Course syllabus - Swedish as a Second Language for teachers
Scope
30 credits
Course code
SSA906
Valid from
Spring semester 2014
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
Swedish as a Second Language
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-09-12
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Andraspråksinlärning
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 305 s.
ISBN: 9789144019956 (inb.) LIBRIS-ID: 11283927
Forskningshandboken : för småskaliga forskningsprojekt inom samhällsvetenskaperna
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 445 s.
ISBN: 978-91-44-05004-1 LIBRIS-ID: 11263613
URL: Omslagsbild
Oförenliga ståndpunkter eller berikande korsbefruktning? I Nordand 6 : sjätte konferensen om Nordens språk som andraspråk
Lund : Institutionen för nordiska språk, Lunds universitet, [2004] - 297 s.
ISBN: 91-631-6051-X LIBRIS-ID: 9810539
Organisation, lärande och elevsamarbete i skolor med språklig och kulturell mångfald : rapport 2 inom forskningsområdet Mångetnicitet, tvåspråkighet och utbildning, Institutionen för lärarutbildning
Uppsala : Uppsala Universitet, 2001 - 220 s.
Skola, språk och storstad : en antologi om språkutveckling och skolans villkor i det mångkulturella urbana rummet
Stockholm : Pocky, 2006 - 204, [3] s.
ISBN: 91-85011-30-4 LIBRIS-ID: 10142139
URL: Omslagsbild
Svenskan i tiden : verklighet och visioner
Stockholm : HLS, 2000 - 332 s.
ISBN: 91-7656-471-1 LIBRIS-ID: 8375722
Flerspråkighet, identitet och lärande : skola i ett föränderligt samhälle
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2010 - 275 s.
ISBN: 9789144059860 LIBRIS-ID: 11879498
Svenska som andraspråk : i forskning, undervisning och samhälle
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 868 s.
ISBN: 9789144070650 (inb.) LIBRIS-ID: 14638377
Articles
Tillkommer, tillhandahålles av läraren.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Web Addresses
Abstracts från konferensen Nordand 11
Stockholms universitet, 2013
URL: http://www.biling.su.se/polopoly_fs/1.137730.1370872582!/menu/standard/file/abstracts_nordand11.pdf
Kunskapsbedömning och kunskapssyn. I: I kunskapens namn
Stockholm: Lärarförbundet, 2007
Symposium 2000. Ett andraspråksperspektiv på lärande
Nationellt centrum för sfi och svenska som andraspråk. Lärarhögskolan i Stockholm, 2001
Symposium 2003. Arena andraspråk
Nationellt centrum för sfi och svenska som andraspråk. Lärarhögskolan i Stockholm, 2004
Symposium 2006. Bedömning, flerspråkighet och lärande
Stockholm: HLS Förlag, 2007
Examination
Exercise (INL1), 7,5 credits, marks Pass(G) or Pass with distinction (VG)
Exercise (INL2), 7,5 credits, marks Pass(G) or Pass with distinction (VG)
Thesis (UPS1), 15 credits, marks Pass(G) or Pass with distinction (VG)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail