Course syllabus - Mathematics in pre-school (profile music and dance)
Scope
7.5 credits
Course code
MAA007
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-28
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Små barns matematik : erfarenheter från ett pilotprojekt med barn 1 - 5 år och deras lärare
1. uppl. : Göteborg : NCM, Göteborgs universitet, 2006 - 190 s.
ISBN: 91-85143-04-9 LIBRIS-ID: 10074978
Att undervisa barn i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 117 s.
ISBN: 9789147111329 LIBRIS-ID: 14225731
Hur blir man matematisk? : att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 126 s.
ISBN: 978-91-47-09324-3 LIBRIS-ID: 12281215
Matematik för alla : aktiv matematik från förskoleundervisning till förskoleklass
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 116 s.
ISBN: 9789144085272 LIBRIS-ID: 14719074
-
Books
Mattemusik : en metod för ämnesintegrerat lärande
Stockholm : Sveriges utbildningsradio (UR), 2010 - 128 s.
ISBN: 978-91-25-09025-7 (inb.) LIBRIS-ID: 12058696
En, två, många : om barns tidiga matematiska tänkande
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 174 s.
ISBN: 978-91-47-01965-6 (korr.) LIBRIS-ID: 11751023
Hur blir man matematisk? : att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 126 s.
ISBN: 978-91-47-09324-3 LIBRIS-ID: 12281215
Små barns matematik : erfarenheter från ett pilotprojekt med barn 1 - 5 år och deras lärare
1. uppl. : Göteborg : NCM, Göteborgs universitet, 2006 - 190 s.
ISBN: 91-85143-04-9 LIBRIS-ID: 10074978
Hur räknade man förr?
Stockholm : Almqvist & Wiksell, 1999 - 48 s.
ISBN: 91-21-16885-7 ; 100:00 LIBRIS-ID: 7221942
Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. utg.] : Stockholm : Skolverket, 2010 - 16 s.
ISBN: 978-91-38-32538-4 LIBRIS-ID: 12015180
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011
Stockholm : Skolverket, 2011 - 279 s.
ISBN: 978-91-38-32541-4 LIBRIS-ID: 12163488
URL: Fritt tillgänglig
Articles
Toddlers as mathematicians
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Examination
Exercise (INL1), 2 credits, marks Pass (G)
Project (PRO1), 2 credits, marks Pass (G)
Examination (TEN1), 3.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail