Course syllabus - Social Vulnerability and Ill-Health
Scope
15 credits
Course code
SAA054
Valid from
Autumn semester 2015
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
Social Work
School
School of Health, Care and Social Welfare
Ratified
2014-11-20
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Making oneself heard - childrens experiences of empowerment in Swedish preschools.
Early Child Development and Care, DOI: 10.1080/03004430.2014.940931, 2014
Barnperspektiv i socialtjänstens arbete
1. uppl. : Malmö : Gleerups, 2014 - 165 s.
ISBN: 9789140685667 LIBRIS-ID: 16311705
Migration och etnicitet : perspektiv på ett mångkulturellt Sverige
2.,[ omarb.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2015 - 446 s.
ISBN: 9789144105239 LIBRIS-ID: 18168960
Honour-Related Problems in School Contexts in Sweden - theoretical perspective and prevention
Mälardalen University: Mälardalen Studies in Educational Sciences 10, 2014
Erkännande
1. uppl. : Malmö : Liber, 2009 - 126 s.
ISBN: 978-91-47-08895-9 LIBRIS-ID: 11217825
URL: Omslagsbild
Våldsutsatta kvinnor : samhällets ansvar
3. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 303 s.
ISBN: 9789144094441 LIBRIS-ID: 16596468
Kritiskt socialt arbete
1. uppl. : Malmö : Liber, 2012 - 185 s.
ISBN: 978-91-47-09688-6 LIBRIS-ID: 12681501
Utsatthet, marginalisering och utanförskap
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 268 s.
ISBN: 9789144077178 LIBRIS-ID: 14218343
Psykiska funktionshinder i samhället : aktörer, insatser, reformer
1. uppl. : Malmö : Gleerup, 2010 - 178 s.
ISBN: 978-91-40-66597-3 LIBRIS-ID: 11779981
Bättre insatser vid missbruk och beroende - individen, kunskapen och ansvaret - Missbrukarsutredningens förslag
SOU Rapport: 2011:35,
URL: Link
Män och jämställdhet : betänkande
Stockholm : Fritze, 2014 - 575 s.
ISBN: 9789138240717 LIBRIS-ID: 15124227
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail