Course syllabus - Preschool Pedagogy and Didactics (Profile Music and Dance)
Scope
15 credits
Course code
PEA073
Valid from
Autumn semester 2014
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-15
Revised
2014-06-16
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
100 lätta låtar [Musiktryck]
Lidingö : Ehrlingförlagen, 2007 - 109 s.
ISBN: 91-85662-11-9 LIBRIS-ID: 10493177
URL: Omslag
Från görande till lärande och förståelse: En studie av lärares lärande inom estetik
Nordisk Barnehageforskning 1 (1), 2008
Three approaches from Europe: Waldorf, Montessori and Reggio Emilia
Faculty Publications, Department of Child, Youth,and Family Studies. University of Nebraska Lincoln, 2002
Lärande för hållbar utveckling - är det någonting för förskolan, eller? : rapport om OMEP:s projekt Lärande för hållbar utveckling i praktiken
[Stockholm] : Svenska OMEP, [2012] - 38 s.
ISBN: 978-91-633-8207-9 LIBRIS-ID: 13426729
Förskollärarens förtydligade ansvar - en balansgång mellan ett demokratiskt förhållningssätt och att utöva yrkeskunskap
Nordisk Barnehageforskning, Vol 7, nr 7, 2014
Förskolans didaktik och dockan som redskap : kommunikation och skapande i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 132 s.
ISBN: 978-91-44-06866-4 LIBRIS-ID: 12340469
URL: Filmer
Boken om pedagogerna
6., [omarb.] uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 448 s.
ISBN: 978-91-47-10000-2 LIBRIS-ID: 12188663
Lyhörda lärare : professionellt relationsbyggande i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 160 s.
ISBN: 978-91-47-09998-6 LIBRIS-ID: 13458664
Etik i pedagogiskt vardagsarbete
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2007 - 240 s.
ISBN: 9789147084197 LIBRIS-ID: 10451601
URL: Omslagsbild
Goda lärmiljöer för barn
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 233 s.
ISBN: 978-91-44-07201-2 LIBRIS-ID: 12340463
Att förstå förskolan : vardagslivets institutionella ansikten
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2007 - 236 s.
ISBN: 9789144009636 LIBRIS-ID: 10352141
Sekretess och anmälningsplikt i förskola och skola
4., [omarb. och utök.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 279 s.
ISBN: 978-91-44-07486-3 LIBRIS-ID: 12320907
Young childrens experience of aesthetics in preschool
Nordisk Barnehageforskning, Vol 6 Nr 31, 2013
Preschool teaching in Sweden - a profession in change
Educational Research. Volume 53, 2011
Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. utg.] : Stockholm : Skolverket, 2010 - 16 s.
ISBN: 978-91-38-32538-4 LIBRIS-ID: 12015180
Lärande för hållbar utveckling i förskolan - Kunskapsinnehåll, delaktighet och aktörskap kommunicerat i text
Nordisk Barnehageforskning, 5(2), 1-21. issn 1890-916, 2012
URL: Link
Reference Literature
Att skapa platser i naturmiljöer. Om hur vardagliga praktiker i en Ur och Skur-förskola bidrar till att ge platser identiteter
Norsk Barnehagsforskning, Vol 5, nr 10, 2012
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail