Course syllabus - Childrens Development and Learning in Pre School part I
Scope
15 credits
Course code
PEA047
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Barns inflytande i förskolan : en fråga om demokrati
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 95 s.
ISBN: 978-91-44-05332-5 LIBRIS-ID: 11310905
Små, få och fattiga : om barn och folkhälsa
Lund : Studentlitteratur, 2003 - 311 s.
ISBN: 91-44-02335-9 : 455:00 LIBRIS-ID: 8908565
Att undervisa barn i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 117 s.
ISBN: 9789147111329 LIBRIS-ID: 14225731
Lek på allvar : en spännande utmaning
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 245 s.
ISBN: 978-91-47-10548-9 LIBRIS-ID: 14228994
I lekens värld
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2003 - 143 s.
ISBN: 9147051817 : 298:00 LIBRIS-ID: 8891173
Kritiska händelser för lärande i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 94 s.
ISBN: 978-91-44-07197-8 LIBRIS-ID: 12340464
Förskolan : arena för barns lärande
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2010 - 157 s.
ISBN: 978-91-47-09961-0 LIBRIS-ID: 11863182
Läroplan för förskolan Lpfö 98
2., rev. uppl. : Stockholm : Skolverket, 2011 - 16 s.
ISBN: 978-91-38-32586-5 LIBRIS-ID: 12296899
Lyssnandets pedagogik : etik och demokrati i pedagogiskt arbete
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 152, [2] s.
ISBN: 91-47-05215-5 LIBRIS-ID: 9819260
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Articles
Web Addresses
Det önskvärda barnet
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2008
URL: http://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/18224/1/gupea_2077_18224_1.pdf
Other Materials
Vetenskapliga artiklar tillkommer i samråd med undervisande lärare.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
-
Books
Barns inflytande i förskolan : en fråga om demokrati
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 95 s.
ISBN: 978-91-44-05332-5 LIBRIS-ID: 11310905
Små, få och fattiga : om barn och folkhälsa
Lund : Studentlitteratur, 2003 - 311 s.
ISBN: 91-44-02335-9 : 455:00 LIBRIS-ID: 8908565
Att undervisa barn i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 117 s.
ISBN: 9789147111329 LIBRIS-ID: 14225731
Lek på allvar : en spännande utmaning
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 245 s.
ISBN: 978-91-47-10548-9 LIBRIS-ID: 14228994
I lekens värld
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2003 - 143 s.
ISBN: 9147051817 : 298:00 LIBRIS-ID: 8891173
Kritiska händelser för lärande i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 94 s.
ISBN: 978-91-44-07197-8 LIBRIS-ID: 12340464
Förskolan : arena för barns lärande
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2010 - 157 s.
ISBN: 978-91-47-09961-0 LIBRIS-ID: 11863182
Barndomspsykologi : utveckling i en förändrad värld
3. uppl. : Malmö : Liber, 2008 - 304 s.
ISBN: 978-91-47-02059-1 LIBRIS-ID: 11314423
URL: Omslagsbild
Läroplan för förskolan Lpfö 98
2., rev. uppl. : Stockholm : Skolverket, 2011 - 16 s.
ISBN: 978-91-38-32586-5 LIBRIS-ID: 12296899
Lyssnandets pedagogik : etik och demokrati i pedagogiskt arbete
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 152, [2] s.
ISBN: 91-47-05215-5 LIBRIS-ID: 9819260
Articles
Web Addresses
Det önskvärda barnet
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2008
URL: http://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/18224/1/gupea_2077_18224_1.pdf
Other Materials
Vetenskapliga artiklar tillkommer i samråd med undervisande lärare.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Examination
Exercise (GRU1), 3.5 credits, marks Pass (G)
Exercise (INL4), 4 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Seminar (SEM1), 1.5 credits, marks Pass (G)
Examination (TEN1), 6 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail