Course syllabus - Assessment and grading for teachers in upper secondary school
Scope
7.5 credits
Course code
OAU206
Valid from
Autumn semester 2017
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2016-12-19
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Pedagogisk bedömning : att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 270 s.
ISBN: 9789147114580 LIBRIS-ID: 15122328
Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
2., [utök.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 357 s.
ISBN: 9789144109749 LIBRIS-ID: 19509842
Bedömning för lärande
2., [oförändr.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 208 s.
ISBN: 9789144101491 LIBRIS-ID: 14978080
Betyg i teori och praktik : : ämnesdidaktiska perspektiv på bedömning i grundskola och gymnasium
2. [rev.] uppl. : Malmö : Gleerup, 2012 - 206 s.
ISBN: 978-91-40-67604-7 LIBRIS-ID: 12750614
Articles
Black, Paul & Wiliam, Dylan (2010). Inside the Black Box: Raising Standards through Classroom Assessment, Phi Delta Kappan, 92(1), 81-90.
Black, Paul; Harrison, Christine; Lee, Clare; Marshal, Bethan and Wiliam, Dylan (2004). Working Inside the Black Box: Assessment for Learning in the Classroom. Phi Delta Kappan, 86(1), 8-21.
Web Addresses
Kunskapsbedömning : vad, hur och varför? : [kunskapsöversikt]
Stockholm : Skolverket, 2011 - 133 s.
ISBN: 978-91-86529-56-7 LIBRIS-ID: 12442568
Bedömning och betygssättning i gymnasieskolan
Skolverket, 2012
Läroplan, examensmål och gymnasiegemensamma ämnen för gymnasieskola
Skolverket, 2011
Den individuella studieplanen i gymnasieskolan
Skolverket, 2012
Reference Literature
Det värderande ögat : observation, utvärdering och utveckling i undervisning och handledning
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 149 s.
ISBN: 91-47-05311-9 (korr.) LIBRIS-ID: 9971972
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Referenshantering enligt APA-stilen: Förkortad svensk version
URL: https://www.mdh.se/polopoly_fs/1.24143!/Menu/general/column-content/attachment/APA-STILEN_100128.pdf
God forskningssed.
Vetenskapsrådets rapportserie., 2011
Other material
Relevanta rapporter, artiklar och texter beroende av ämnesinriktning och skolstadium tillkommer
-
Books
Pedagogisk bedömning : att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 270 s.
ISBN: 9789147114580 LIBRIS-ID: 15122328
Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
2., [utök.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 357 s.
ISBN: 9789144109749 LIBRIS-ID: 19509842
Bedömning för lärande
2., [oförändr.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 208 s.
ISBN: 9789144101491 LIBRIS-ID: 14978080
Betyg i teori och praktik : : ämnesdidaktiska perspektiv på bedömning i grundskola och gymnasium
2. [rev.] uppl. : Malmö : Gleerup, 2012 - 206 s.
ISBN: 978-91-40-67604-7 LIBRIS-ID: 12750614
Articles
Black, Paul & Wiliam, Dylan (2010). Inside the Black Box: Raising Standards through Classroom Assessment, Phi Delta Kappan, 92(1), 81-90.
Black, Paul; Harrison, Christine; Lee, Clare; Marshal, Bethan and Wiliam, Dylan (2004). Working Inside the Black Box: Assessment for Learning in the Classroom. Phi Delta Kappan, 86(1), 8-21.
Web Addresses
Kunskapsbedömning : vad, hur och varför? : [kunskapsöversikt]
Stockholm : Skolverket, 2011 - 133 s.
ISBN: 978-91-86529-56-7 LIBRIS-ID: 12442568
Bedömning och betygssättning i gymnasieskolan
Skolverket, 2012
Läroplan, examensmål och gymnasiegemensamma ämnen för gymnasieskola
Skolverket, 2011
Den individuella studieplanen i gymnasieskolan
Skolverket, 2012
Reference Literature
Det värderande ögat : observation, utvärdering och utveckling i undervisning och handledning
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 149 s.
ISBN: 91-47-05311-9 (korr.) LIBRIS-ID: 9971972
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Referenshantering enligt APA-stilen: Förkortad svensk version
URL: https://www.mdh.se/polopoly_fs/1.24143!/Menu/general/column-content/attachment/APA-STILEN_100128.pdf
God forskningssed.
Vetenskapsrådets rapportserie., 2011
Other material
Relevanta rapporter, artiklar och texter beroende av ämnesinriktning och skolstadium tillkommer
Examination
GRU1, Group assignment, 1.5 credits, group assignment concerning learning outcomes 4 and 6, grades Fail (U) or Pass (G).
INL1, Written assignment, 4 credits, individual written assignment concerning learning outcomes 1-8, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
SEM1, Seminar, 2 credits, individual written and oral assignment concerning learning outcome 5, grades Fail (U) or Pass (G).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail