Course syllabus - Multilingualism and interculturality in preschool
Scope
7.5 credits
Course code
SSA904
Valid from
Spring semester 2014
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-09-12
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Nationell förskola med mångkulturellt uppdrag
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 167 s.
ISBN: 9789147100255 LIBRIS-ID: 14286670
Språkstimulera och dokumentera i den flerspråkiga förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 184 s.
ISBN: 978-91-44-06749-0 LIBRIS-ID: 12066690
Barn med flera språk : tvåspråkighet och flerspråkighet i familj, förskola, skola och samhälle
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2003 - 206 s.
ISBN: 91-47-05199-X (korr.) : 298:00 LIBRIS-ID: 9062841
Den inkluderande förskolan : en handbok ; språk och kunskapsutvecklande pedagogik för lek, omsorg och trygghet i flerspråkiga grupper
Stockholm : Hallgren & Fallgren, 2017 - 211 s.
ISBN: 978-91-7382-887-1 LIBRIS-ID: 20053312
Barns rätt till rötter och fötter : berättande för samverkan i mångfaldens förskola
Första upplagan : Stockholm : Liber, 2017 - 124 sidor
ISBN: 978-91-47-12280-6 LIBRIS-ID: 20821796
Compendiums
Fler språk i förskolan - teori och praktik
Skolverket, 2013
Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. utg.] : Stockholm : Skolverket, 2010 - 16 s.
ISBN: 978-91-38-32538-4 LIBRIS-ID: 12015180
Reference Literature
Föräldrasamverkan i mångkulturella skolor
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 182 s.
ISBN: 9789144053899 LIBRIS-ID: 11730155
Att undervisa barn i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 117 s.
ISBN: 9789147111329 LIBRIS-ID: 14225731
Undervisning i flerspråkig förskola
Första upplagan : Malmö : Gleerups, [2017] - 158 sidor
ISBN: 978-91-40-69519-2 LIBRIS-ID: 20151986
Interkulturellt samspel i skolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 157 s.
ISBN: 978-91-44-05593-0 LIBRIS-ID: 11369565
-
Books
Nationell förskola med mångkulturellt uppdrag
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 167 s.
ISBN: 9789147100255 LIBRIS-ID: 14286670
Föräldrasamverkan i mångkulturella skolor
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 182 s.
ISBN: 9789144053899 LIBRIS-ID: 11730155
Att undervisa barn i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 117 s.
ISBN: 9789147111329 LIBRIS-ID: 14225731
Språkstimulera och dokumentera i den flerspråkiga förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 184 s.
ISBN: 978-91-44-06749-0 LIBRIS-ID: 12066690
Barn med flera språk : tvåspråkighet och flerspråkighet i familj, förskola, skola och samhälle
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2003 - 206 s.
ISBN: 91-47-05199-X (korr.) : 298:00 LIBRIS-ID: 9062841
Compendiums
Fler språk i förskolan - teori och praktik
Skolverket, 2013
Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. utg.] : Stockholm : Skolverket, 2010 - 16 s.
ISBN: 978-91-38-32538-4 LIBRIS-ID: 12015180
Examination
Project (PRO1), 1,5 credits, marks Pass (G)
Exercise (ÖVN1), 2 credits, marks Pass (G)
Examination (TEN1), 4 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail