Course syllabus - Children´s Development and Learning in Preschool part II (Profile Music and Dance)
Scope
7.5 credits
Course code
PEA074
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-15
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
European Early Childhood Education Research Journal. Special Issue: Outdoor play and learning. 2010 volym 18:4
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Bygg och låt
1. [omarb.] uppl. : Mölndal : Lutfisken, 1995 - 80 s.
ISBN: 91-88496-07-4 ; LIBRIS-ID: 7772349
Kan Batman vara rosa? : förhandlingar om pojkighet och normalitet på en förskola
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2010 - 241, [5], 9 s.
ISBN: 9789173466899 LIBRIS-ID: 11901093
URL: Link
Barns kamratrelationer i förskolan : samhörighet, tillhörighet, vänskap, utanförskap
Malmö : Lärarutbildningen, Malmö högskola, 2007 - 201 s.
ISBN: 978-91-976537-7-0 LIBRIS-ID: 10451159
URL: Elektronisk resurs
Undervisa i pedagogiskt drama : från dramaövningar till utvecklingsarbete
3., förnyade uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 281 s.
ISBN: 9789144047331 LIBRIS-ID: 10352169
Musikvetenskap för förskolan
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2012 - 190 s.
ISBN: 978-91-27-13234-4 (inb.) LIBRIS-ID: 12594535
Miljöer för lek, lärande och samspel
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 168 s.
ISBN: 978-91-44-02911-5 LIBRIS-ID: 10655291
När barn lär av varandra : samlärande i praktiken
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2006 - 108 s.
ISBN: 91-47-08404-9 LIBRIS-ID: 10243016
URL: Omslagsbild
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail