Course syllabus - Special Needs Education - Pre-School Education (Profile Music and Dance)
Scope
7.5 credits
Course code
OAU150
Valid from
Autumn semester 2014
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2014-01-24
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Små barns delaktighet och inflytande : några perspektiv
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 116 s.
ISBN: 9789147094127 LIBRIS-ID: 11590115
Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola : möte med det som inte anses lagom
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 139 s.
ISBN: 9789147105649 LIBRIS-ID: 14180386
Perspektiv på specialpedagogik
2., [omarb.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2007 - 130, [6] s.
ISBN: 9789144026633 LIBRIS-ID: 10352766
Med blicken på barnet : om olikheter inom förskolan som diskursiv praktik
Malmö : Malmö högskola, Lärarutbildningen, 2011 - 184 s.
ISBN: 9789186295141 LIBRIS-ID: 12308740
Med sikte på förskolan : barn i behov av stöd
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 306 s.
ISBN: 9789144092577 LIBRIS-ID: 16250127
Anne-Maries rytmikrecept
Mölndal : Lutfisken, 2009 - 72 s.
ISBN: 978-91-88496-55-3 (korr.) (inb.) LIBRIS-ID: 11573853
Att lära av och med varandra : en etnografisk studie av musik i förskolan i en flerspråkig miljö
Örebro : Musikhögskolan, Örebro universitet, 2012 - 196 s.
ISBN: 978-91-7668-886-1 LIBRIS-ID: 13527506
URL: Link
Web Addresses
Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. utg.] : Stockholm : Skolverket, 2010 - 16 s.
ISBN: 978-91-38-32538-4 LIBRIS-ID: 12015180
-
Books
Små barns delaktighet och inflytande : några perspektiv
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 116 s.
ISBN: 9789147094127 LIBRIS-ID: 11590115
Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola : möte med det som inte anses lagom
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 139 s.
ISBN: 9789147105649 LIBRIS-ID: 14180386
Med sikte på förskolan : barn i behov av stöd
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 304 s.
ISBN: 9789144051192 LIBRIS-ID: 11311046
Perspektiv på specialpedagogik
2., [omarb.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2007 - 130, [6] s.
ISBN: 9789144026633 LIBRIS-ID: 10352766
Doktorn kunde inte riktigt laga mig : barn om sjukdom och funktionshinder och om hur vi kan hjälpa
Stockholm : Gothia, 2007 - 157, [1] s.
ISBN: 9789172055377 LIBRIS-ID: 10350746
Web Addresses
Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. utg.] : Stockholm : Skolverket, 2010 - 16 s.
ISBN: 978-91-38-32538-4 LIBRIS-ID: 12015180
Examination
Special needs education in preschool (SEM1), 3.5 credits, marks Pass(G)
Theoretical perspectives on special needs education (INL1), 4 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
To obtain an overall grade of Pass with Distinction the student must have achieved this grade on INL1
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail