBRIS-ID: 11893803
Artiklar tillkommer
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Reference literature
Att läsa och skriva i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 271 s.
ISBN: 978-91-44-06859-6 (inb.) LIBRIS-ID: 12278357
Småbarns sagostund : kultur, språk och lek
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2006 - 144 s.
ISBN: 91-47-07978-9 LIBRIS-ID: 10075862
Flera språk i förskolan : teori och praktik
Stockholm : Skolverket, 2013 - 84 s.
ISBN: 9789175590417 LIBRIS-ID: 14702085
-
Books
Det tidiga språkbadet
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 285 s.
ISBN: 978-91-44-04802-4 LIBRIS-ID: 11359439
Barn med flera språk : tvåspråkighet och flerspråkighet i familj, förskola, skola och samhälle
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2003 - 206 s.
ISBN: 91-47-05199-X (korr.) : 298:00 LIBRIS-ID: 9062841
Språkglädje : språklekar i förskola och skola
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2005 - 204 s.
ISBN: 91-44-03900-X LIBRIS-ID: 9828205
Barnbokens byggklossar
2., [rev. och utök.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2004 - 299, [5] s.
ISBN: 91-44-03537-3 LIBRIS-ID: 9501678
Barn upptäcker skriftspråket
4., rev. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 237 s.
ISBN: 9789147106554 LIBRIS-ID: 14223755
Att undervisa barn i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 117 s.
ISBN: 9789147111329 LIBRIS-ID: 14225731
Flera språk i förskolan : teori och praktik
Stockholm : Skolverket, 2013 - 84 s.
ISBN: 9789175590417 LIBRIS-ID: 14702085
Litteraturläsning i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 128 s.
ISBN: 9789144078137 LIBRIS-ID: 14083669
Articles
Komma till tals
Myndigheten för skolutveckling, 2004
Barn utvecklar sitt språk
2., [uppdaterade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2010 - 296 s.
ISBN: 9789144067438 LIBRIS-ID: 11893803
Artiklar tillkommer
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Reference literature
Att läsa och skriva i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 271 s.
ISBN: 978-91-44-06859-6 (inb.) LIBRIS-ID: 12278357
Småbarns sagostund : kultur, språk och lek
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2006 - 144 s.
ISBN: 91-47-07978-9 LIBRIS-ID: 10075862
-
Books
Det tidiga språkbadet
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 285 s.
ISBN: 978-91-44-04802-4 LIBRIS-ID: 11359439
Barn med flera språk : tvåspråkighet och flerspråkighet i familj, förskola, skola och samhälle
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2003 - 206 s.
ISBN: 91-47-05199-X (korr.) : 298:00 LIBRIS-ID: 9062841
Barn utvecklar sitt språk
2., [uppdaterade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2010 - 296 s.
ISBN: 9789144067438 LIBRIS-ID: 11893803
Språkglädje : språklekar i förskola och skola
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2005 - 204 s.
ISBN: 91-44-03900-X LIBRIS-ID: 9828205
Barnbokens byggklossar
2., [rev. och utök.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2004 - 299, [5] s.
ISBN: 91-44-03537-3 LIBRIS-ID: 9501678
Barn upptäcker skriftspråket
4., rev. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 237 s.
ISBN: 9789147106554 LIBRIS-ID: 14223755
Att undervisa barn i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 117 s.
ISBN: 9789147111329 LIBRIS-ID: 14225731
Flera språk i förskolan : teori och praktik
Stockholm : Skolverket, 2013 - 84 s.
ISBN: 9789175590417 LIBRIS-ID: 14702085
Litteraturläsning i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 128 s.
ISBN: 9789144078137 LIBRIS-ID: 14083669
Articles
Komma till tals
Myndigheten för skolutveckling, 2004
Artiklar tillkommer
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Reference literature
Att läsa och skriva i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 271 s.
ISBN: 978-91-44-06859-6 (inb.) LIBRIS-ID: 12278357
Småbarns sagostund : kultur, språk och lek
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2006 - 144 s.
ISBN: 91-47-07978-9 LIBRIS-ID: 10075862
Examination
INL1, Individual written examination, 2 credits, concerning learning outcomes 3 -5, marks Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
PRO1, Field studies, 1,5 credits, oral examination with support of ICT, concerning learning outcomes 1, marks Fail (U) or Pass (G).
SEM1, Workshops, 2 credits, concerning learning outcomes 2, 3 and 4, marks Fail (U) or Pass (G).
TEN1, Individual written examination, 2 credits, concerning learning outcomes 1 and 4-5, marks Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned (VG) on INL1 and TEN1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail