Course syllabus - Linguistic Theories and Methods
Scope
7.5 credits
Course code
SVA017
Valid from
Autumn semester 2016
Education level
Second cycle
Progressive Specialisation
A1N (Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
Swedish
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2015-12-10
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Handbok i kvalitativa metoder
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2015 - 275 s.
ISBN: 9789147112241 LIBRIS-ID: 17987985
Varför vetenskap? : om vikten av problem och teori i forskningsprocessen
3., [omarb.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 165 s.
ISBN: 9789144054759 LIBRIS-ID: 11303846
Sociolingvistik i praktiken
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2015 - 252 s.
ISBN: 9789144095660 LIBRIS-ID: 18081569
Samhällsvetenskapliga metoder
2., [rev.] uppl. : Malmö : Liber, 2011 - 690 s.
ISBN: 978-91-47-09068-6 (hft.) LIBRIS-ID: 12056661
Forskningsetik : en introduktion
Lund : Studentlitteratur, 1997 - 138 s.
ISBN: 91-44-00484-2 LIBRIS-ID: 8352628
Statistics for Linguists: A Step-by-Step Guide for Novices
Cambridge Scholars Publishing, 2016
Svenska skrivregler
Fjärde upplagan : Stockholm : Liber, 2017 - 308 sidor
ISBN: 978-91-47-11149-7 LIBRIS-ID: 20167622
Den fantastiska grammatiken : en minimalistisk beskrivning av svenskan
1. uppl. : Stockholm : Norstedt, 2011 - 278 s.
ISBN: 978-91-1-302842-2 LIBRIS-ID: 12033739
Kunskapens former : vetenskapsteori och forskningsmetod
3., [kompletterade och utvidgade] uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 310 s.
ISBN: 978-91-47-09880-4 LIBRIS-ID: 14573391
Diskursanalys som teori och metod
Lund : Studentlitteratur, 2000 - 205 s.
ISBN: 91-44-01302-7 LIBRIS-ID: 7275287
Reference Literature
Språkvetenskapliga uppsatser
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2010 - 158 s.
ISBN: 978-91-44-05645-6 LIBRIS-ID: 11859894
Uppsatshandboken : råd och regler för utformningen av examensarbeten och vetenskapliga uppsatser
6., [utök., uppdaterade och förtydligade] uppl. : Uppsala : Hallgren & Fallgren, 2014 - 142 s.
ISBN: 9789173828710 LIBRIS-ID: 16981568
Diskurser och konstruktioner : en sorts metodbok
Lund : Studentlitteratur, 2003 - 205 s.
ISBN: 978-91-44-02773-9 LIBRIS-ID: 8868408
Nordistiken som vetenskap : artiklar om ämnets historia, teorier och metoder
Lund : Studentlitteratur, 1988 - 177, [7] s.
ISBN: 91-44-27871-3 LIBRIS-ID: 7277604
Articles
Forskare, pedagog eller konsult? Reflektioner kring tillämpad och praxisorienterad språkforskning.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2008
Språkinlärning, språkdidaktik och teknologi. Rapport från ASLA:s höstsymposium, Lund, 8-9 november 2007. S. 101-114
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2007
URL: http://portal.research.lu.se/ws/files/5645917/8057074.pdf
Partnerships in research: multimodality and ethnography. I: Qualitative research 11 (3). S. 239-260
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2011
URL: http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/1468794111399836
Inledning: text, textforskning och textteori. I: Språk och stil 22:1. S. 5-30
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2014
URL: http://uu.diva-portal.org/smash/get/diva2:532386/FULLTEXT02.pdf
Forskningsetiska principer inom humanistisk-samhällsvetenskaplig forskning.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Doktorsavhandlingar i svenska/nordiska språk tillkommer.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Examination
SEM1, Seminar, 2.5 credits, oral performance concerning learning outcomes 1-4, marks Fail (U) or Pass (G).
TEN1, Examination, 5 credits, written examination concerning learning outcomes 1-2, marks Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that mark for TEN1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail