Course syllabus - Education 91-120
Scope
30 credits
Course code
PEA033
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
Second cycle
Progressive Specialisation
A1E (Second cycle, contains degree project for Master of Arts/Master of Science (60 credits)).
Main area(s)
Education
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Delkurs 1
Kunskapsfilosofi : tre kunskapsformer i historisk belysning
Stockholm : Wahlström & Widstrand, 2000 - 263, [1] s.
ISBN: 91-46-17648-9 LIBRIS-ID: 8354009
Vetenskapsteori : en grundbok till de pedagogiska ämnena
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2008 - 285 s.
ISBN: 9789147084722 LIBRIS-ID: 10719795
URL: Omslagsbild
Delkurs 2
Tolkning och reflektion : vetenskapsfilosofi och kvalitativ metod
2., [uppdaterade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 616 s.
ISBN: 9789144046150 LIBRIS-ID: 10142109
Forskningens grundregler : samhällsforskarens handbok i tio punkter
Lund : Studentlitteratur, 2004 - 265 s.
ISBN: 91-44-04234-5 : SEK 359:00 LIBRIS-ID: 9369902
Etiska dilemman : forskningsdeltagande, samtycke och utsatthet
Malmö : Gleerups, 2012 - 159 s.
ISBN: 978-91-40-67733-4 LIBRIS-ID: 13433178
Grundkurs i statistik
7., rev. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 396 s.
ISBN: 978-91-27-12236-9 LIBRIS-ID: 12101735
Articles
Om kvalitet i kvalitativa studier
Nordisk pedagogik, Vol 25(1), 2005
God forskningssed
Vetenskapsrådet, 2011
Reference Literature
Under samtliga delkurser ansvarar studenterna själva för att söka och läsa vetenskapliga texter relevanta för pedagogikämnet och det egna undersökningsområdet.
-
Books
Delkurs 1
Kunskapsfilosofi : tre kunskapsformer i historisk belysning
Stockholm : Wahlström & Widstrand, 2000 - 263, [1] s.
ISBN: 91-46-17648-9 LIBRIS-ID: 8354009
Vetenskapsteori : en grundbok till de pedagogiska ämnena
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2008 - 285 s.
ISBN: 9789147084722 LIBRIS-ID: 10719795
URL: Omslagsbild
Delkurs 2
Tolkning och reflektion : vetenskapsfilosofi och kvalitativ metod
2., [uppdaterade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 616 s.
ISBN: 9789144046150 LIBRIS-ID: 10142109
Forskningens grundregler : samhällsforskarens handbok i tio punkter
Lund : Studentlitteratur, 2004 - 265 s.
ISBN: 91-44-04234-5 : SEK 359:00 LIBRIS-ID: 9369902
Etiska dilemman : forskningsdeltagande, samtycke och utsatthet
Malmö : Gleerups, 2012 - 159 s.
ISBN: 978-91-40-67733-4 LIBRIS-ID: 13433178
Articles
Om kvalitet i kvalitativa studier
Nordisk pedagogik, Vol 25(1), 2005
God forskningssed
Vetenskapsrådet, 2011
Reference Literature
Under samtliga delkurser ansvarar studenterna själva för att söka och läsa vetenskapliga texter relevanta för pedagogikämnet och det egna undersökningsområdet.
-
Other materials
Kurslitteratur väljs i samråd med kursansvarig
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Examination
Exercise (INL1), 7.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Exercise (INL2), 7.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Essay (UPS1), 15 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail