Course syllabus - Development and Learning - Teachers in Compulsory School Year 4-6
Scope
7.5 credits
Course code
OAU159
Valid from
Autumn semester 2016
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2014-11-21
Revised
2015-12-10
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Utvecklingspsykologi
3., rev. utg. : Stockholm : Natur och kultur, 2011 - 376 s.
ISBN: 9789127130746 (inb.) LIBRIS-ID: 12148989
Skapa och våga : om entreprenörskap i skolan
Stockholm : Skolverket, 2010 - 136 s.
ISBN: 978-91-85545-96-4 LIBRIS-ID: 11878891
URL: Link
Lärande, skola, bildning : grundbok för lärare
4 uppl. : Natur & Kultur Akademiska, 2017 - 770 sidor
ISBN: 978-91-27-81840-8 LIBRIS-ID: 19886031
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011 : reviderad 2017
Stockholm : Skolverket, 2017 - 289 s.
ISBN: 978-91-38-32716-6 LIBRIS-ID: 20884591
Compendiums
Sex- och samlevnadsundervisning i grundskolans tidigare år : jämställdhet, sexualitet och relationer i ämnesundervisningen : årskurserna 1-6
Stockholm : Skolverket, 2014 - 139 s.
ISBN: 9789175591438 LIBRIS-ID: 17558080
Articles
Artiklar tillkommer i enlighet med undervisande lärare och kursansvarig
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Entrepreneurial learning in Swedish preschools: Possibilities and constraints for childrens active participation. Early Child development and Care
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2015
Web Addresses
Webadresser tillkommer i enlighet med undervisande lärare och kursansvarig
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Other Materials
Ytterligare litteratur/material i form av till exempel avhandlingar, vetenskapliga artiklar och myndighetstexter kan tillkomma.
-
Books
Design för lärande : ett multimodalt perspektiv
Stockholm : Norstedt, 2010 - 173 s.
ISBN: 978-91-1-302295-6 LIBRIS-ID: 11506700
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Utvecklingspsykologi
3., rev. utg. : Stockholm : Natur och kultur, 2011 - 376 s.
ISBN: 9789127130746 (inb.) LIBRIS-ID: 12148989
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet
2016
Skapa och våga : om entreprenörskap i skolan
Stockholm : Skolverket, 2010 - 136 s.
ISBN: 978-91-85545-96-4 LIBRIS-ID: 11878891
URL: Link
Lärande, skola, bildning : [grundbok för lärare]
3., [rev. och uppdaterade] utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2014 - 769 s.
ISBN: 9789127136021 LIBRIS-ID: 15217351
Compendiums
Sex- och samlevnadsundervisning i grundskolans tidigare år : jämställdhet, sexualitet och relationer i ämnesundervisningen : årskurserna 1-6
Stockholm : Skolverket, 2014 - 139 s.
ISBN: 9789175591438 LIBRIS-ID: 17558080
Articles
Artiklar tillkommer i enlighet med undervisande lärare och kursansvarig
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Entrepreneurial learning in Swedish preschools: Possibilities and constraints for childrens active participation. Early Child development and Care
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2015
Web Addresses
Webadresser tillkommer i enlighet med undervisande lärare och kursansvarig
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Other Materials
Material från media och andra institutioner kan tillkomma, bestämms av undervisande lärare och kursansvarig
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Fler vetenskapliga artiklar kommer att tillkomma
-
Books
Nya uppväxtvillkor : samhälle och individ i förändring
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 231 s.
ISBN: 978-91-47-09687-9 LIBRIS-ID: 13689633
Nytt land och ny skola : berättelser om att bryta upp och börja om
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 192 s.
ISBN: 978-91-47-09955-9 LIBRIS-ID: 12186385
Digitala verktyg och sociala medier i undervisningen : så skapar vi en relevant skola utifrån Lgr 11
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 191 s.
ISBN: 978-91-47-10052-1 LIBRIS-ID: 12451063
Design för lärande : ett multimodalt perspektiv
Stockholm : Norstedt, 2010 - 173 s.
ISBN: 978-91-1-302295-6 LIBRIS-ID: 11506700
Lärande : en introduktion till perspektiv och metaforer
1. uppl. : Malmö : Gleerup, 2015 - 172 s.
ISBN: 9789140688262 LIBRIS-ID: 17091471
Articles
Artiklar tillkommer i enlighet med undervisande lärare och kursansvarig
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Entrepreneurial learning in Swedish preschools: Possibilities and constraints for childrens active participation. Early Child development and Care
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2015
Web Addresses
Webadresser tillkommer i enlighet med undervisande lärare och kursansvarig
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Other Materials
Material från media och andra institutioner kan tillkomma, bestämms av undervisande lärare och kursansvarig
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Specific requirements
Admitted to the Primary Education Programme – School Years 4–6.
Examination
INL1, Home Assignment, 4.5 credits, individually written examination concerning learning goals 1-2 and 5, marks Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG)
GRU1, Group assignment, 1.5 credits, written and oral examination concerning learning goal 3, marks Fail (U) or Pass (G).
SEM1, Seminar, 1.5 credits, individual written and oral examination concerning learning goal 4, marks Fail(U) or Pass (G).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that mark for the home assignment (INL1).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail