Course syllabus - Physiotherapy: Profession and Scientific Methodology
Scope
12 credits
Course code
FYS027
Valid from
Autumn semester 2017
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
Physiotherapy
School
School of Health, Care and Social Welfare
Ratified
2017-01-09
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Att studera på högskolan - studieteknik, motivation och inspiration
Studentlitteratur AB, 2015 - 166 s.
ISBN: 9789144104287 LIBRIS-ID: 17899570
Rehabilitation research : principles and applications
Fifth edition : St. Louis, Missouri : Elsevier, [2016] - ix, 489 s.
ISBN: 9781455759798 (pbk.) LIBRIS-ID: 18552864
Beteendemedicinska tillämpningar i sjukgymnastik
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 123 s.
ISBN: 978-91-44-05935-8 LIBRIS-ID: 12455075
Psychology : the science of mind and behaviour
3., revised and updated ed. : Maidenhead : McGraw-Hill Education, cop. 2015 - xxix, 958 s.
ISBN: 978-0-07-716984-8 LIBRIS-ID: 17828136
Grundläggande folkhälsovetenskap : Kristina Pellmer, Bengt Wramner, Håkan Wramner ; [foto: Håkan Wramner]
3., kompletterade uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 264 s.
ISBN: 978-91-47-10549-6 LIBRIS-ID: 12744909
Rapporter och uppsatser
3. uppl. : Studentlitteratur AB, 2016 - 223 s.
ISBN: 9789144097329 LIBRIS-ID: 18714387
Compendia
Att skriva vetenskapligt. Riktlinjer för examens-/självständiga arbeten inom huvudområdena folkhälsovetenskap, fysioterapi, socialt arbete och vårdvetenskap med inriktning mot omvårdnad på grund- och avancerad nivå vid akademin för hälsa, vård och välfärd
Akademin för hälsa, vård och välfärd, 2016
URL: Link
Laws
Webb Pages
Reference
Statistik för hälsovetenskaperna
2., moderniserade och utök. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 303 s.
ISBN: 978-91-44-07048-3 LIBRIS-ID: 13374003
Kommunikation : samtal och bemötande i vården
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 472 s.
ISBN: 978-91-44-07007-0 LIBRIS-ID: 13615449
Tillämpad kvalitativ forskning inom hälso- och sjukvård
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 249 s.
ISBN: 978-91-44-07699-7 LIBRIS-ID: 13548872
-
Books
Rapporter och uppsatser
3. uppl. : Studentlitteratur AB, 2016 - 223 s.
ISBN: 9789144097329 LIBRIS-ID: 18714387
Att studera på högskolan - studieteknik, motivation och inspiration
Studentlitteratur AB, 2015 - 166 s.
ISBN: 9789144104287 LIBRIS-ID: 17899570
Rehabilitation research : principles and applications
Fifth edition : St. Louis, Missouri : Elsevier, [2016] - ix, 489 s.
ISBN: 9781455759798 (pbk.) LIBRIS-ID: 18552864
Beteendemedicinska tillämpningar i sjukgymnastik
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 123 s.
ISBN: 978-91-44-05935-8 LIBRIS-ID: 12455075
Psychology : the science of mind and behaviour
3., revised and updated ed. : Maidenhead : McGraw-Hill Education, cop. 2015 - xxix, 958 s.
ISBN: 978-0-07-716984-8 LIBRIS-ID: 17828136
Grundläggande folkhälsovetenskap : Kristina Pellmer, Bengt Wramner, Håkan Wramner ; [foto: Håkan Wramner]
3., kompletterade uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 264 s.
ISBN: 978-91-47-10549-6 LIBRIS-ID: 12744909
Compendia
Att skriva vetenskapligt. Riktlinjer för examens-/självständiga arbeten inom huvudområdena folkhälsovetenskap, fysioterapi, socialt arbete och vårdvetenskap med inriktning mot omvårdnad på grund- och avancerad nivå vid akademin för hälsa, vård och välfärd
Akademin för hälsa, vård och välfärd, 2016
URL: Link
Laws
Webb Pages
Reference
Statistik för hälsovetenskaperna
2., moderniserade och utök. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 303 s.
ISBN: 978-91-44-07048-3 LIBRIS-ID: 13374003
Kommunikation : samtal och bemötande i vården
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 472 s.
ISBN: 978-91-44-07007-0 LIBRIS-ID: 13615449
Tillämpad kvalitativ forskning inom hälso- och sjukvård
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 249 s.
ISBN: 978-91-44-07699-7 LIBRIS-ID: 13548872
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail