Course syllabus - To meet Autism Spectrum Disorder
Scope
15 credits
Course code
SQA098
Valid from
Autumn semester 2014
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
Special Needs Education
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-15
Revised
2014-04-03
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Sinnesintryck och omvärldsuppfattning vid autism och Aspergers syndrom : annorlunda intryck ger en annan bild
Stockholm : Autism- och Aspergerförbundet, 2012 - 218 s.
ISBN: 9789197660679 LIBRIS-ID: 13413753
Diagnosens makt : om kunskap, pengar och lidande
Göteborg : Daidalos, 2006 - 128 s.
ISBN: 91-7173-238-1 LIBRIS-ID: 10077355
En främmande värld : om lärande och autism
Lund : Studentlitteratur, 2004 - 224 s.
ISBN: 91-44-03445-8 LIBRIS-ID: 9633870
Autism : relationer och sexualitet
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 184 s.
ISBN: 978-91-44-07236-4 LIBRIS-ID: 12097209
Arbeta med människor med autismspektrumtillstånd : hantverket och den professionella rollen
2. uppl. : Enskededalen : Pavus utbildning, 2014 - 333 s.
ISBN: 9789197666039 LIBRIS-ID: 18285481
Autism : medicinska och pedagogiska aspekter
Stockholm : Cura, 2002 - 131 s.
ISBN: 91-89091-25-6 328:00 LIBRIS-ID: 8415414
Utvecklingsrelaterade funktionsnedsättningar och psykisk sårbarhet : om annorlunda barn
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 275 s.
ISBN: 978-91-44-07978-3 LIBRIS-ID: 13485807
Normalitetens förhandling och förvandling : en antologi om barn, skola och föräldraskap
Stockholm : Östlings bokförlag Symposion, 2006 - 279, [1] s.
ISBN: 91-7139-773-6 LIBRIS-ID: 10233382
Skolan och Aspergers syndrom : erfarenhet från skolpersonal och forskare
Stockholm : Skolverket, 2009 - 117 s.
URL: Fulltext
Autismspektrum : handbok för föräldrar och professionella
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 254 s.
ISBN: 978-91-44-08152-6 LIBRIS-ID: 12469357
Reference Literature
Aspergers syndrom och andra autismspektrumtillstånd i grundskola och gymnasium : [information, förhållningssätt, pedagogik]
Stockholm : Habilitering & Hälsa, Stockholms läns landsting, cop. 2011 - 48 s.
ISBN: 978-91-88914-21-7 LIBRIS-ID: 12751744
Läroplan, examensmål och gymnasiegemensamma ämnen för gymnasieskola 2011
Stockholm : Skolverket, 2011 - 202 s.
ISBN: 978-91-38-32594-0 LIBRIS-ID: 12477715
Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. utg.] : Stockholm : Skolverket, 2010 - 16 s.
ISBN: 978-91-38-32538-4 LIBRIS-ID: 12015180
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011
Stockholm : Skolverket, 2011 - 279 s.
ISBN: 978-91-38-32541-4 LIBRIS-ID: 12163488
URL: Fritt tillgänglig
Läroplan för grundsärskolan 2011
Stockholm : Skolverket, 2011 - 1 PDF-fil (164 s.)
Läroplan för gymnasiesärskolan 2013
Stockholm : Skolverket, 2013 - 18 s.
ISBN: 9789138326343 LIBRIS-ID: 14698486
URL: Fulltext
Sociala berättelser och seriesamtal : teori och praktik
Stockholm : Riksfören. Autism, 2001 - 36 s.
ISBN: 91-631-1385-6 ; 375:00 LIBRIS-ID: 8365363
Other Materials
Valbar skönlitterär bok som behandlar autismspektrumtillstånd
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Eventuella filmer som visas under kursen kommer från UR
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
-
Books
Sinnesintryck och omvärldsuppfattning vid autism och Aspergers syndrom : annorlunda intryck ger en annan bild
Stockholm : Autism- och Aspergerförbundet, 2012 - 218 s.
ISBN: 9789197660679 LIBRIS-ID: 13413753
Arbeta med Aspergers syndrom : hantverket och den professionella rollen
Enskededalen : Pavus utbildning, 2010 - 367 s.
ISBN: 978-91-976660-3-9 LIBRIS-ID: 11855663
Autism : medicinska och pedagogiska aspekter
Stockholm : Cura, 2002 - 131 s.
ISBN: 91-89091-25-6 328:00 LIBRIS-ID: 8415414
Diagnosens makt : om kunskap, pengar och lidande
Göteborg : Daidalos, 2006 - 128 s.
ISBN: 91-7173-238-1 LIBRIS-ID: 10077355
Utvecklingsrelaterade funktionsnedsättningar och psykisk sårbarhet : om annorlunda barn
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 275 s.
ISBN: 978-91-44-07978-3 LIBRIS-ID: 13485807
En främmande värld : om lärande och autism
Lund : Studentlitteratur, 2004 - 224 s.
ISBN: 91-44-03445-8 LIBRIS-ID: 9633870
Normalitetens förhandling och förvandling : en antologi om barn, skola och föräldraskap
Stockholm : Östlings bokförlag Symposion, 2006 - 279, [1] s.
ISBN: 91-7139-773-6 LIBRIS-ID: 10233382
Skolan och Aspergers syndrom : erfarenhet från skolpersonal och forskare
Stockholm : Skolverket, 2009 - 117 s.
URL: Fulltext
Autismspektrum : handbok för föräldrar och professionella
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 254 s.
ISBN: 978-91-44-08152-6 LIBRIS-ID: 12469357
Reference Literature
Sociala berättelser och seriesamtal : teori och praktik
Stockholm : Riksfören. Autism, 2001 - 36 s.
ISBN: 91-631-1385-6 ; 375:00 LIBRIS-ID: 8365363
Aspergers syndrom och andra autismspektrumtillstånd i grundskola och gymnasium : [information, förhållningssätt, pedagogik]
Stockholm : Habilitering & Hälsa, Stockholms läns landsting, cop. 2011 - 48 s.
ISBN: 978-91-88914-21-7 LIBRIS-ID: 12751744
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011
Stockholm : Skolverket, 2011 - 279 s.
ISBN: 978-91-38-32541-4 LIBRIS-ID: 12163488
URL: Fritt tillgänglig
Other Materials
Valbar skönlitterär bok som behandlar autismspektrumtillstånd
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Eventuella filmer som visas under kursen kommer från UR
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Requirements
General entry requirements
Examination
Exercie (INL1), 6 credits, marks Pass (G) or Pass wuth ddistinction (VG)
Project (PRO2), 2,5 credits, marks Pass (G) or Pass wuth ddistinction (VG)
Project (PRO3), 2,5 credits, marks Pass (G) or Pass wuth ddistinction (VG)
Seminar (SEM1), 4 credits, marks Pass (G
To obtain an overall grade of Pass with Distinction the student must have achieved this grade on INL1
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail