Course syllabus - Social Relations, Conflict Management and Leadership for Teachers in Upper secondary School
Scope
7.5 credits
Course code
OAU175
Valid from
Autumn semester 2016
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2015-12-10
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Skola i normer
2. [omarb.] uppl. : Malmö : Gleerup, 2014 - 223 s.
ISBN: 978-91-40-68599-5 LIBRIS-ID: 16407467
Konflikthantering i professionellt lärarskap
3., [uppdaterade och utökade] uppl. : Malmö : Gleerup, 2015 - 248 s.
ISBN: 9789140691675 LIBRIS-ID: 17884683
Pedagogiskt ledarskap : om att skapa goda relationer i klassrummet
1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning, 2011 - 204 s.
ISBN: 978-91-40-67238-4 LIBRIS-ID: 12072066
Socialpsykologi : en introduktion
Upplaga 2 : Stockholm : Liber, [2017] - 352 sidor
ISBN: 978-91-47-11303-3 LIBRIS-ID: 20122551
Compendiums
Tillkommer i samråd med kursansvarig och undervisande lärare
Articles
Tillkommer i samråd med kursansvarig och undervisande lärare
Web Addresses
Lika rättigheter i skolan : handledning
Stockholm : Diskrimineringsombudsmannen, 2012 - 70 s.
URL: Fulltext
Vad fungerar? : resultat av utvärdering av metoder mot mobbning
Stockholm : Skolverket, 2011 - 84 s.
ISBN: 978-91-86529-19-2 LIBRIS-ID: 12135058
URL: Fulltext
Tillkommer i samråd med kursansvarig och undervisande lärare
Reference Literature
Skola och makt : om viljan till kunskap, beroendet av utbildning och tvånget att gå i skola
3., rev. uppl. : Stockholm : Carlsson, 2014 - 254 s.
ISBN: 9789173316361 LIBRIS-ID: 14721213
Uppdrag lärarledarskap : ledarskap, relationer och grupprocesser
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 261 s.
ISBN: 978-91-47-10062-0 LIBRIS-ID: 12633187
Nolltolerans mot diskriminering och kränkande behandling : lagens krav och huvudmannens ansvar
Stockholm : Skolverket, 2011 - 67 s.
ISBN: 9789186529284 LIBRIS-ID: 12193417
Normkritiska perspektiv : i skolans likabehandlingsarbete
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 135 s.
ISBN: 978-91-44-07945-5 LIBRIS-ID: 12731960
Det sociala livet i skolan : socialpsykologi för lärare
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 378 s.
ISBN: 9789147105434 LIBRIS-ID: 13891823
Juridik för pedagoger
5. uppl. [sic] : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 176 s.
ISBN: 978-91-44-07134-3 LIBRIS-ID: 12684140
Lyhörda lärare : professionellt relationsbyggande i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 160 s.
ISBN: 978-91-47-09998-6 LIBRIS-ID: 13458664
Varför finns det främlingar? : den sociala konstruktionen av oönskade människor
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2010 - 163 s.
ISBN: 978-91-47-09929-0 LIBRIS-ID: 11779986
Challenging Sexism? Gender and Ethnicity in the Secondary School
Scandinavian Journal of Educational Research, 2009
-
Books
Normkritiska perspektiv : i skolans likabehandlingsarbete
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 135 s.
ISBN: 978-91-44-07945-5 LIBRIS-ID: 12731960
Det sociala livet i skolan : socialpsykologi för lärare
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 378 s.
ISBN: 9789147105434 LIBRIS-ID: 13891823
Juridik för pedagoger
5. uppl. [sic] : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 176 s.
ISBN: 978-91-44-07134-3 LIBRIS-ID: 12684140
Lyhörda lärare : professionellt relationsbyggande i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 160 s.
ISBN: 978-91-47-09998-6 LIBRIS-ID: 13458664
Varför finns det främlingar? : den sociala konstruktionen av oönskade människor
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2010 - 163 s.
ISBN: 978-91-47-09929-0 LIBRIS-ID: 11779986
Articles
Challenging Sexism? Gender and Ethnicity in the Secondary School
Scandinavian Journal of Educational Research, 2009
Web Addresses
Lika rättigheter i skolan : handledning
Stockholm : Diskrimineringsombudsmannen, 2012 - 70 s.
URL: Fulltext
Vad fungerar? : resultat av utvärdering av metoder mot mobbning
Stockholm : Skolverket, 2011 - 84 s.
ISBN: 978-91-86529-19-2 LIBRIS-ID: 12135058
URL: Fulltext
Reference Literature
Skola och makt : om viljan till kunskap, beroendet av utbildning och tvånget att gå i skola
3., rev. uppl. : Stockholm : Carlsson, 2014 - 254 s.
ISBN: 9789173316361 LIBRIS-ID: 14721213
Uppdrag lärarledarskap : ledarskap, relationer och grupprocesser
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 261 s.
ISBN: 978-91-47-10062-0 LIBRIS-ID: 12633187
Nolltolerans mot diskriminering och kränkande behandling : lagens krav och huvudmannens ansvar
Stockholm : Skolverket, 2011 - 67 s.
ISBN: 9789186529284 LIBRIS-ID: 12193417
Examination
GRU1, Group assignment, 1,5 credits, concerning learning outcomes 4 and 5, marks Fail (U), Pass (G).
INL1, Written assignment, 4,5 credits, concerning learning outcomes 1-3 and 5, marks Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
SEM1, Seminar, 1.5 credits, concerning learning outcome 1-5, marks Fail (U) or Pass (G).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that mark for INL1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail