Course syllabus - Social Relations, Conflict Management and Leadership
Scope
7.5 credits
Course code
OAU108
Valid from
Spring semester 2014
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-09-02
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Levd demokrati? : skola och mobbning i ungdomars liv
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 210 s.
ISBN: 978-91-47-10094-1 LIBRIS-ID: 12635788
Normkritiska perspektiv : i skolans likabehandlingsarbete
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 135 s.
ISBN: 978-91-44-07945-5 LIBRIS-ID: 12731960
Det sociala livet i skolan : socialpsykologi för lärare
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 378 s.
ISBN: 9789147105434 LIBRIS-ID: 13891823
Juridik för pedagoger
5. uppl. [sic] : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 176 s.
ISBN: 978-91-44-07134-3 LIBRIS-ID: 12684140
Lyhörda lärare : professionellt relationsbyggande i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 160 s.
ISBN: 978-91-47-09998-6 LIBRIS-ID: 13458664
Articles
Challenging Sexism? Gender and Ethnicity in the Secondary School
Scandinavian Journal of Educational Research, 2009
Web Addresses
Lika rättigheter i skolan : handledning
Stockholm : Diskrimineringsombudsmannen, 2012 - 70 s.
URL: Fulltext
Vad fungerar? : resultat av utvärdering av metoder mot mobbning
Stockholm : Skolverket, 2011 - 84 s.
ISBN: 978-91-86529-19-2 LIBRIS-ID: 12135058
URL: Fulltext
Reference Literature
Skola och makt : om viljan till kunskap, beroendet av utbildning och tvånget att gå i skola
3., rev. uppl. : Stockholm : Carlsson, 2014 - 254 s.
ISBN: 9789173316361 LIBRIS-ID: 14721213
Uppdrag lärarledarskap : ledarskap, relationer och grupprocesser
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 261 s.
ISBN: 978-91-47-10062-0 LIBRIS-ID: 12633187
Nolltolerans mot diskriminering och kränkande behandling : lagens krav och huvudmannens ansvar
Stockholm : Skolverket, 2011 - 67 s.
ISBN: 9789186529284 LIBRIS-ID: 12193417
-
Books
Uppdrag lärarledarskap : ledarskap, relationer och grupprocesser
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 261 s.
ISBN: 978-91-47-10062-0 LIBRIS-ID: 12633187
Levd demokrati? : skola och mobbning i ungdomars liv
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 210 s.
ISBN: 978-91-47-10094-1 LIBRIS-ID: 12635788
Normkritiska perspektiv : i skolans likabehandlingsarbete
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 135 s.
ISBN: 978-91-44-07945-5 LIBRIS-ID: 12731960
Det sociala livet i skolan : socialpsykologi för lärare
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 378 s.
ISBN: 9789147105434 LIBRIS-ID: 13891823
Juridik för pedagoger
5. uppl. [sic] : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 176 s.
ISBN: 978-91-44-07134-3 LIBRIS-ID: 12684140
Web Addresses
Nolltolerans mot diskriminering och kränkande behandling : lagens krav och huvudmannens ansvar
Stockholm : Skolverket, 2011 - 67 s.
ISBN: 9789186529284 LIBRIS-ID: 12193417
Lika rättigheter i skolan : handledning
Stockholm : Diskrimineringsombudsmannen, 2012 - 70 s.
URL: Fulltext
Examination
Exercise (GRU1), 1,5 credits, marks Pass(G)
Exercise (INL1), 4 credits, marks Pass(G) or Pass with distinction (VG)
Seminar (SEM1), 2 credits, marksPass(G)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail