Course syllabus - Special Needs Education for Teachers in Compulsory School Years 4-6
Scope
7.5 credits
Course code
OAU185
Valid from
Spring semester 2017
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2016-01-15
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Specialpedagogik och funktionshinder
Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 334 s.
ISBN: 978-91-27-12020-4 (inb.) LIBRIS-ID: 11891406
Att se möjligheter i svårigheter : barn och ungdomar med koncentrationssvårigheter
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 155 s.
ISBN: 978-91-44-08279-0 LIBRIS-ID: 13900149
Doktorn kunde inte riktigt laga mig : barn om sjukdom och funktionshinder och om hur vi kan hjälpa
Stockholm : Gothia, 2007 - 157, [1] s.
ISBN: 9789172055377 LIBRIS-ID: 10350746
Elevhälsa : samverka, förebygga, bygga
Malmö : Gleerups, 2017 - 130 s.
ISBN: 978-91-40-69491-1 LIBRIS-ID: 19986687
Compendiums
Barnkonventionen. FN:s konvention om barnets rättigheter
UNICEF,
Vi lämnar till skolan det käraste vi har [Elektronisk resurs] - : om samarbete med föräldrar - en relation som utmanar
Stockholm : Myndigheten för skolutveckling, 2008 - 187 s.
Articles
Specialpedagogik, vilka är de grundläggande perspektiven?
Pedagogisk forskning i Sverige, 2005
Bureaucracies in SchoolsApproaches to Support Measures in Swedish Schools Seen in the Light of Skrtics Theories
Reference Literature
FN:s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning
Socialdepartementet, 2008:23
APA - manual för referenshantering
Att anpassa undervisning : till individ och grupp i klassrummet
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, 2017 - 222 sidor
ISBN: 978-91-27-14560-3 LIBRIS-ID: 19873521
Arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram
Stockholm : Skolverket, 2014 - 78 s.
ISBN: 9789175591162 LIBRIS-ID: 16882819
Pedagogisk kartläggning : att utreda och dokumentera elevers behov av särskilt stöd
3., [uppdaterade] uppl. : Malmö : Gleerup, 2015 - 134 s.
ISBN: 9789140686022 LIBRIS-ID: 17065312
Other Materials
Skollagen och relevanta läroplaner
Vetenskapliga artiklar och webblänkar kan tillkomma vid kursstart
-
Books
Specialpedagogik och funktionshinder
Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 334 s.
ISBN: 978-91-27-12020-4 (inb.) LIBRIS-ID: 11891406
Pedagogisk kartläggning : att utreda och dokumentera elevers behov av särskilt stöd
3., [uppdaterade] uppl. : Malmö : Gleerup, 2015 - 134 s.
ISBN: 9789140686022 LIBRIS-ID: 17065312
Arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram
Stockholm : Skolverket, 2014 - 78 s.
ISBN: 9789175591162 LIBRIS-ID: 16882819
Specialpedagogik - i, om, för och med praktiken
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2016 - 199 s.
ISBN: 9789147111947 LIBRIS-ID: 18708724
Barn i utsatta livssituationer
1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning, 2008 - 191 s.
ISBN: 9789140664228 LIBRIS-ID: 11200250
Compendiums
Barnkonventionen. FN:s konvention om barnets rättigheter
UNICEF,
Bildning för alla! En pedagogisk utmaning
Kristianstad University,
URL: http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:512089/FULLTEXT01.pdf
Vi lämnar till skolan det käraste vi har [Elektronisk resurs] - : om samarbete med föräldrar - en relation som utmanar
Stockholm : Myndigheten för skolutveckling, 2008 - 187 s.
Articles
Different agendas? The views of differentoccupational groups on special needs education
European Journal of Special Needs Education, 2011
Specialpedagogik, vilka är de grundläggande perspektiven?
Pedagogisk forskning i Sverige, 2005
Reference Literature
FN:s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning
Socialdepartementet, 2008:23
APA - manual för referenshantering
Other Materials
Skollagen och relevanta läroplaner
Vetenskapliga artiklar och webblänkar kan tillkomma vid kursstart
Examination
INL1, Written assignment, 4 credits concerning learning outcomes 1-5, marks Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
SEM1, Seminar, 3.5 credits, concerning learning outcomes 1-5, marks Fail (U) or Pass (G).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that mark for INL1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail