Course syllabus - Social Relations, Conflict Management and Leadership - preschool teacher
Scope
7.5 credits
Course code
OAU143
Valid from
Spring semester 2014
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-06-20
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Likabehandling i förskola & skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 240 s.
ISBN: 978-91-47-10034-7 LIBRIS-ID: 12743878
We're friends, right? : inside kids' cultures
Washington, D.C. : Joseph Henry Press, 2003. - xiv, 248 s.
ISBN: 0-309-08729-5 LIBRIS-ID: 8936186
Bångstyriga barn : makt, normer och delaktighet i förskolan
Stockholm : Ordfront, 2013 - 299 s.
ISBN: 978-91-7037-725-9 LIBRIS-ID: 13865156
URL: Link
Låt oss tvista igen! : om konflikthantering i förskola och skola
Stockholm : Lärarförbundets förlag, cop. 2010 - 118 s.
ISBN: 978-91-977615-6-7 LIBRIS-ID: 11904225
Specialpedagogiskt ledarskap för yrkesprofessionella : i förskola och skola
1. uppl. : Malmö : Solentro, 2014 - 173 s.
ISBN: 9789175652016 LIBRIS-ID: 17592826
Reference Literature
Ledarskap i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 127 s.
ISBN: 978-91-44-07754-3 LIBRIS-ID: 13563851
Different agendas? The views of differentoccupational groups on special needs education
European Journal of Special Needs Education, 2011
Lekprocessen - specialpedagogisk intervention i (för)skola : när aktivt handlande stimulerar lärande, social integration och reducerar utslagning
Stockholm : HLS förlag, 2006 - 286, [5] s.
ISBN: 978-91-7656-626-8 LIBRIS-ID: 10258865
URL: Link
-
Books
Likabehandling i förskola & skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 240 s.
ISBN: 978-91-47-10034-7 LIBRIS-ID: 12743878
We're friends, right? : inside kids' cultures
Washington, D.C. : Joseph Henry Press, 2003. - xiv, 248 s.
ISBN: 0-309-08729-5 LIBRIS-ID: 8936186
Bångstyriga barn : makt, normer och delaktighet i förskolan
Stockholm : Ordfront, 2013 - 299 s.
ISBN: 978-91-7037-725-9 LIBRIS-ID: 13865156
URL: Link
Låt oss tvista igen! : om konflikthantering i förskola och skola
Stockholm : Lärarförbundets förlag, cop. 2010 - 118 s.
ISBN: 978-91-977615-6-7 LIBRIS-ID: 11904225
Specialpedagogiskt ledarskap för yrkesprofessionella : i förskola och skola
1. uppl. : Malmö : Solentro, 2014 - 173 s.
ISBN: 9789175652016 LIBRIS-ID: 17592826
Reference Literature
Ledarskap i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 127 s.
ISBN: 978-91-44-07754-3 LIBRIS-ID: 13563851
-
Books
Ledarskap i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 127 s.
ISBN: 978-91-44-07754-3 LIBRIS-ID: 13563851
Likabehandling i förskola & skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 240 s.
ISBN: 978-91-47-10034-7 LIBRIS-ID: 12743878
We're friends, right? : inside kids' cultures
Washington, D.C. : Joseph Henry Press, 2003. - xiv, 248 s.
ISBN: 0-309-08729-5 LIBRIS-ID: 8936186
Bångstyriga barn : makt, normer och delaktighet i förskolan
Stockholm : Ordfront, 2013 - 299 s.
ISBN: 978-91-7037-725-9 LIBRIS-ID: 13865156
URL: Link
Låt oss tvista igen! : om konflikthantering i förskola och skola
Stockholm : Lärarförbundets förlag, cop. 2010 - 118 s.
ISBN: 978-91-977615-6-7 LIBRIS-ID: 11904225
-
Books
Konflikter : uppkomst, dynamik och hantering
2. utg. : Stockholm : Natur & Kultur, 2013 - 295 s.
ISBN: 9789127134294 (inb.) LIBRIS-ID: 14454511
Ledarskap i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 127 s.
ISBN: 978-91-44-07754-3 LIBRIS-ID: 13563851
Vardagsliv på förskolan ur ett normkritiskt perspektiv
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 158 s.
ISBN: 9789147100897 LIBRIS-ID: 14215193
Likabehandling i förskola & skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 240 s.
ISBN: 978-91-47-10034-7 LIBRIS-ID: 12743878
Hissad och dissad : om relationsarbete i förskolan
Stockholm : Liber, 2009 - 255 s.
ISBN: 978-91-47-09366-3 LIBRIS-ID: 11328210
URL: Omslagsbild
Examination
Field Study – Equal Treatment (GRU1), 3.5 credits, marks Pass (G)
Educational Leadership (INL1), 4 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail