Course syllabus - Mathematics for educators compulsory school years 7-9 (16-45 hp)
Scope
30 credits
Course code
MAA901
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-09-12
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Algebra för alla
1. uppl. : Mölndal : Institutionen för ämnesdidaktik, Univ., 1997 - 164 s.
ISBN: 91-88450-08-2 LIBRIS-ID: 8381660
A problem solving approach to mathematics for elementary school teachers
11:e upplagan. Boston : Pearson, 2012
Rika matematiska problem : inspiration till variation
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 236 s.
ISBN: 91-47-05150-7 LIBRIS-ID: 9837006
Matematik för lärare. : My Elever med särskilda behov
Malmö : Gleerups, 2011 - 68 s.
ISBN: 978-91-40-67398-5 LIBRIS-ID: 12231208
Mathematics inside the black box - bedömning för lärande i matematikklassrummet
2. uppl. : Liber, 2014 - 44 s.
ISBN: 9789147114665 LIBRIS-ID: 16631739
32 rika problem i matematik
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2007 - 71, [1] s.
ISBN: 9789147019113 LIBRIS-ID: 10254860
URL: Omslagsbild
5 undervisningspraktiker i matematik : för att planera och leda rika matematiska diskussioner
Stockholm : Natur & Kultur, 2014 - 160 s.
ISBN: 9789127138582 LIBRIS-ID: 16245644
Att följa lärande : formativ bedömning i praktiken
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 200 s.
ISBN: 9789144083698 LIBRIS-ID: 13893250
Compendiums
Dyskalkyli finns det?
Göteborgs Universitet,
URL: http://www.ncm.gu.se/media/ncm/dokument/dyskalkyli_finns_det.pdf
Studiesituationen för elever med skärskilda matematiska förmågor
Linnaeus University Press, 2011
URL: Link
Övriga artiklar samt material på Blackboard
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Articles
Orchestrating productive mathematical discussions: Five practices for helping teachers move beyond show and tell
Mathematical Thinking and Learning, 2008, volym 10, 2008
-
Books
A problem solving approach to mathematics for elementary school teachers
11., international ed. : Boston : Pearson Education, cop. 2013 - 994 s.
ISBN: 9780321781819 LIBRIS-ID: 12566866
Algebra för alla
1. uppl. : Mölndal : Institutionen för ämnesdidaktik, Univ., 1997 - 164 s.
ISBN: 91-88450-08-2 LIBRIS-ID: 8381660
Rika matematiska problem : inspiration till variation
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 236 s.
ISBN: 91-47-05150-7 LIBRIS-ID: 9837006
Matematik för lärare. : My Elever med särskilda behov
Malmö : Gleerups, 2011 - 68 s.
ISBN: 978-91-40-67398-5 LIBRIS-ID: 12231208
Mathematics inside the black box : bedömning för lärande i matematikklassrummet
[Ny utg.] : Stockholm : Stockholms universitets förlag, 2011 - 41 s.
ISBN: 978-91-7656-676-3 LIBRIS-ID: 12296093
32 rika problem i matematik
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2007 - 71, [1] s.
ISBN: 9789147019113 LIBRIS-ID: 10254860
URL: Omslagsbild
Att följa lärande : formativ bedömning i praktiken
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 200 s.
ISBN: 9789144083698 LIBRIS-ID: 13893250
Compendiums
Dyskalkyli finns det?
Göteborgs Universitet,
URL: http://www.ncm.gu.se/media/ncm/dokument/dyskalkyli_finns_det.pdf
Studiesituationen för elever med skärskilda matematiska förmågor
Linnaeus University Press, 2011
URL: Link
Articles
Orchestrating productive mathematical discussions: Five practices for helping teachers move beyond show and tell
Mathematical Thinking and Learning, 2008, volym 10, 2008
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail