Course syllabus - Organisation, Purpose and Content in Education for Primary School Teachers (F-3)
Scope
15 credits
Course code
OAU140
Valid from
Spring semester 2014
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-06-10
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 315 s.
ISBN: 978-91-47-09985-6 LIBRIS-ID: 12239797
Den tidlösa pedagogiken
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 683 s.
ISBN: 978-91-44-06847-3 (inb.) LIBRIS-ID: 12223071
Utbildningsvetenskap för grundskolans tidiga år
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 362 s.
ISBN: 978-91-27-13005-0 (inb.) LIBRIS-ID: 12066709
En rosa pedagogik : jämställdhetspedagogiska utmaningar
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 212 s.
ISBN: 978-91-47-09951-1 LIBRIS-ID: 12280090
Ämnesdidaktik : en undervisningskonst
Stockholm : Norstedt, 2010 - 156 s.
ISBN: 978-91-1-302281-9 (inb.) LIBRIS-ID: 11814514
Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
5. uppl. : Umeå : Fundo, 2012 - 71 s.
ISBN: 9789197558457 LIBRIS-ID: 13487704
Lärande, skola, bildning : [grundbok för lärare]
3., [rev. och uppdaterade] utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2014 - 769 s.
ISBN: 9789127136021 LIBRIS-ID: 15217351
Articles
Good education in an age of measurement: on the need to reconnect with the question of purpose in education
Educational Assessment, Evaluation and Accountability. Vol. 21, Nr. 1., 2009
Mångfald, jämlikhet och jämställdhet - interkulturellt lärande och integration,I Forskningscirkel -arena för verksamhetsutveckling i mångfald.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2011
Vad kan utbildning åstadkomma? En kritik av idealiserade föreställningar om utbildning
Utbildning & Demokrati 2010, vol 19, nr 3, 2010
Hållbar utveckling i praktiken : [så gjorde vi på vår skola]
Stockholm : Myndigheten för skolutveckling, 2004 - [2] s., s. 5-120
ISBN: 91-85128-74-0 LIBRIS-ID: 9819700
URL: Fulltext
Skolan, barnet och samhällslivet
2014
Shaping the Education of Tomorrow
2012
Web Addresses
Other Materials
Tillkommer ca 150 sidor valbar ämnesdidaktisk litteratur
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Reference Literature
Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
5. uppl. : Umeå : Fundo, 2012 - 71 s.
ISBN: 9789197558457 LIBRIS-ID: 13487704
Utbildningsvetenskap : [ett kunskapsområde under formering]
Stockholm : Carlsson, 2006 - 380, [1] s.
ISBN: 91-7203-714-8 (inb.) LIBRIS-ID: 9883178
Utmärkt undervisning : framgångsfaktorer i svensk och internationell belysning
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur, 2012 - 309 s.
ISBN: 9789127133440 (inb.) LIBRIS-ID: 13533425
Utbildningens förändrade villkor : nya perspektiv på kunskap, bildning och demokrati
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 224 s.
ISBN: 978-91-47-09330-4 LIBRIS-ID: 11372472
-
Books
Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 315 s.
ISBN: 978-91-47-09985-6 LIBRIS-ID: 12239797
Den tidlösa pedagogiken
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 683 s.
ISBN: 978-91-44-06847-3 (inb.) LIBRIS-ID: 12223071
Lärande, skola, bildning : [grundbok för lärare]
2., [rev. och uppdaterade] utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2012 - 622 s.
ISBN: 978-91-27-13370-9 LIBRIS-ID: 12594549
Utbildningsvetenskap för grundskolans tidiga år
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 362 s.
ISBN: 978-91-27-13005-0 (inb.) LIBRIS-ID: 12066709
En rosa pedagogik : jämställdhetspedagogiska utmaningar
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 212 s.
ISBN: 978-91-47-09951-1 LIBRIS-ID: 12280090
Didaktik: teori, reflektion och praktik
Lund: Studentlitteratur ISBN 914447941-7, 1997
Articles
Good education in an age of measurement: on the need to reconnect with the question of purpose in education
Educational Assessment, Evaluation and Accountability. Vol. 21, Nr. 1., 2009
Globalization and environmental education: looking beyond sustainable development
Journal of Curriculum Studies, volym 40 Nr. 1, 2008
Mångfald, jämlikhet och jämställdhet - interkulturellt lärande och integration,I Forskningscirkel -arena för verksamhetsutveckling i mångfald.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2011
Vad kan utbildning åstadkomma? En kritik av idealiserade föreställningar om utbildning
Utbildning & Demokrati 2010, vol 19, nr 3, 2010
Web Addresses
Other Materials
Tillkommer ca 150 sidor valbar ämnesdidaktisk litteratur
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Reference Literature
Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
5. uppl. : Umeå : Fundo, 2012 - 71 s.
ISBN: 9789197558457 LIBRIS-ID: 13487704
Utbildningsvetenskap : [ett kunskapsområde under formering]
Stockholm : Carlsson, 2006 - 380, [1] s.
ISBN: 91-7203-714-8 (inb.) LIBRIS-ID: 9883178
Utmärkt undervisning : framgångsfaktorer i svensk och internationell belysning
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur, 2012 - 309 s.
ISBN: 9789127133440 (inb.) LIBRIS-ID: 13533425
Utbildningens förändrade villkor : nya perspektiv på kunskap, bildning och demokrati
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 224 s.
ISBN: 978-91-47-09330-4 LIBRIS-ID: 11372472
-
Books
Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 315 s.
ISBN: 978-91-47-09985-6 LIBRIS-ID: 12239797
Den tidlösa pedagogiken
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 683 s.
ISBN: 978-91-44-06847-3 (inb.) LIBRIS-ID: 12223071
Lärande, skola, bildning : [grundbok för lärare]
2., [rev. och uppdaterade] utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2012 - 622 s.
ISBN: 978-91-27-13370-9 LIBRIS-ID: 12594549
Utbildningsvetenskap för grundskolans tidiga år
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 362 s.
ISBN: 978-91-27-13005-0 (inb.) LIBRIS-ID: 12066709
En rosa pedagogik : jämställdhetspedagogiska utmaningar
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 212 s.
ISBN: 978-91-47-09951-1 LIBRIS-ID: 12280090
Didaktik: teori, reflektion och praktik
Lund: Studentlitteratur ISBN 914447941-7, 1997
Compendiums
Demokratin och skolan som organisation
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Articles
Good education in an age of measurement: on the need to reconnect with the question of purpose in education
Educational Assessment, Evaluation and Accountability. Vol. 21, Nr. 1., 2009
Globalization and environmental education: looking beyond sustainable development
Journal of Curriculum Studies, volym 40 Nr. 1, 2008
Mångfald, jämlikhet och jämställdhet - interkulturellt lärande och integration,I Forskningscirkel -arena för verksamhetsutveckling i mångfald.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2011
Vad kan utbildning åstadkomma? En kritik av idealiserade föreställningar om utbildning
Utbildning & Demokrati 2010, vol 19, nr 3, 2010
Web Addresses
Other Materials
Tillkommer ca 150 sidor valbar ämnesdidaktisk litteratur
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Examination
Exercise (INL1), 4.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Exercise (INL2), 4.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Project (PRO1), 4.5 credits, marks Pass (G)
Seminar (SEM1), 1.5 credits, marks Pass (G)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail