Course syllabus - Follow Up and Analysis of Learning and Development
Scope
7.5 credits
Course code
OAU177
Valid from
Autumn semester 2018
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2015-12-10
Revised
2017-12-12
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Att förstå barns tankar : kommunikationens betydelse
4., [rev.] uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 93 s.
ISBN: 978-91-47-10552-6 LIBRIS-ID: 12543522
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Uppföljning och utvärdering för förändring : pedagogisk dokumentation som grund för kontinuerlig verksamhetsutveckling och systematiskt kvalitetsarbete i förskolan
Stockholm : Department of Child and Youth Studies, Stockholm University, 2013 - 286 s.
URL: Link
Varför pedagogisk dokumentation? : verktyg för lärande och förändring i förskolan och skolan
2., [rev. och uppdaterade] uppl. : Malmö : Gleerup, 2013 - 138 s.
ISBN: 9789140678607 LIBRIS-ID: 14809975
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Vad berättas om mig? : barns rättigheter och möjligheter till inflytande i förskolans dokumentation
Lund : Studentlitteratur, 2011 - 110 s.
ISBN: 978-91-44-06648-6 LIBRIS-ID: 12179931
Uppföljning, utvärdering och utveckling i förskolan: pedagogisk dokumentation
Stockholm: Skolverket, 2012
Det värderande ögat : observation, utvärdering och utveckling i undervisning och handledning
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2018] - 186 sidor
ISBN: 9789147127832 LIBRIS-ID: 22597092
Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan : hallå, hur gör man?
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2017 - 312 sidor
ISBN: 978-91-47-12253-0 LIBRIS-ID: 20217362
Lyssnandets pedagogik : etik och demokrati i pedagogiskt arbete
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2018] - 209 sidor
ISBN: 9789147122813 LIBRIS-ID: 22524808
Reference Literature
Att skriva examensarbete inom utbildningsvetenskap
Lund : Studentlitteratur, 2005 - 208 s.
ISBN: 91-44-03615-9 LIBRIS-ID: 9836451
De yngre barnens läroplanshistoria : från 1800-talets mitt till idag
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 200 s.
ISBN: 9789144055541 LIBRIS-ID: 11775226
Förskola i utveckling: bakgrund till ändringar i förskolans läroplan
Utbildningsdepartementet, 2010
URL: http://www.regeringen.se/content/1/c6/15/89/51/20e75aa2.pdf
Samtal om barn och pedagogisk dokumentation som bedömningspraktik i förskolan : en diskursanalys
Göteborg : Acta universitatis Gothoburgensis, 2011 - 269 s.
ISBN: 978-91-7346-710-0 LIBRIS-ID: 12299604
URL: Link
-
Books
Det värderande ögat : observation, utvärdering och utveckling i undervisning och handledning
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 149 s.
ISBN: 91-47-05311-9 (korr.) LIBRIS-ID: 9971972
Att förstå barns tankar : kommunikationens betydelse
4., [rev.] uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 93 s.
ISBN: 978-91-47-10552-6 LIBRIS-ID: 12543522
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan : hallå, hur gör man?
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2017 - 312 sidor
ISBN: 978-91-47-12253-0 LIBRIS-ID: 20217362
Uppföljning och utvärdering för förändring : pedagogisk dokumentation som grund för kontinuerlig verksamhetsutveckling och systematiskt kvalitetsarbete i förskolan
Stockholm : Department of Child and Youth Studies, Stockholm University, 2013 - 286 s.
URL: Link
Varför pedagogisk dokumentation? : verktyg för lärande och förändring i förskolan och skolan
2., [rev. och uppdaterade] uppl. : Malmö : Gleerup, 2013 - 138 s.
ISBN: 9789140678607 LIBRIS-ID: 14809975
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Vad berättas om mig? : barns rättigheter och möjligheter till inflytande i förskolans dokumentation
Lund : Studentlitteratur, 2011 - 110 s.
ISBN: 978-91-44-06648-6 LIBRIS-ID: 12179931
Uppföljning, utvärdering och utveckling i förskolan: pedagogisk dokumentation
Stockholm: Skolverket, 2012
Lyssnandets pedagogik : etik och demokrati i pedagogiskt arbete
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 152, [2] s.
ISBN: 91-47-05215-5 LIBRIS-ID: 9819260
Reference Literature
Att skriva examensarbete inom utbildningsvetenskap
Lund : Studentlitteratur, 2005 - 208 s.
ISBN: 91-44-03615-9 LIBRIS-ID: 9836451
De yngre barnens läroplanshistoria : från 1800-talets mitt till idag
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 200 s.
ISBN: 9789144055541 LIBRIS-ID: 11775226
Förskola i utveckling: bakgrund till ändringar i förskolans läroplan
Utbildningsdepartementet, 2010
URL: http://www.regeringen.se/content/1/c6/15/89/51/20e75aa2.pdf
Samtal om barn och pedagogisk dokumentation som bedömningspraktik i förskolan : en diskursanalys
Göteborg : Acta universitatis Gothoburgensis, 2011 - 269 s.
ISBN: 978-91-7346-710-0 LIBRIS-ID: 12299604
URL: Link
-
Books
Det värderande ögat : observation, utvärdering och utveckling i undervisning och handledning
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 149 s.
ISBN: 91-47-05311-9 (korr.) LIBRIS-ID: 9971972
Att förstå barns tankar : kommunikationens betydelse
4., [rev.] uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 93 s.
ISBN: 978-91-47-10552-6 LIBRIS-ID: 12543522
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan : hallå, hur gör man?
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2017 - 312 sidor
ISBN: 978-91-47-12253-0 LIBRIS-ID: 20217362
Varför pedagogisk dokumentation? : verktyg för lärande och förändring i förskolan och skolan
2., [rev. och uppdaterade] uppl. : Malmö : Gleerup, 2013 - 138 s.
ISBN: 9789140678607 LIBRIS-ID: 14809975
Läroplan för förskolan, Lpfö 98 (rev. 2010)
Skolverket, 2010
Vad berättas om mig? : barns rättigheter och möjligheter till inflytande i förskolans dokumentation
Lund : Studentlitteratur, 2011 - 110 s.
ISBN: 978-91-44-06648-6 LIBRIS-ID: 12179931
Uppföljning, utvärdering och utveckling i förskolan: pedagogisk dokumentation
Stockholm: Skolverket, 2012
Lyssnandets pedagogik : etik och demokrati i pedagogiskt arbete
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 152, [2] s.
ISBN: 91-47-05215-5 LIBRIS-ID: 9819260
Uppföljning och utvärdering för förändring : pedagogisk dokumentation som grund för kontinuerlig verksamhetsutveckling och systematiskt kvalitetsarbete i förskolan
Stockholm : Department of Child and Youth Studies, Stockholm University, 2013 - 286 s.
URL: Link
Reference Literature
Att skriva examensarbete inom utbildningsvetenskap
Lund : Studentlitteratur, 2005 - 208 s.
ISBN: 91-44-03615-9 LIBRIS-ID: 9836451
De yngre barnens läroplanshistoria : från 1800-talets mitt till idag
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 200 s.
ISBN: 9789144055541 LIBRIS-ID: 11775226
Förskola i utveckling: bakgrund till ändringar i förskolans läroplan
Utbildningsdepartementet, 2010
URL: http://www.regeringen.se/content/1/c6/15/89/51/20e75aa2.pdf
Samtal om barn och pedagogisk dokumentation som bedömningspraktik i förskolan : en diskursanalys
Göteborg : Acta universitatis Gothoburgensis, 2011 - 269 s.
ISBN: 978-91-7346-710-0 LIBRIS-ID: 12299604
URL: Link
Examination
SEM1, Seminar, 2 credits, oral and written report concerning learning outcomes 1-3, marks Fail (U) or Pass (G)
INL1, Individual written assignment 5. 5 credits, concerning learning outcome 1, 4 and 5, marks Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG),
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that mark for INL1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail