Course syllabus - Social Relations, Conflict Management and Leadership for Teachers in Compulsory School Years 4-6
Scope
7.5 credits
Course code
OAU184
Valid from
Autumn semester 2016
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2016-01-15
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Lyhörda lärare : professionellt relationsbyggande i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 160 s.
ISBN: 978-91-47-09998-6 LIBRIS-ID: 13458664
Likabehandling i förskola & skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 240 s.
ISBN: 978-91-47-10034-7 LIBRIS-ID: 12743878
Det sociala livet i skolan : socialpsykologi för lärare
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 378 s.
ISBN: 9789147105434 LIBRIS-ID: 13891823
EN av nedanstående böcker väljer du till som obligatorisk litteratur och läser:
Uppdrag lärarledarskap : ledarskap, relationer och grupprocesser
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 261 s.
ISBN: 978-91-47-10062-0 LIBRIS-ID: 12633187
Lärare som ledare : i och utanför klassrummet
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 335 s.
ISBN: 978-91-44-07545-7 LIBRIS-ID: 13504398
Pedagogiskt ledarskap : om att skapa goda relationer i klassrummet
1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning, 2011 - 204 s.
ISBN: 978-91-40-67238-4 LIBRIS-ID: 12072066
Web Addresses
Arbetet mot diskriminering och kränkande behandling
Stockholm : Skolverket, 2012 - 55 s.
ISBN: 978-91-87115-32-5 LIBRIS-ID: 13499039
Vad fungerar? : resultat av utvärdering av metoder mot mobbning
Stockholm : Skolverket, 2011 - 84 s.
ISBN: 978-91-86529-19-2 LIBRIS-ID: 12135058
URL: Fulltext
Reference Literature
Normkritiska perspektiv : i skolans likabehandlingsarbete
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 135 s.
ISBN: 978-91-44-07945-5 LIBRIS-ID: 12731960
Kränkningar i skolan : analyser av problem och lösningar
Stockholm : Skolverket, 2013 - 190 s.
ISBN: 9789175590752 LIBRIS-ID: 16010447
Drama : ledarskap som spelar roll
1. upp. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 226 s.
ISBN: 9789144068039 LIBRIS-ID: 12347469
Konflikthantering i professionellt lärarskap
3., [uppdaterade och utökade] uppl. : Malmö : Gleerup, 2015 - 248 s.
ISBN: 9789140691675 LIBRIS-ID: 17884683
Hantera konflikter och förebygg våld : förhållningssätt och färdigheter : teori och praktik i skola och fritidshem
Jonstorp : Konfliktlösning i skola och arbete (KSA), 2011 - 290 s.
ISBN: 978-91-633-8403-5 LIBRIS-ID: 12165163
-
Books
Lyhörda lärare : professionellt relationsbyggande i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 160 s.
ISBN: 978-91-47-09998-6 LIBRIS-ID: 13458664
Likabehandling i förskola & skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 240 s.
ISBN: 978-91-47-10034-7 LIBRIS-ID: 12743878
Låt oss tvista igen! : om konflikthantering i förskola och skola
Stockholm : Lärarförbundets förlag, cop. 2010 - 118 s.
ISBN: 978-91-977615-6-7 LIBRIS-ID: 11904225
Det sociala livet i skolan : socialpsykologi för lärare
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 378 s.
ISBN: 9789147105434 LIBRIS-ID: 13891823
Web Addresses
Arbetet mot diskriminering och kränkande behandling
Stockholm : Skolverket, 2012 - 55 s.
ISBN: 978-91-87115-32-5 LIBRIS-ID: 13499039
Lika rättigheter i skolan- ett stöd i skolans likabehandlingsarbete
Diskrimineringsombudsmannen, 2012
URL: http://www.do.se/stodmaterial/forskola-skola-och-hogskola/lika-rattigheter-i-skolan/
Reference Literature
Konflikthantering i skolan : den andra baskunskapen
1. uppl. : Stockholm : Natur & kultur, 2008 - 205 s.
ISBN: 9789127411517 LIBRIS-ID: 10829494
Normkritiska perspektiv : i skolans likabehandlingsarbete
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 135 s.
ISBN: 978-91-44-07945-5 LIBRIS-ID: 12731960
Accepted or Rejected in school
Europea Research Journal, 2004
URL: http://www.wwwords.co.uk/eerj/content/pdfs/3/issue3_4.asp
Children with behavior problems: The influence of social competence and social relations on problem stability, school achievement and peer acceptance across the first six years of school
Infant and Child Development, 2006
URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/icd.448/abstract
Vad fungerar? : resultat av utvärdering av metoder mot mobbning
Stockholm : Skolverket, 2011 - 84 s.
ISBN: 978-91-86529-19-2 LIBRIS-ID: 12135058
URL: Fulltext
Kränkningar i skolan : analyser av problem och lösningar
Stockholm : Skolverket, 2013 - 190 s.
ISBN: 9789175590752 LIBRIS-ID: 16010447
Drama : ledarskap som spelar roll
1. upp. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 226 s.
ISBN: 9789144068039 LIBRIS-ID: 12347469
Examination
GRU1, Group assignment, 1.5 credits, concerning learning outcome 4, marks Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
INL1, Written assignment, 4.5 credits concerning learning outcomes 1-3 and 5, marks Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
SEM1, Seminar, 1.5 credits, concerning learning outcomes 1-5, marks Fail (U) or Pass (G).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that mark for INL1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail