Course syllabus - Assessment of Children's/Pupils' Learning and Development for Teachers in Preschool Class and Compulsory School Years 1-3
Scope
7.5 credits
Course code
OAU212
Valid from
Autumn semester 2017
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2016-12-19
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
2., [utök.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 357 s.
ISBN: 9789144109749 LIBRIS-ID: 19509842
Bedömning för lärande
2., [oförändr.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 208 s.
ISBN: 9789144101491 LIBRIS-ID: 14978080
Pedagogisk bedömning : att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 270 s.
ISBN: 9789147114580 LIBRIS-ID: 15122328
Betyg i teori och praktik : ämnesdidaktiska perspektiv på bedömning i grundskola och gymnasium
Tredje upplagan : Malmö : Gleerups, [2017] - 216 sidor
ISBN: 978-91-40-69264-1 LIBRIS-ID: 20833106
Working Inside the Black Box: Assessment for Learning in the Classroom
Phi Delta Kappan vol 86, 2004
Jakobsson, A. (2013) Att undersöka kunskapstrender med hjälp av Pisa. Likvärdighet, förståelse, kunskapssyn. I Utbildning & Demokrati 2013, vol 23
Kunskapsbedömning : vad, hur och varför? : [kunskapsöversikt]
Stockholm : Skolverket, 2011 - 133 s.
ISBN: 978-91-86529-56-7 LIBRIS-ID: 12442568
Skolverket (2013a). Den skriftliga individuella utvecklingsplanen.
Skolverket (2013b) Allmänna råd med kommentarer om utvecklingssamtalet och den skriftliga individuella utvecklingsplanen.
Einarsdottir, J; Dockett, S; Perry, B (2009) Making meaning: childrens perspectives expressed through drawings. Early Child Development and Care, 179(2), (s. 217-232)
URL: http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/03004430802666999?needAccess=true
Skolverket (2010) Stödja och styra: Om bedömning av yngre barn.
Skolverket (2011) Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Skolverket (2012). Allmänna råd för bedömning och betygssättning i gymnasieskolan.
Det värderande ögat : observation, utvärdering och utveckling i undervisning och handledning
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 149 s.
ISBN: 91-47-05311-9 (korr.) LIBRIS-ID: 9971972
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Referenshantering enligt APA-stilen: Förkortad svensk version.
URL: https://www.mdh.se/polopoly_fs/1.24143!/Menu/general/column-content/attachment/APA-STILEN_100128.pdf
Vetenskapsrådet (2011). God forskningssed. Vetenskapsrådets rapportserie.
-
Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
2., [utök.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 357 s.
ISBN: 9789144109749 LIBRIS-ID: 19509842
Betyg i teori och praktik : : ämnesdidaktiska perspektiv på bedömning i grundskola och gymnasium
2. [rev.] uppl. : Malmö : Gleerup, 2012 - 206 s.
ISBN: 978-91-40-67604-7 LIBRIS-ID: 12750614
Bedömning för lärande
2., [oförändr.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 208 s.
ISBN: 9789144101491 LIBRIS-ID: 14978080
Pedagogisk bedömning : att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 270 s.
ISBN: 9789147114580 LIBRIS-ID: 15122328
Working Inside the Black Box: Assessment for Learning in the Classroom
Phi Delta Kappan vol 86, 2004
Jakobsson, A. (2013) Att undersöka kunskapstrender med hjälp av Pisa. Likvärdighet, förståelse, kunskapssyn. I Utbildning & Demokrati 2013, vol 23
Kunskapsbedömning : vad, hur och varför? : [kunskapsöversikt]
Stockholm : Skolverket, 2011 - 133 s.
ISBN: 978-91-86529-56-7 LIBRIS-ID: 12442568
Skolverket (2013a). Den skriftliga individuella utvecklingsplanen.
Skolverket (2013b) Allmänna råd med kommentarer om utvecklingssamtalet och den skriftliga individuella utvecklingsplanen.
Einarsdottir, J; Dockett, S; Perry, B (2009) Making meaning: childrens perspectives expressed through drawings. Early Child Development and Care, 179(2), (s. 217-232)
URL: http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/03004430802666999?needAccess=true
Skolverket (2010) Stödja och styra: Om bedömning av yngre barn.
Skolverket (2011) Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Skolverket (2012). Allmänna råd för bedömning och betygssättning i gymnasieskolan.
Det värderande ögat : observation, utvärdering och utveckling i undervisning och handledning
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 149 s.
ISBN: 91-47-05311-9 (korr.) LIBRIS-ID: 9971972
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Referenshantering enligt APA-stilen: Förkortad svensk version.
URL: https://www.mdh.se/polopoly_fs/1.24143!/Menu/general/column-content/attachment/APA-STILEN_100128.pdf
Vetenskapsrådet (2011). God forskningssed. Vetenskapsrådets rapportserie.
Examination
SEM1, Seminar, 1 credit, active participation in the seminar concerning learning outcomes 1-6, grades Fail (U) or Pass (G).
SEM2, Seminar, 1 credit, active participation in the seminar concerning learning outcomes 1-6, grades Fail (U) or Pass (G).
SEM3, Seminar, 1 credit, active participation in the seminar concerning learning outcomes 1-6, grades Fail (U) or Pass (G).
INL1, Written assignment, 4.5 credits, written assignment concerning learning outcomes 1-6, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail