Course syllabus - Developing Mathematical Environments
Scope
7.5 credits
Course code
MAA706
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-15
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Matematik i förskola och förskoleklass : den mentala talraden som didaktiskt verktyg
Uppsala : Kunskapsföretaget, 2013 - 148 s.
ISBN: 9189040805 LIBRIS-ID: 14075074
Förskolans matematik
1. uppl. : Göteborg : Nationellt centrum för matematikutbildning (NCM), Göteborgs universitet, 2013 - 84 s.
ISBN: 978-91-85143-23-8 LIBRIS-ID: 14732544
Vad räknas i förskolan? : matematik 3-5 år
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 132 s.
ISBN: 9789144084886 LIBRIS-ID: 14289085
Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. utg.] : Stockholm : Skolverket, 2010 - 16 s.
ISBN: 978-91-38-32538-4 LIBRIS-ID: 12015180
Articles
Toddlers as mathematicians
Australian Journal of Early Childhood, 2012
Preschool educators´Sustained Professional Development in Young Children´s Mathematics Learning
Mathematics Teacher Education and Development, 2007
Motivational Qualities of Mathematical Experiences For Turkish Preservice Kindergarten Teachers
International Journal of Environmental & Science Education, 2008
A Professional Development Program to Improve Math Skills among Preschool Children in Head Start
Early Childhood Educ Journal, 2012
Reference Literature
Små barns matematik : erfarenheter från ett pilotprojekt med barn 1 - 5 år och deras lärare
1. uppl. : Göteborg : NCM, Göteborgs universitet, 2006 - 190 s.
ISBN: 91-85143-04-9 LIBRIS-ID: 10074978
Att undervisa barn i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 117 s.
ISBN: 9789147111329 LIBRIS-ID: 14225731
Hur blir man matematisk? : att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 126 s.
ISBN: 978-91-47-09324-3 LIBRIS-ID: 12281215
Matematik för alla : aktiv matematik från förskoleundervisning till förskoleklass
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 116 s.
ISBN: 9789144085272 LIBRIS-ID: 14719074
Hur många plommon ryms i Majas mage? : matematikundervisning i förskolan
Stockholm : Lärarförbundets förlag, 2012 - 143 s.
ISBN: 978-91-979023-6-6 (korr.) LIBRIS-ID: 12683380
Lekfull matematik i förskolan
Stockholm : Lärarförbundet, 2013 - 166 s.
ISBN: 9789198084948 LIBRIS-ID: 14701270
Skapande förskola : matematik
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 88 s.
ISBN: 978-91-44-08929-4 LIBRIS-ID: 13563855
-
Books
Att undervisa barn i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 117 s.
ISBN: 9789147111329 LIBRIS-ID: 14225731
Vad räknas i förskolan? : matematik 3-5 år
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 132 s.
ISBN: 9789144084886 LIBRIS-ID: 14289085
Articles
Toddlers as mathematicians
Australian Journal of Early Childhood, 2012
Preschool educators´Sustained Professional Development in Young Children´s Mathematics Learning
Mathematics Teacher Education and Development, 2007
Motivational Qualities of Mathematical Experiences For Turkish Preservice Kindergarten Teachers
International Journal of Environmental & Science Education, 2008
Web addresses
Läroplan för förskolan, Lpfö 98 (rev. 2010)
Skolverket, 2010
Other Materials
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail