Course syllabus - Mathematics for Teachers in Compulsory School Year F-3, part 1
Scope
15 credits
Course code
MAA028
Valid from
Autumn semester 2017
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2016-12-19
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Att bli lärare i matematik
Första upplagan : 2018 - 241 sidor
ISBN: 9789147122585 LIBRIS-ID: 21977602
Med matematiska förmågor som kompass
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 252 s.
ISBN: 9789144084381 LIBRIS-ID: 14817317
Matematikdidaktik i praktiken : att undervisa i årskurs 1-6
1. uppl. : Malmö : Gleerups Utbildning, 2015 - 253 s.
ISBN: 9789140688743 LIBRIS-ID: 17460742
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011 : reviderad 2019
Sjätte upplagan : [Stockholm] : Skolverket, 2019 - 299 sidor. ISBN:9789138327500 LIBRIS-ID:093nxxs9xfd5hxcd,
Mattemusik : en metod för ämnesintegrerat lärande
Stockholm : Sveriges utbildningsradio (UR), 2010 - 128 s.
ISBN: 978-91-25-09025-7 (inb.) LIBRIS-ID: 12058696
Förstå och använda tal : en handbok
1. uppl. : Göteborg : Nationellt centrum för matematikundervisning (NCM), Göteborgs universitet, 2008 - 244 s. +
ISBN: 9789185143139 LIBRIS-ID: 11209856
Hur blir man matematisk? : att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 126 s.
ISBN: 978-91-47-09324-3 LIBRIS-ID: 12281215
URLs
Other Materials
Matematiktermer i skolan, finns att hämta på :
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Kommentarmaterial, diskussionsunderlag, diagnosmaterial, forskning mm från
Skolverket,
URL: www.skolverket.se
Kommentarmaterial, diskussionsunderlag, diagnosmaterial, forskning mm från
Lukimat,
URL: www.lukimat.fi
Tillkommer artiklar och material från föreläsningar (läggs ut på lärplattformen)
-
Books
Att bli lärare i matematik
Första upplagan : 2018 - 241 sidor
ISBN: 9789147122585 LIBRIS-ID: 21977602
Lära och undervisa matematik : från förskoleklass till åk 6
2 uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 320 s.
ISBN: 9789144102481 LIBRIS-ID: 16442856
Med matematiska förmågor som kompass
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 252 s.
ISBN: 9789144084381 LIBRIS-ID: 14817317
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011 : reviderad 2017
Stockholm : Skolverket, 2017 - 289 s.
ISBN: 978-91-38-32716-6 LIBRIS-ID: 20884591
Mattemusik : en metod för ämnesintegrerat lärande
Stockholm : Sveriges utbildningsradio (UR), 2010 - 128 s.
ISBN: 978-91-25-09025-7 (inb.) LIBRIS-ID: 12058696
Förstå och använda tal : en handbok
1. uppl. : Göteborg : Nationellt centrum för matematikundervisning (NCM), Göteborgs universitet, 2008 - 244 s. +
ISBN: 9789185143139 LIBRIS-ID: 11209856
Hur blir man matematisk? : att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 126 s.
ISBN: 978-91-47-09324-3 LIBRIS-ID: 12281215
URLs
Other Materials
Matematiktermer i skolan, finns att hämta på :
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Kommentarmaterial, diskussionsunderlag, diagnosmaterial, forskning mm från
Skolverket,
URL: www.skolverket.se
Kommentarmaterial, diskussionsunderlag, diagnosmaterial, forskning mm från
Lukimat,
URL: www.lukimat.fi
Tillkommer artiklar och material från föreläsningar (läggs ut på Blackboard)
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
-
Books
Mattemusik : en metod för ämnesintegrerat lärande
Stockholm : Sveriges utbildningsradio (UR), 2010 - 128 s.
ISBN: 978-91-25-09025-7 (inb.) LIBRIS-ID: 12058696
Förstå och använda tal : en handbok
1. uppl. : Göteborg : Nationellt centrum för matematikundervisning (NCM), Göteborgs universitet, 2008 - 244 s. +
ISBN: 9789185143139 LIBRIS-ID: 11209856
Hur blir man matematisk? : att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 126 s.
ISBN: 978-91-47-09324-3 LIBRIS-ID: 12281215
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011
Norstedts Juridik, 2013 - 278 s.
ISBN: 9789138326329 LIBRIS-ID: 14659884
Med matematiska förmågor som kompass
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 252 s.
ISBN: 9789144084381 LIBRIS-ID: 14817317
Lära och undervisa matematik : från förskoleklass till åk 6
2 uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 320 s.
ISBN: 9789144102481 LIBRIS-ID: 16442856
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011 : reviderad 2016
3., kompletterade uppl. : Stockholm : Skolverket, 2016 - 284 s.
ISBN: 978-91-38-32691-6 LIBRIS-ID: 19509185
Other Materials
Matematiktermer i skolan, finns att hämta på :
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Kommentarmaterial, diskussionsunderlag, diagnosmaterial, forskning mm från
Skolverket,
URL: www.skolverket.se
Kommentarmaterial, diskussionsunderlag, diagnosmaterial, forskning mm från
Lukimat,
URL: www.lukimat.fi
Tillkommer artiklar och material från föreläsningar (läggs ut på Blackboard)
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
-
Books
Mattemusik : en metod för ämnesintegrerat lärande
Stockholm : Sveriges utbildningsradio (UR), 2010 - 128 s.
ISBN: 978-91-25-09025-7 (inb.) LIBRIS-ID: 12058696
Förstå och använda tal : en handbok
1. uppl. : Göteborg : Nationellt centrum för matematikundervisning (NCM), Göteborgs universitet, 2008 - 244 s. +
ISBN: 9789185143139 LIBRIS-ID: 11209856
Hur blir man matematisk? : att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 126 s.
ISBN: 978-91-47-09324-3 LIBRIS-ID: 12281215
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011
Norstedts Juridik, 2013 - 278 s.
ISBN: 9789138326329 LIBRIS-ID: 14659884
Med matematiska förmågor som kompass
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 252 s.
ISBN: 9789144084381 LIBRIS-ID: 14817317
Lära och undervisa matematik : från förskoleklass till åk 6
2 uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 320 s.
ISBN: 9789144102481 LIBRIS-ID: 16442856
Other Materials
Matematiktermer i skolan, finns att hämta på :
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Kommentarmaterial, diskussionsunderlag, diagnosmaterial, forskning mm från
Skolverket,
URL: www.skolverket.se
Kommentarmaterial, diskussionsunderlag, diagnosmaterial, forskning mm från
Lukimat,
URL: www.lukimat.fi
Tillkommer artiklar och material från föreläsningar (läggs ut på Blackboard)
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Examination
TEN1, Written examination, 4 credits, individual written examination, concerning learning outcomes 1 and 3-7, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
FSR1, Field study report, 3 credits, mapping of a student's mathematical skills, concerning learning outcomes 1, 7, 9 and 10, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
FSR2, Field study report, 2 credits, interview with a teacher, concerning learning outcomes 2 and 10, grades Fail (U) or Pass (G).
INL1, Written assignment, 1 credit, individual written assignment, concerning learning outcomes 7 and 10, grades Fail (U) or Pass (G).
LAB1, Laboratory work, 1 credit, active participation in laboratory works, concerning learning outcomes 1 and 4, grades Fail (U) or Pass (G).
OVN1, Exercise, 1 credit, active participation in workshops on tasks and problems, concerning learning outcomes 1, 4 and 5, grades Fail (U) or Pass (G).
SEM1, Seminar, 2.5 credits, active participation in literature seminars, concerning learning outcomes 1, 2, 4 and 8, grades Fail (U) or Pass (G).
OBN1, Compulsory attendance, 0.5 credit, active participation in mathematics/music workshop, concerning learning outcome 4, grades Fail (U) or Pass (G).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that grade for TEN1 and FSR1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail