Course syllabus - Special Teacher for the School for Pupils with Learning Disabilities and Special Education for Adults, part 2
Scope
15 credits
Course code
SQA913
Valid from
Spring semester 2015
Education level
Second cycle
Progressive Specialisation
A1F (Second cycle, has second-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
Special Needs Education
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2014-05-09
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Kunskapskulturer och undervisningspraktiker
Göteborg : Daidalos, 2015 - 276 s.
ISBN: 9789171734495 LIBRIS-ID: 17872439
Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
6. uppl. : Umeå : Fundo Förlag, 2016 - 93 s.
ISBN: 9789197558488 LIBRIS-ID: 19452034
Inkludering i skolan : undervisningsstrategier som fungerar
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur, 2015 - 397 s.
ISBN: 9789127143593 LIBRIS-ID: 18358368
Lärande och lärandeteorier : om den intentionella människan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 344 s.
ISBN: 978-91-44-11120-9 LIBRIS-ID: 19665795
Compendiums
Tillkommer i samråd med kursansvarig och undervisande lärare.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Articles
Tillkommer i samråd med kursansvarig och undervisande lärare.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Reference Literature
Tillkommer i samråd med kursansvarig och undervisande lärare.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
URLs
Tillkommer i samråd med kursansvarig och undervisande lärare.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Other Materials
Tillkommer i samråd med kursansvarig och undervisande lärare.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
-
Books
Theories of development : concepts and applications
6th ed. : Boston, Mass. : Pearson, c2011. - xiv, 432 p.
ISBN: 0205008623 (International ed., pbk.) LIBRIS-ID: 12056625
Kunskapskulturer och undervisningspraktiker
Göteborg : Daidalos, 2015 - 276 s.
ISBN: 9789171734495 LIBRIS-ID: 17872439
Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
6. uppl. : Umeå : Fundo Förlag, 2016 - 93 s.
ISBN: 9789197558488 LIBRIS-ID: 19452034
Inkludering i skolan : undervisningsstrategier som fungerar
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur, 2015 - 397 s.
ISBN: 9789127143593 LIBRIS-ID: 18358368
Handbok i formativ bedömning : strategier och praktiska tekniker
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2015 - 280 s.
ISBN: 9789127141957 LIBRIS-ID: 17535557
Compendiums
Kommunikation hos och med barn och ungdomar med flerfunktionsnedsättningar: En systematisk kunskapsöversikt
2014
Articles
Learning capacity in adolescents with mild intellectual disabilities
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2009
What is education? On good education, Teacher Judgement, and Educational Professionalism
European Journal of Education. Vol 50, No 1 2015, DOI: 10.111/ejed.12109, 2015
Reference Literature
Tillkommer litteratur och vetenskapliga artiklar enligt studiehandledning
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
-
Books
Theories of development : concepts and applications
6th ed. : Boston, Mass. : Pearson, c2011. - xiv, 432 p.
ISBN: 0205008623 (International ed., pbk.) LIBRIS-ID: 12056625
Utmärkt undervisning : framgångsfaktorer i svensk och internationell belysning
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur, 2012 - 309 s.
ISBN: 9789127133440 (inb.) LIBRIS-ID: 13533425
What really works in special and inclusive education : using evidence-based teaching strategies
2. ed. : Abingdon, Oxon : Routledge, 2014 - xi, 347 s.
ISBN: 9780415623230 (pbk.) LIBRIS-ID: 14863088
Bedömning för lärande
2., [oförändr.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 208 s.
ISBN: 9789144101491 LIBRIS-ID: 14978080
Compendiums
Kommunikation hos och med barn och ungdomar med flerfunktionsnedsättningar: En systematisk kunskapsöversikt
2014
Articles
Why what works wont work: evidence-based practice and the democratic deficit in educational research
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Why what works still won´t work: From evidence-based education to value based education.
Studies in Philosophy and Education, 2010
Validation of an inventory of best practices in the provision of augmentative and alternative communication services to students with severe disabilities in general education classrooms.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
The use of Snoezelen as multisensory stimulation with people with intellectual disabilities: a review of the research.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Teaching methods and curriculum models used in Finland in the education of students diagnosed with having severe/profound intellectual disabilities
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Supporting the communication, language, and literacy development of children with complex communication needs: State of the science and future research priorities.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Educational approaches in autism: What we know about what we do.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Assistive Technology and Supports Provision: A Selective Review of the Literature and Proposed Areas
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Teaching children how to use language to solve maths problems
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Effective early reading instruction and inclusion: some reflections on
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Using dynamic assessment with learners who communicate nonsymbolically
Augmentative and Alternative Communication, 2002
Learning capacity in adolescents with mild intellectual disabilities
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2009
Reference Literature
Se studiehandledning
Examination
Exercise (INL1), 4.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Exercise (INL2), 4.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Project (PRO1), 4 credits, marks Pass (G)
Participation (NÄR1), 2 credits, marks Pass (G)
To obtain an overall grade of Pass with Distinction the student must have achieved this grade on INL1 and INL2
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail