Course syllabus - Social Relations, Conflict Management and Leadership - Pre-School Education(Profile Music and Dance)
Scope
7.5 credits
Course code
OAU151
Valid from
Autumn semester 2014
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2014-02-28
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Bångstyriga barn : makt, normer och delaktighet i förskolan
Stockholm : Ordfront, 2013 - 299 s.
ISBN: 978-91-7037-725-9 LIBRIS-ID: 13865156
URL: Link
Att lära av och med varandra : en etnografisk studie av musik i förskolan i en flerspråkig miljö
Örebro : Musikhögskolan, Örebro universitet, 2012 - 196 s.
ISBN: 978-91-7668-886-1 LIBRIS-ID: 13527506
URL: Link
Ledarskap i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 127 s.
ISBN: 978-91-44-07754-3 LIBRIS-ID: 13563851
Låt oss tvista igen! : om konflikthantering i förskola och skola
Stockholm : Lärarförbundets förlag, cop. 2010 - 118 s.
ISBN: 978-91-977615-6-7 LIBRIS-ID: 11904225
Likabehandling i förskola & skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 240 s.
ISBN: 978-91-47-10034-7 LIBRIS-ID: 12743878
We're friends, right? : inside kids' cultures
Washington, D.C. : Joseph Henry Press, 2003. - xiv, 248 s.
ISBN: 0-309-08729-5 LIBRIS-ID: 8936186
Anne-Maries rytmikrecept
Mölndal : Lutfisken, 2009 - 72 s.
ISBN: 978-91-88496-55-3 (korr.) (inb.) LIBRIS-ID: 11573853
Reference Literature
Konflikter : uppkomst, dynamik och hantering
2. utg. : Stockholm : Natur & Kultur, 2013 - 295 s.
ISBN: 9789127134294 (inb.) LIBRIS-ID: 14454511
Musikvetenskap för förskolan
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2012 - 190 s.
ISBN: 978-91-27-13234-4 (inb.) LIBRIS-ID: 12594535
Funktionshindrade barns lek och aktivitet : en studie av struktur och utförande i förskolan
Stockholm : Pedagogiska institutionen, Univ., 2004 - 211 s.
ISBN: 91-7265-869-X LIBRIS-ID: 9491003
URL: Link
Lärande och jämställdhet i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2015 - 205 s.
ISBN: 9789147105755 LIBRIS-ID: 17133887
Other Materials
Artiklar och annat material kan tillkomma
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
-
Books
Bångstyriga barn : makt, normer och delaktighet i förskolan
Stockholm : Ordfront, 2013 - 299 s.
ISBN: 978-91-7037-725-9 LIBRIS-ID: 13865156
URL: Link
Att lära av och med varandra : en etnografisk studie av musik i förskolan i en flerspråkig miljö
Örebro : Musikhögskolan, Örebro universitet, 2012 - 196 s.
ISBN: 978-91-7668-886-1 LIBRIS-ID: 13527506
URL: Link
Ledarskap i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 127 s.
ISBN: 978-91-44-07754-3 LIBRIS-ID: 13563851
Låt oss tvista igen! : om konflikthantering i förskola och skola
Stockholm : Lärarförbundets förlag, cop. 2010 - 118 s.
ISBN: 978-91-977615-6-7 LIBRIS-ID: 11904225
Likabehandling i förskola & skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 240 s.
ISBN: 978-91-47-10034-7 LIBRIS-ID: 12743878
Hissad och dissad : om relationsarbete i förskolan
Stockholm : Liber, 2009 - 255 s.
ISBN: 978-91-47-09366-3 LIBRIS-ID: 11328210
URL: Omslagsbild
Reference Literature
Skolledaren i fokus : kunskap, värden och verktyg
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 275 s.
ISBN: 9789144060613 LIBRIS-ID: 12159359
Konflikter : uppkomst, dynamik och hantering
2. utg. : Stockholm : Natur & Kultur, 2013 - 295 s.
ISBN: 9789127134294 (inb.) LIBRIS-ID: 14454511
Musikvetenskap för förskolan
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2012 - 190 s.
ISBN: 978-91-27-13234-4 (inb.) LIBRIS-ID: 12594535
Funktionshindrade barns lek och aktivitet : en studie av struktur och utförande i förskolan
Stockholm : Pedagogiska institutionen, Univ., 2004 - 211 s.
ISBN: 91-7265-869-X LIBRIS-ID: 9491003
URL: Link
Other Materials
Artiklar och annat material kan tillkomma
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Examination
Field Study – Equal Treatment (GRU1), 3.5 credits, marks Pass (G)
Educational Leadership (INL1), 4 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
To obtain an overall grade of Pass with Distinction the student must have achieved this grade on INL1
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail