Course syllabus - Qualitative Preschool Environments
Scope
7.5 credits
Course code
PEA071
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-15
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Transforming children's spaces : children's and adults' participation in designing learning environments
New York : Routledge, 2010. - xiii, 221 s.
ISBN: 978-0-415-45859-7 (hard copy) LIBRIS-ID: 11791813
Från kvalitet till meningsskapande : postmoderna perspektiv – exemplet förskolan
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 328 s.
ISBN: 9789147111725 LIBRIS-ID: 16771381
Pedagogisk dokumentation som aktiv agent : introduktion till intra-aktiv pedagogik
1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning, 2012 - 153 s.
ISBN: 9789140673459 LIBRIS-ID: 12468120
Barndom, lärande och ämnesdidaktik
Lund : Studentlitteratur, 2013 - 228 s.
ISBN: 978-91-44-09103-7 LIBRIS-ID: 13926312
Barns lärande : fokus i kvalitetsarbetet
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 112 s.
ISBN: 9789147093762 LIBRIS-ID: 11446200
Articles
Systematic Quality Work in Preschool International Journal of Early Childhood
International Journal of Early Childhood, 2013
Web Addresses
Allmänna råd med kommentarer för förskolan
Stockholm : Skolverket, 2013 - 44 s.
ISBN: 9789175590738 LIBRIS-ID: 15984079
Förskola i utveckling: bakgrund till ändringar i förskolans läroplan
Utbildningsdepartementet, 2010
URL: http://www.regeringen.se/content/1/c6/15/89/51/20e75aa2.pdf
-
Books
Transforming children's spaces : children's and adults' participation in designing learning environments
New York : Routledge, 2010. - xiii, 221 s.
ISBN: 978-0-415-45859-7 (hard copy) LIBRIS-ID: 11791813
Från kvalitet till meningsskapande : postmoderna perspektiv - exemplet förskolan
Stockholm : HLS förl., 2002 - [6], 295 s.
ISBN: 91-7656-501-7 349:00 LIBRIS-ID: 8393428
Pedagogisk dokumentation som aktiv agent : introduktion till intra-aktiv pedagogik
1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning, 2012 - 153 s.
ISBN: 9789140673459 LIBRIS-ID: 12468120
Barndom, lärande och ämnesdidaktik
Lund : Studentlitteratur, 2013 - 228 s.
ISBN: 978-91-44-09103-7 LIBRIS-ID: 13926312
Pedagogical Quality in Preschool: A Commentary. I N. Pramling & I Pramling Samuelsson (Red). Educational encounters: Nordic studies in early childhood didactics : Nordic studies in early childhood didactics
Dordrecht : Springer, c2011. - xvii, 258 p.
ISBN: 9789400716162 LIBRIS-ID: 12399835
Barns lärande : fokus i kvalitetsarbetet
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 112 s.
ISBN: 9789147093762 LIBRIS-ID: 11446200
Articles
Systematic Quality Work in Preschool International Journal of Early Childhood
International Journal of Early Childhood, 2013
Web Addresses
Kvalitet i förskolan : allmänna råd och kommentarer
Stockholm : Skolverket, 2005 - 51 s.
ISBN: 91-85009-85-7 LIBRIS-ID: 9854157
Förskola i utveckling: bakgrund till ändringar i förskolans läroplan
Utbildningsdepartementet, 2010
URL: http://www.regeringen.se/content/1/c6/15/89/51/20e75aa2.pdf
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail