Course syllabus - Introduction to early childhood teaching
Scope
7.5 credits
Course code
PEA089
Valid from
Autumn semester 2016
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2016-01-15
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan : flerdimensionella perspektiv
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2019] - 180 sidor
ISBN: 9789147128181 LIBRIS-ID: fqlmkb26c0swchgc
Att undervisa barn i förskolan
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2019] - 128 sidor
ISBN: 9789147131051 LIBRIS-ID: 6g0qh8tr4ww9lgnh
Hur långt är ett äppelskal? : tematiskt arbete i förskoleklass
2 uppl. : Liber, 2017 - 242 sidor
ISBN: 978-91-47-12240-0 LIBRIS-ID: 20778627
Utbildningsvetenskap för förskolan
Andra utgåvan : Stockholm : Natur & kultur, [2017] - 331 sidor
ISBN: 978-91-27-81876-7 LIBRIS-ID: 19873465
Other Materials
Artiklar relaterade till workshops, seminarier och föreläsningar tillkommer.
-
Books
Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan : flerdimensionella perspektiv
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2019] - 180 sidor
ISBN: 9789147128181 LIBRIS-ID: fqlmkb26c0swchgc
Att undervisa barn i förskolan
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2019] - 128 sidor
ISBN: 9789147131051 LIBRIS-ID: 6g0qh8tr4ww9lgnh
Hur långt är ett äppelskal? : tematiskt arbete i förskoleklass
2 uppl. : Liber, 2017 - 242 sidor
ISBN: 978-91-47-12240-0 LIBRIS-ID: 20778627
Boken om biologi
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 171 s.
ISBN: 9789147110650 LIBRIS-ID: 16004632
Utbildningsvetenskap för förskolan
Andra utgåvan : Stockholm : Natur & kultur, [2017] - 331 sidor
ISBN: 978-91-27-81876-7 LIBRIS-ID: 19873465
Other Materials
Artiklar relaterade till workshops, seminarier och föreläsningar tillkommer.
-
Books
Att undervisa barn i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 117 s.
ISBN: 9789147111329 LIBRIS-ID: 14225731
Barndom, lärande och ämnesdidaktik
Lund : Studentlitteratur, 2013 - 228 s.
ISBN: 978-91-44-09103-7 LIBRIS-ID: 13926312
Utbildningsvetenskap för förskolan
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2010 - 278 s.
ISBN: 978-91-27-12111-9 (inb.) LIBRIS-ID: 11810900
Hur långt är ett äppelskal? : tematiskt arbete i förskoleklass
2 uppl. : Liber, 2017 - 242 sidor
ISBN: 978-91-47-12240-0 LIBRIS-ID: 20778627
Boken om biologi
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 171 s.
ISBN: 9789147110650 LIBRIS-ID: 16004632
Other Materials
Artiklar relaterade till workshops och föreläsningar tillkommer.
-
Books
Att undervisa barn i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 117 s.
ISBN: 9789147111329 LIBRIS-ID: 14225731
Barn och naturvetenskap : upptäcka, utforska, lära i förskola och skola
2. [rev.] uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 200 s.
ISBN: 9789147114078 LIBRIS-ID: 16435669
Barndom, lärande och ämnesdidaktik
Lund : Studentlitteratur, 2013 - 228 s.
ISBN: 978-91-44-09103-7 LIBRIS-ID: 13926312
Utbildningsvetenskap för förskolan
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2010 - 278 s.
ISBN: 978-91-27-12111-9 (inb.) LIBRIS-ID: 11810900
Other Materials
Artiklar relaterade till workshops och föreläsningar tillkommer.
Examination
SEM1, Written and oral examination, 6 credits, concerning learning outcomes 1 and 3, marks Fail (U), Pass (G)
TEN1, Written examination, 1,5 credits, concerning learning outcomes 1, 2 and 4, marks Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail