Course syllabus - Subject didactics development and evaluation work
Scope
15 credits
Course code
OAU144
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-15
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Ämnesdidaktik : en undervisningskonst
Stockholm : Norstedt, 2010 - 156 s.
ISBN: 978-91-1-302281-9 (inb.) LIBRIS-ID: 11814514
Det hänger på språket : lärande och språkutveckling i grundskolan
Lund : Studentlitteratur, 2006 - 439 s.
ISBN: 91-44-03917-4 LIBRIS-ID: 10113133
Det flerstämmiga klassrummet : att skriva och samtala för att lära
Lund : Studentlitteratur, 1996 - 264 s.
ISBN: 91-44-61631-7 ; 330:00 LIBRIS-ID: 7279389
Stärk språket, stärk lärandet : språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet
2. uppl. : Stockholm : Hallgren & Fallgren, 2009 - 208 s.
ISBN: 9789173828420 LIBRIS-ID: 11356561
How languages are learned
4. ed. : Oxford : Oxford univ. press, 2013 - 256 s.
ISBN: 9780194541268 LIBRIS-ID: 13897787
Samhällskunskapsdidaktik : för utbildning i demokrati och samhällsvetenskapligt tänkande
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 278 s.
ISBN: 978-91-44-06643-1 LIBRIS-ID: 12340468
Vetenskapsteori för nybörjare
2., [omarb.] uppl. : Stockholm : Liber, 2007 - 184 s.
ISBN: 978-91-47-08651-1 LIBRIS-ID: 10372764
Utvärdering och bedömning i skolan : för vem och varför?
Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 253 s.
ISBN: 978-91-27-12198-0 (inb.) LIBRIS-ID: 11863162
Web Addresses
Förordning om läroplan för gymnasieskolan
Skolverket,
Samlad läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet
Skolverket, 2011
URL: http://www.malmo.se/download/18.72bfc4c412fc1476e02800067194/läroplan+grundskola.pdf
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail