Course syllabus - Organisation, Purpose and Content in Preschool
Scope
15 credits
Course code
OAU214
Valid from
Autumn semester 2017
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2016-12-19
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Lärande för hållbar utveckling - är det någonting för förskolan, eller? : rapport om OMEP:s projekt Lärande för hållbar utveckling i praktiken
[Stockholm] : Svenska OMEP, [2012] - 38 s.
ISBN: 978-91-633-8207-9 LIBRIS-ID: 13426729
Tio år efter förskolereformen : nationell utvärdering av förskolan
Stockholm : Skolverket, 2008 - 125 s.
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Förskolans århundrade : pedagogiska nyckeltexter om förskolans framväxt och idéarv
1. uppl. : Malmö : Gleerups Utbildning, 2016 - 296 s.
ISBN: 978-91-40-68846-0 LIBRIS-ID: 19466394
Läroplansteori och didaktik
Andra upplagan : Malmö : Gleerup Utbildning AB, 2016 - 213 sidor
ISBN: 978-91-40-69476-8 LIBRIS-ID: 19667115
Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. uppl.] : Stockholm : Skolverket, 2016 - 16 s.
ISBN: 9789138326909 LIBRIS-ID: 19509152
URL: Link
Utbildningsvetenskap för förskolan
Andra utgåvan : Stockholm : Natur & kultur, [2017] - 331 sidor
ISBN: 978-91-27-81876-7 LIBRIS-ID: 19873465
Other Materials
-
Books
Lärande för hållbar utveckling - är det någonting för förskolan, eller? : rapport om OMEP:s projekt Lärande för hållbar utveckling i praktiken
[Stockholm] : Svenska OMEP, [2012] - 38 s.
ISBN: 978-91-633-8207-9 LIBRIS-ID: 13426729
Tio år efter förskolereformen : nationell utvärdering av förskolan
Stockholm : Skolverket, 2008 - 125 s.
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Förskolans århundrade : pedagogiska nyckeltexter om förskolans framväxt och idéarv
1. uppl. : Malmö : Gleerups Utbildning, 2016 - 296 s.
ISBN: 978-91-40-68846-0 LIBRIS-ID: 19466394
Läroplansteori och didaktik
Andra upplagan : Malmö : Gleerup Utbildning AB, 2016 - 213 sidor
ISBN: 978-91-40-69476-8 LIBRIS-ID: 19667115
Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. uppl.] : Stockholm : Skolverket, 2016 - 16 s.
ISBN: 9789138326909 LIBRIS-ID: 19509152
URL: Link
Utbildningsvetenskap för förskolan
Andra utgåvan : Stockholm : Natur & kultur, [2017] - 331 sidor
ISBN: 978-91-27-81876-7 LIBRIS-ID: 19873465
Other Materials
-
Books
Lärande för hållbar utveckling - är det någonting för förskolan, eller? : rapport om OMEP:s projekt Lärande för hållbar utveckling i praktiken
[Stockholm] : Svenska OMEP, [2012] - 38 s.
ISBN: 978-91-633-8207-9 LIBRIS-ID: 13426729
Utbildningsvetenskap för förskolan
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2010 - 278 s.
ISBN: 978-91-27-12111-9 (inb.) LIBRIS-ID: 11810900
Tio år efter förskolereformen : nationell utvärdering av förskolan
Stockholm : Skolverket, 2008 - 125 s.
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Förskolans århundrade : pedagogiska nyckeltexter om förskolans framväxt och idéarv
1. uppl. : Malmö : Gleerups Utbildning, 2016 - 296 s.
ISBN: 978-91-40-68846-0 LIBRIS-ID: 19466394
Läroplansteori och didaktik
Andra upplagan : Malmö : Gleerup Utbildning AB, 2016 - 213 sidor
ISBN: 978-91-40-69476-8 LIBRIS-ID: 19667115
Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. uppl.] : Stockholm : Skolverket, 2016 - 16 s.
ISBN: 9789138326909 LIBRIS-ID: 19509152
URL: Link
Other Materials
Examination
INL1, Written assignment, 4.5 credits, individual written assignment concerning learning outcome 1-3 and 8, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
INL2, Written assignment, 4.5 credits, individual written assignment concerning learning outcomes 3, 6 and 8, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
SEM1, Seminar, 1.5 credits, oral performance concerning learning outcomes 2, 4-5 and 8, grades Fail (U) or Pass (G).
SEM2, Seminar, 1.5 credits, oral performance concerning learning outcomes 1, 3-5 and 7-8, grades Fail (U) or Pass (G).
FSR1, Field study report, 3 credits, oral and written report concerning learning outcomes 2, 6 and 7-8, grades Fail (U) or Pass (G).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that grade for INL1 and INL2.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail