Course syllabus - Development and Learning
Scope
7.5 credits
Course code
OAU060
Valid from
Autumn semester 2016
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Revised
2015-12-10
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Conditions for technology enhanced learning and educational change : a case study of a 1:1 initiative
Umeå : Department of education, Umeå university, 2015 - 107 s.
ISBN: 9789176013571 LIBRIS-ID: 18509166
URL: Link
Den lärande människan : utveckling, lärande, socialisation
1. uppl. : Malmö : Liber, 2012 - 160 s.
ISBN: 978-91-47-09730-2 LIBRIS-ID: 12447535
Entreprenöriellt lärande : gymnasieelevers skilda sätt att uppfatta entreprenöriellt lärande
Jönköping : Högskolan för lärande och kommunikation, Högskolan i Jönköping, 2011 - 196 s.
ISBN: 9789162882273 LIBRIS-ID: 12092336
URL: Fulltext
Utvecklingspsykologi
3., rev. utg. : Stockholm : Natur och kultur, 2011 - 376 s.
ISBN: 9789127130746 (inb.) LIBRIS-ID: 12148989
Lärande, skola, bildning : grundbok för lärare
4 uppl. : Natur & Kultur Akademiska, 2017 - 770 sidor
ISBN: 978-91-27-81840-8 LIBRIS-ID: 19886031
Articles
Freeing Teaching from Learning: Opening Up Existential Possibilities in Educational Relationships
Studies in Philosophy of Education, 34, s. 229-243. (Tillgänglig på Blackboard), 2014
The Cultural Part of Cognition
Cognitive Science, s. 179-195. (Tillgänglig på Blackboard), 1981
Neuromythologies in Education
Educational Research, 50(2), s. 123-133. (Tillgänglig på Blackboard), 2008
Limits to self-organising systems of learningthe Kalikuppam experiment
British Journal of Educational Technology, 41(5), s. 672-688. (Tillgänglig på Blackboard), 2010
The Embodiment of Learning
A Transactional Approach to Learning
2010
Web Addresses
Allmänna råd med kommentarer om planering och genomförande av undervisningen
Skolverket,
URL: http://www.skolverket.se/forskola_och_skola/Grundskoleutbildning/2.3064/allmant-rad-1.122646
Läroplanen för grundskolan
Skolverket,
URL: http://www.skolverket.se/lagar-och-regler/laroplaner-1.147973
Reference Literature
Utvecklingspsykologi
3., rev. utg. : Stockholm : Natur och kultur, 2011 - 376 s.
ISBN: 9789127130746 (inb.) LIBRIS-ID: 12148989
Bedömning och betygssättning i gymnasieskolan
Stockholm : Skolverket, 2012 - 45 s.
ISBN: 978-91-87115-74-5 LIBRIS-ID: 13519654
Other Materials
Tillkommer ca 150 sidor valbar litteratur
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Synligt lärande. En presentation av en studie om vad som påverkar elevers studieresultat
Rapport, 69 s. (Tillgänglig på Blackboard),
Att lära för hållbar utveckling. Betänkande av Kommittén för utbildning för hållbar utveckling
Stockholm: SOU (Tillgänglig på Blackboard), 2004
-
Books
Conditions for technology enhanced learning and educational change : a case study of a 1:1 initiative
Umeå : Department of education, Umeå university, 2015 - 107 s.
ISBN: 9789176013571 LIBRIS-ID: 18509166
URL: Link
Den lärande människan : utveckling, lärande, socialisation
1. uppl. : Malmö : Liber, 2012 - 160 s.
ISBN: 978-91-47-09730-2 LIBRIS-ID: 12447535
Lärande, skola, bildning : [grundbok för lärare]
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2010 - 630 s.
ISBN: 978-91-27-11800-3 LIBRIS-ID: 11496418
Entreprenöriellt lärande : gymnasieelevers skilda sätt att uppfatta entreprenöriellt lärande
Jönköping : Högskolan för lärande och kommunikation, Högskolan i Jönköping, 2011 - 196 s.
ISBN: 9789162882273 LIBRIS-ID: 12092336
URL: Fulltext
Articles
Freeing Teaching from Learning: Opening Up Existential Possibilities in Educational Relationships
Studies in Philosophy of Education, 34, s. 229-243. (Tillgänglig på Blackboard), 2014
The Cultural Part of Cognition
Cognitive Science, s. 179-195. (Tillgänglig på Blackboard), 1981
Neuromythologies in Education
Educational Research, 50(2), s. 123-133. (Tillgänglig på Blackboard), 2008
The Embodiement of Learning
Educational Philosophy and Theory, 37(5), s. 745-759. (Tillgänglig på Blackboard), 2005
Limits to self-organising systems of learningthe Kalikuppam experiment
British Journal of Educational Technology, 41(5), s. 672-688. (Tillgänglig på Blackboard), 2010
A Transactional Approach to Learning
Paper presented at AERA, USA. 27 s. (Tillgänglig på Blackboard), 2010
Web Addresses
Allmänna råd med kommentarer om planering och genomförande av undervisningen
Skolverket,
URL: http://www.skolverket.se/forskola_och_skola/Grundskoleutbildning/2.3064/allmant-rad-1.122646
Läroplanen för grundskolan
Skolverket,
URL: http://www.skolverket.se/lagar-och-regler/laroplaner-1.147973
Reference Literature
Utvecklingspsykologi
3., rev. utg. : Stockholm : Natur och kultur, 2011 - 376 s.
ISBN: 9789127130746 (inb.) LIBRIS-ID: 12148989
Other Materials
Tillkommer ca 150 sidor valbar litteratur
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Synligt lärande. En presentation av en studie om vad som påverkar elevers studieresultat
Rapport, 69 s. (Tillgänglig på Blackboard),
Att lära för hållbar utveckling. Betänkande av Kommittén för utbildning för hållbar utveckling
Stockholm: SOU (Tillgänglig på Blackboard), 2004
-
Books
Readings on the development of children
2. ed. : New York : W. H. Freeman, 1996 - 284p.
ISBN: 0-7167-2860-5 (pbk) ; £12.95 : CIP entry (Nov.) LIBRIS-ID: 5508219
Att platsa i en skola för alla : elevhälsa och förhandling om normalitet i den svenska skolan
1. uppl. : Stockholm : Norstedts akademiska förlag, 2008 - 174 s.
ISBN: 978-91-7227-559-1 (inb.) LIBRIS-ID: 10590921
Utvecklingspsykologi
3., rev. utg. : Stockholm : Natur och kultur, 2011 - 376 s.
ISBN: 9789127130746 (inb.) LIBRIS-ID: 12148989
Lärande, skola, bildning : [grundbok för lärare]
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2010 - 630 s.
ISBN: 978-91-27-11800-3 LIBRIS-ID: 11496418
Att undervisa för utveckling : en pedagogisk resurs för global medvetenhet
Lund : Studentlitteratur, 1997 - 337 s.
ISBN: 91-44-00256-4 ; 410:00 LIBRIS-ID: 8352568
Web Addresses
Allmänna råd med kommentarer om planering och genomförande av undervisningen
Skolverket,
URL: http://www.skolverket.se/forskola_och_skola/Grundskoleutbildning/2.3064/allmant-rad-1.122646
Läroplanen för grundskolan
Skolverket,
URL: http://www.skolverket.se/lagar-och-regler/laroplaner-1.147973
Other Materials
Tillkommer ca 150 sidor valbar litteratur
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Examination
Exercise (GRU1), 1 credits, marks Pass (G)
Written examination (INL1), 4 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Field study (SEM1), 2.5 credits, marks Pass (G)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail