Course syllabus - The Art of Supervising in Caring During Clinical Studies
Scope
7.5 credits
Course code
VAE074
Valid from
Spring semester 2016
Education level
Second cycle
Progressive Specialisation
A1N (Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
Caring Science with Specialization in Nursing
School
School of Health, Care and Social Welfare
Ratified
2013-05-13
Revised
2015-10-26
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Hälsa och vårdande : i teori och praxis
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2010 - 344 s.
ISBN: 9789127122116 (inb.) LIBRIS-ID: 11766742
Att lära sig vårda : med stöd av handledning
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 216 s.
ISBN: 978-91-44-04471-2 LIBRIS-ID: 11283770
Samtalet med känslomässig intelligens
4., uppdaterade uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 351 s.
ISBN: 978-91-44-08226-4 LIBRIS-ID: 13498745
Yrkesmässig handledning - mer än ord
4. [uppdaterade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 362 s.
ISBN: 9789144097565 LIBRIS-ID: 16439953
Värdegrund för omvårdnad
Stockholm : Svensk sjuksköterskeförening, 2010 - 19 s.
ISBN: 978-91-85060-16-0 (korr.) LIBRIS-ID: 12037201
URL: Fulltext
Erfarenhetsbaserad kunskap : vad är det och hur värderar vi den?
Stockholm : Svensk sjuksköterskeförening, 2006 - 80 s.
ISBN: 91-85060-14-3 LIBRIS-ID: 10277465
URL: Link
Articles
A nursing student-run health clinic - an innovative project based on reflective lifeworld-led care and education
Reflective Practice, 2014, 15, 4, 415426. DOI: 10.1080/14623943.2014.900024,
Compendiums
Att bedöma kunskap och förståelse
(Tillhandahålles av lärare),
Web Addresses
Reference Literature
Reflektion i lärande och vård : en utmaning för sjuksköterskan
Lund : Studentlitteratur, 2015 - 271 s.
ISBN: 9789144088198 LIBRIS-ID: 17350274
Student nurses´experiences of how caring and learning is interwined - A phenomenological study
Journal of nursing Education and Practice, 4, 2, 82-93. ISSN 1925-4040. DOI:10.5430/jnep.v4n2p82, 2014
Experiencing authenticity - the core of student learning in clinical practice
Perspect Med Educ, 2016, 5:308311. DOI 10.1007/s40037-016-0294-0,
Fighting for the otherness. : Student nurses' lived experiences of growing in caring.
Örebro : Örebro universitet, 2010 - 141 s.
ISBN: 9789176687475 LIBRIS-ID: 11894359
URL: Fulltext
Etiska riktlinjer för patienters medverkan i klinisk undervisning
Svensk sjuksköterskeförening, 2016
URL: Link
-
Books
Hälsa och vårdande : i teori och praxis
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2010 - 344 s.
ISBN: 9789127122116 (inb.) LIBRIS-ID: 11766742
Att lära sig vårda : med stöd av handledning
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 216 s.
ISBN: 978-91-44-04471-2 LIBRIS-ID: 11283770
Samtalet med känslomässig intelligens
4., uppdaterade uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 351 s.
ISBN: 978-91-44-08226-4 LIBRIS-ID: 13498745
Yrkesmässig handledning - mer än ord
4. [uppdaterade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 362 s.
ISBN: 9789144097565 LIBRIS-ID: 16439953
Värdegrund för omvårdnad
Stockholm : Svensk sjuksköterskeförening, 2010 - 19 s.
ISBN: 978-91-85060-16-0 (korr.) LIBRIS-ID: 12037201
URL: Fulltext
Erfarenhetsbaserad kunskap : vad är det och hur värderar vi den?
Stockholm : Svensk sjuksköterskeförening, 2006 - 80 s.
ISBN: 91-85060-14-3 LIBRIS-ID: 10277465
URL: Link
Articles
Student nurses´experiences of how caring and learning is interwined - A phenomenological study
Journal of nursing Education and Practice, 4, 2, 82-93. ISSN 1925-4040. DOI:10.5430/jnep.v4n2p82, 2014
A nursing student-run health clinic - an innovative project based on reflective lifeworld-led care and education
Reflective Practice, 2014, 15, 4, 415426. DOI: 10.1080/14623943.2014.900024,
Compendiums
Att bedöma kunskap och förståelse
(Tillhandahålles av lärare),
Web Addresses
Reference Literature
Reflektion i lärande och vård : en utmaning för sjuksköterskan
Lund : Studentlitteratur, 2015 - 271 s.
ISBN: 9789144088198 LIBRIS-ID: 17350274
Caring for insiderness. Phenomenologically informed insights that can guide practice
Journal of Qualitative Studies on Health & Well-Being, 9, 1-10. ISSN: 1748-2623. DOI: 10.3402/qhw.v9.21421, 2014
Fighting for the otherness. : Student nurses' lived experiences of growing in caring.
Örebro : Örebro universitet, 2010 - 141 s.
ISBN: 9789176687475 LIBRIS-ID: 11894359
URL: Fulltext
Grade
Pass, Fail