Course syllabus - Organisation, Purpose and Content in Preschool
Scope
15 credits
Course code
OAU171
Valid from
Autumn semester 2016
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2015-12-10
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Lärande för hållbar utveckling - är det någonting för förskolan, eller? : rapport om OMEP:s projekt Lärande för hållbar utveckling i praktiken
[Stockholm] : Svenska OMEP, [2012] - 38 s.
ISBN: 978-91-633-8207-9 LIBRIS-ID: 13426729
Förskolans formande : statlig reglering 1944-2008
Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis, 2008 - 210 s.
ISBN: 9789155472788 : SEK 240:00 LIBRIS-ID: 11089366
URL: http://uu.diva-portal.org/smash/get/diva2:172509/FULLTEXT01
Boken om pedagogerna
6., [omarb.] uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 448 s.
ISBN: 978-91-47-10000-2 LIBRIS-ID: 12188663
Förskolan : barns första skola!
Lund : Studentlitteratur, 2003 - 200 s.
ISBN: 9144042221 : 278:00 LIBRIS-ID: 8858270
Förskolan i politiken : om intentioner och beslut bakom den svenska förskolans framväxt
Stockholm : Utbildnings- och kulturdepartementet, Regeringskansliet, [2006] - 95 s.
ISBN: 91-974321-7-2 LIBRIS-ID: 10174067
URL: Link
Utbildningsvetenskap för förskolan
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2010 - 278 s.
ISBN: 978-91-27-12111-9 (inb.) LIBRIS-ID: 11810900
Tio år efter förskolereformen : nationell utvärdering av förskolan
Stockholm : Skolverket, 2008 - 125 s.
Från samhällsmoder till forskarbehörig lärare : kontinuitet och förändring i en lokal förskollärarutbildning
Örebro : Örebro universitet, 2008 - 310 s.
ISBN: 978-91-7668-638-6 LIBRIS-ID: 11220377
URL: Link
Didaktik : teori, reflektion och praktik
Lund : Studentlitteratur, 1997 - 267 s.
ISBN: 91-44-47941-7 ; 340:00 LIBRIS-ID: 7279133
Förskola i utveckling: bakgrund till ändringar i förskolans läroplan
Utbildningsdepartementet, 2010
Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. utg.] : Stockholm : Skolverket, 2010 - 16 s.
ISBN: 978-91-38-32538-4 LIBRIS-ID: 12015180
Pedagogisk forskning i Sverige
Göteborg : Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet, 1996-
URL: Tidigare nummer
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Other Materials
Examination
INL1, written assignment, 4,5 credits, individual written assignment concerning learning outcome 1, 2 and 3, marks Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
INL2, written assignment, 4,5 credits, individual written assignment concerning learning outcome 3, 6 and 6, marks Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
SEM1, seminar, 1,5 credits, oral performance concerning learning outcome 2 and 4-5, marks Fail (U) or Pass (G).
SEM 2, seminar, 1,5 credits, oral and written report concerning learning outcome 1, 3 and 4-5, marks Fail (U) or Pass (G).
SEM3, seminar, 3 hp credits, oral and written report concerning learning outcome 2, 6 and 7, marks Fail (U) or Pass (G).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that mark for INL1 and INL2.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail