Course syllabus - Development Work and Evaluation in Preschool
Scope
7.5 credits
Course code
OAU174
Valid from
Autumn semester 2016
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2015-12-10
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
"Men så kan man ju också tänka!" : Pedagogisk dokumentation som förändringsverktyg i förskolan
Jönköping : Högskolan för lärande och kommunikation, 2013 - 218 s.
ISBN: 9789162888404 LIBRIS-ID: 14751318
URL: Link
Samhällsvetenskapliga metoder
2., [rev.] uppl. : Malmö : Liber, 2011 - 690 s.
ISBN: 978-91-47-09068-6 (hft.) LIBRIS-ID: 12056661
God forskningssed
Reviderad utgåva : Stockholm : Vetenskapsrådet, 2017 - 82 s.
ISBN: 978-91-7307-352-3 LIBRIS-ID: 21388308
Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem : strategier och metoder
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 173 s.
ISBN: 9789144084534 LIBRIS-ID: 14503562
Läroplan för förskolan, Lpfö 98 (rev.2016)
Skolverket, 2016
Aktionsforskning i förskolan - trots att schemat är fullt
Stockholm : Lärarförbundets förlag, 2010 - 103 s.
ISBN: 978-91-9776155-0 LIBRIS-ID: 11785891
Uppföljning, utvärdering och utveckling i förskolan : pedagogisk dokumentation
Stockholm : Skolverket, 2012 - 74 s.
ISBN: 978-91-87115-35-6 LIBRIS-ID: 12767912
Utvärdering & pedagogisk bedömning i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2015 - 244 s.
ISBN: 9789147111954 LIBRIS-ID: 17274147
Utvärdering i förskolan : en forskningsöversikt
Stockholm : Vetenskapsrådet, 2012 - 84 s.
ISBN: 978-91-7307-216-8 LIBRIS-ID: 13861620
URL: Fulltext
Reference Literature
Comparing cultural differences in two quality measure in Chinese Kindergartens
Compare: A Journal of Comparative and International Education, 2013
Förskola, före skola - lärande och bärande : kvalitetsgranskningsrapport om förskolans arbete med det förstärkta pedagogiska uppdraget
Stockholm : Skolinspektionen, 2012 - 1 PDF-fil (82 s. +
Att närma sig barns perspektiv. Forskare och pedagogers möte med barns perspektiv
Pedagogisk forskning i Sverige 8(1-2), 2003
Investigating Learning, Participation and Becoming in Early Childhood Practices with a Relational Materialist Approach
Global Studies of Childhood, 2011
URL: http://www.wwwords.co.uk/gsch/content/pdfs/1/issue1_1.asp
Om att bli dokumenterad. Etiska aspekter på förskolans arbete med dokumentation
Pedagogisk forskning i Sverige, 2003
Collaborative and action research within education: A Nordic perspective
Nordic Studies in Education, 2012
URL: http://www.idunn.no/file/pdf/53214172/np_2012_01_pdf.pdf
Måluppfyllelse i förskolan
Stockholm : Skolverket, 2017 - 35 s.
ISBN: 978-91-7559-269-5 LIBRIS-ID: 20182630
-
Books
"Men så kan man ju också tänka!" : Pedagogisk dokumentation som förändringsverktyg i förskolan
Jönköping : Högskolan för lärande och kommunikation, 2013 - 218 s.
ISBN: 9789162888404 LIBRIS-ID: 14751318
URL: Link
God forskningssed
Stockholm : Vetenskapsrådet, 2011 - 129 s.
ISBN: 9789173071895 LIBRIS-ID: 12133273
Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem : strategier och metoder
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 173 s.
ISBN: 9789144084534 LIBRIS-ID: 14503562
Läroplan för förskolan, Lpfö 98 (rev. 2010)
Skolverket, 2010
Aktionsforskning i förskolan - trots att schemat är fullt
Stockholm : Lärarförbundets förlag, 2010 - 103 s.
ISBN: 978-91-9776155-0 LIBRIS-ID: 11785891
Uppföljning, utvärdering och utveckling i förskolan : pedagogisk dokumentation
Stockholm : Skolverket, 2012 - 74 s.
ISBN: 978-91-87115-35-6 LIBRIS-ID: 12767912
Utvärdering i förskolan : en forskningsöversikt
Stockholm : Vetenskapsrådet, 2012 - 84 s.
ISBN: 978-91-7307-216-8 LIBRIS-ID: 13861620
URL: Fulltext
Utvärdering & pedagogisk bedömning i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2015 - 244 s.
ISBN: 9789147111954 LIBRIS-ID: 17274147
Samhällsvetenskapliga metoder
2., [rev.] uppl. : Malmö : Liber, 2011 - 690 s.
ISBN: 978-91-47-09068-6 (hft.) LIBRIS-ID: 12056661
Reference Literature
Comparing cultural differences in two quality measure in Chinese Kindergartens
Compare: A Journal of Comparative and International Education, 2013
Att närma sig barns perspektiv. Forskare och pedagogers möte med barns perspektiv
Pedagogisk forskning i Sverige 8(1-2), 2003
Investigating Learning, Participation and Becoming in Early Childhood Practices with a Relational Materialist Approach
Global Studies of Childhood, 2011
URL: http://www.wwwords.co.uk/gsch/content/pdfs/1/issue1_1.asp
Om att bli dokumenterad. Etiska aspekter på förskolans arbete med dokumentation
Pedagogisk forskning i Sverige, 2003
Collaborative and action research within education: A Nordic perspective
Nordic Studies in Education, 2012
URL: http://www.idunn.no/file/pdf/53214172/np_2012_01_pdf.pdf
Förskola, före skola - lärande och bärande : kvalitetsgranskningsrapport om förskolans arbete med det förstärkta pedagogiska uppdraget
Stockholm : Skolinspektionen, 2012 - 1 PDF-fil (82 s. +
Skolverket Allmänna råd om måluppfyllelse i förskolan
Skolverket,
-
Books
"Men så kan man ju också tänka!" : Pedagogisk dokumentation som förändringsverktyg i förskolan
Jönköping : Högskolan för lärande och kommunikation, 2013 - 218 s.
ISBN: 9789162888404 LIBRIS-ID: 14751318
URL: Link
God forskningssed
Stockholm : Vetenskapsrådet, 2011 - 129 s.
ISBN: 9789173071895 LIBRIS-ID: 12133273
Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem : strategier och metoder
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 173 s.
ISBN: 9789144084534 LIBRIS-ID: 14503562
Läroplan för förskolan, Lpfö 98 (rev. 2010)
Skolverket, 2010
Aktionsforskning i förskolan - trots att schemat är fullt
Stockholm : Lärarförbundets förlag, 2010 - 103 s.
ISBN: 978-91-9776155-0 LIBRIS-ID: 11785891
Uppföljning, utvärdering och utveckling i förskolan : pedagogisk dokumentation
Stockholm : Skolverket, 2012 - 74 s.
ISBN: 978-91-87115-35-6 LIBRIS-ID: 12767912
Utvärdering i förskolan : en forskningsöversikt
Stockholm : Vetenskapsrådet, 2012 - 84 s.
ISBN: 978-91-7307-216-8 LIBRIS-ID: 13861620
URL: Fulltext
Utvärdering & pedagogisk bedömning i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2015 - 244 s.
ISBN: 9789147111954 LIBRIS-ID: 17274147
Samhällsvetenskapliga metoder
2., [rev.] uppl. : Malmö : Liber, 2011 - 690 s.
ISBN: 978-91-47-09068-6 (hft.) LIBRIS-ID: 12056661
Reference Literature
Comparing cultural differences in two quality measure in Chinese Kindergartens
Compare: A Journal of Comparative and International Education, 2013
Att närma sig barns perspektiv. Forskare och pedagogers möte med barns perspektiv
Pedagogisk forskning i Sverige 8(1-2), 2003
Investigating Learning, Participation and Becoming in Early Childhood Practices with a Relational Materialist Approach
Global Studies of Childhood, 2011
URL: http://www.wwwords.co.uk/gsch/content/pdfs/1/issue1_1.asp
Om att bli dokumenterad. Etiska aspekter på förskolans arbete med dokumentation
Pedagogisk forskning i Sverige, 2003
Collaborative and action research within education: A Nordic perspective
Nordic Studies in Education, 2012
URL: http://www.idunn.no/file/pdf/53214172/np_2012_01_pdf.pdf
Förskola, före skola - lärande och bärande : kvalitetsgranskningsrapport om förskolans arbete med det förstärkta pedagogiska uppdraget
Stockholm : Skolinspektionen, 2012 - 1 PDF-fil (82 s. +
Systematiskt kvalitetsarbete : för skolväsendet
Stockholm : Skolverket, 2012 - 52 s.
ISBN: 978-91-87115-78-3 LIBRIS-ID: 13615960
Examination
TEN1, Home examination, 6 credits, individual written assignment concerning learning outcomes 1, 3 and 4, marks Fail (U), Pass (G) or Pass with Distinction (VG).
SEM1, Seminar, 1.5 credits, oral performance assignment concerning learning outcomes 2, marks Fail (U) or Pass (G).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that mark for TEN1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail